De ki az újszülött? Egy vadonatúj légitársaság, amelynek neve ugyan ismerősen csenghet: Brussels Airlines. Édesanyja az SN Brussels, apja pedig az első európai "fapados", a 10 éves, szintén brüsszeli Virgin Express. A név ugyan nem sokban különbözik az egyik elődétől, de a koncepció alaposan megváltozik márciustól. Első pillantásra nehéz feladatra vállalkoznak a légitársaság vezetői: egyszerre kívánnak megfelelni az üzleti utazók és a diszkont járatok szolgáltatásait igénylő utasok elvárásainak. Ezért március 25-étől új árstruktúrát és szolgáltatásokat kínálnak. Mielőtt nekifogtak volna a változtatásoknak, felmérték, mire is vágynak valójában az utasok. Kiderült, hogy az üzletemberek egyre kevésbé igénylik a drága business class szolgáltatást a rövid távú járatokon, a távolságiakon viszont igen. Ugyanakkor a fapadosok árait megszokva egyre több az olyan utazó, akit csupán a legkedvezőbb ár érdekel akkor, amikor meghozza utazási döntését. E felmérés alapján két új terméket alakított ki a légitársaság. Az új b.flex terméküket vásárlók jó áron jutnak a korábbinál általában rugalmasabb feltételek mellett felhasználható repülőjegyhez. A b.flex jegyek birtokosai ultra gyorsan csekkolhatnak be a brüsszeli repülőtéren, így - még a közelmúltban megszigorított biztonsági ellenőrzések ellenére is - elég, ha csak 30 perccel az indulás előtt tűnnek fel a repülőtéren. A b.flex jeggyel utazók 30 kilós bőröndöt is feladhatnak, ráadásul két darab, összesen akár 12 kilogramm tömegű kézipoggyászt vihetnek fel a fedélzetre. Érdekes a rugalmasságra vonatkozó szabályozás: ha az utas programja úgy alakul, hogy egy korábbi járattal is el tud utazni, mint ahogy a foglalása szólt, akkor ezt minden további nélkül megteheti, ha pedig le kell mondja útját, a befizetett jegyárat viszszakapja. A b.flex jegyek annál olcsóbbak, minél korábban foglalják le őket. A business osztályt ezzel összhangban megszűntetik rövid távú - így európai -járataikon. A b.light termékeik ezzel szemben a fapados modellt követik. Az árak egy útra érvényesek, a fedélzeti ellátásért külön kell fizetni. A lehető legalacsonyabb napi árakra garanciát is vállalnak. Az összeolvadás előtt a Virgin Express 20 európai desztinációba kínált fapados járatokat és árakat, márciustól az új légitársaság már ötven úti cél esetén ajánlja ugyanezt Brüsszelből. Afrika kiemelt desztináció marad, de nő a járatok száma az Egyesült Államokba is. A hosszú- és középtávú járatokon (13 afrikai desztináció, továbbá Helsinki, Moskva és Tel- Aviv) megmarad a turista- és business osztály elkülönítése.
Képünk az új légitársaság megalakulását bejelentő sajtótájékoztatón készül Brüsszelben. Balról jobbra: Philippe Vander Putten, az új légitársaság vezérigazgatója, Etienne Davignon, az SN Air Holding, vagyis az egyesülő két légitársaság tulajdonosi konzorciumának elnöke és Neil Burrows, a leköszönő vezérigazgató.'