Ismét légihíd Peking-Budapest között

A Malév Rt. delegációja, Sándor László elnök-vezérigazgató vezetésével január második hetében Kínába repült, hogy tárgyaljanak a Hainan Airlines Company Ltd. (HNA) képviselőivel a két ország között egy új, közvetlen légi kapcsolat kialakításáról

A kínai légitársasággal a Malév Rt. vezetése memorandumot írt alá, amely szerint legkésőbb 2004. augusztusától heti 3 alkalommal, közös üzemelésben közlekedik majd közvetlen légi járat Peking–Budapest között. Egyszer már ugyanezen az útvonalon volt Malév légi járat – 1998 szeptemberétől – 2001 márciusáig –, azonban a megszorító intézkedések során e járatpárt a Malév megszüntette.
(Emlékeztetőül, a járat akkori leállításának az volt a hivatalos magyarázata, hogy hiába kelt el állandóan minden hely a turistaosztályon, a jegyárbevétel nem biztosította a nyereséges üzemeltetést. – A szerk.)

A Hainan Airlinest 1993-ban alapították, jelenleg 2807 alkalmazottat foglalkoztat.
A légifuvarozással és más turisztikai tevékenységekkel foglalkozó HNAcsoport tagja, amelynek vagyona 3,14 milliárd USD. A csoportnak 91 repülőgépe van, amelyek egyrészt regionális járatok, másrészt üzleti charterezésre, illetve szállításra alkalmasak. A HNA a hatalmas kínai piac egyik vezető légitársasága, a belföldi piacon a 4. helyet foglalja el, bár külföldi forgalomban mostanáig nem szerzett túl sok tapasztalatot. A Malév Rt. különben már több hónapja folytat piackutatást és megbeszéléseket a legnagyobb kínai légitársaságokkal, emiatt a cég delegációja már járt korábban is Kínában, akkor azonban még nem került sor megállapodásra. Végül azért választották a HNA-t, mert jóval rugalmasabb együttműködési feltételeket kínáltak a Malévnak, mint a nagy állami légitársaságok.
A két cég közti együttműködési megállapodást előreláthatólag február– márciusban írják alá.

Január 20-án egyébként megérkezett Budapestre a már nagyon várt kínai turisták első, 17 fős csoportja. A távol-keleti vendégeket a Ferihegy II/A terminálon először Zhu Zushou nagykövet, majd Pál Béla turizmusért felelős politikai államtitkár köszöntötte. A vegyes életkorú nőkből és férfiakból álló mosolygós csapatnak ugyancsak feszített programja volt, amelyet az Euroguide utazási iroda szervezett. A budapesti városnézést követően Egerbe indultak, onnan Miskolcra, Lillafüredre, Miskolctapolcára, a Balatonhoz, Hévízre, Pécsre, Szegedre, Kecskemétre és Visegrádra látogattak el a szűk egy hét során. A kínaiak első csoportja végig nívós öt-, illetve négycsillagos hotelekben szállt meg.

A repülőtéren sikerült pár szót váltanunk a kínai csoport egyik tagjával, Li Csuval. A hölgy férjével együtt érkezett Pekingből, ahol egy amerikai csokoládégyár leányvállalatánál dolgozik. Mivel hazájában január 20-tól egy hétre megáll az élet a holdújév ünnepségei miatt, így nem okozott gondot, hogy egy hétre elszakadt a munkájától. A magyarországi programról a szervező iroda reklámjából értesült, látták képeken a Dunát, hallottak már korábban Szisziről is, és érdekli őket hazánk kultúrája, valamint muzsikája. Emiatt döntöttek úgy, hogy elutaznak ilyen messzire a hazájuktól. Majd Li Csu nevetve megjegyezte:
„Amíg itt vagyunk, nem akarjuk a kínai konyha fogásait enni, kizárólag magyar ételeket szeretnénk kóstolni. Tudjuk ugyan, hogy ezek valószínűleg szokatlanul erősek és fűszeresek, de nem félünk az ismeretlen ízektől.”


Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.