Megerősíti a hírt, ami bejárta a magyar sajtót, hogy az Air Transat jövő nyártól közvetlen járatot indít Montreal és Toronto, valamint Budapest között?
Igen, nagy örömünkre szolgál, hogy immár hivatalosan is megerősíthetem: valóban felvettük a járataink sorába az önök fővárosát, így sokkal egyszerűbb lesz Magyarországról hozzánk, Kanadába eljutni, illetve innen közvetlenül, európai átszállás nélkül a magyar fővárosba repülni jövő év nyarától kezdődően.
Mikorra tervezik a járatnyitást?
Az első járat a terveink szerint június 17-én indul (és nem június 8-án, ahogy a korábbi híradásokban tévesen megjelent – a szerk.) a Toronto-Montreal-Budapest vonalon, amely másnap, június 18-án tér vissza Kanadába.
Mi áll a döntésük hátterében? Végeztek esetleg valamilyen előzetes vizsgálatot vagy más ok alapján kapott zöld lámpát önöknél a járatbővítés?
A budapesti járatnyitást tavaly nyáron a prágai előzte meg. És mivel nagyon sikeresnek bizonyult a járataink sorában a cseh fővárosba induló, emiatt döntöttünk úgy, hogy a budapesti vonalat is elindítjuk. Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy mi vagyunk az egyetlen olyan légitársaság, amely közvetlen járatot üzemeltet Kanada és Kelet-Európa között.
A nyári menetrenddel indítják a budapesti járatot. Télre is tervezik az üzemeltetést?
Nem, egyelőre arról született döntés, hogy heti rendszerességgel június 17-én indulunk, és a téli menetrend elindulásával, vagyis október 7-én zárjuk ezt a vonalat.
Tudna előzetes információt adni a jegyárakról?
Hogyne. Saját oldalunkon már foglalható jegy, az oda-vissza út 1019 kanadai dollárba kerül, ebbe már beleértendők az adók és az illetékek. (Az Expedián ugyanez 1062 amerikai dollárba kerül, a Priceline.com viszont 899 amerikai dollárért kínálja a retur jegyet – a szerk.).
A budapesti járaton terveznek esetleg magyar cateringet? Foglalkoztatnak-e majd magyar személyzetet?
Az Air Transat járatain mindig nagy figyelmet fordítunk az utasok kiszolgálására, hogy az utazás valóban élmény legyen, és ehhez természetesen hozzátartozik a kifogástalan és minőségi alapanyagokból összeállított fedélzeti menüsor. Azonban ahogy más desztinációk esetében, így a budapesti járat kapcsán is felvesszük a kapcsolatot a helyi ügynökségünk képviselőivel, és remélhetőleg létrejön az együttműködés.
Terveznek-e reklámkampányt a budapesti járatnyitás kapcsán?
Igen, mind a kanadai, mind a magyarországi oldalon tervezzük, hogy a médiában – online, offline – célzott módon hírt adunk a kanadai–magyarországi közvetlen járatunkról, már csak azért is, hogy minél többen – turisták, üzleti utasok, szétszakadt családok – értesüljenek a kedvező hírről.
Az önök légitársasága montreali székhelyű, amely a francia nyelvű Quebec tartomány fővárosa. Franciául történik ezek szerint majd a kommunikáció?
Minden járatunkon a francia mellett természetesen az angol is a kommunikáció nyelve, így lesz ez a budapesti járatunk esetében is.
Végül kérem, mutassa be röviden, az elmúlt öt évben milyen fejlesztések voltak önöknél, és mi várható a közeljövőben.
Európára koncentráltunk alapvetően, és így a legnagyobb olyan kanadai légitársasággá váltunk, amely különböző európai nyaralócélpontokra utaztatja állampolgárait. Hamarosan újabb célpontokra indulunk, lesz Athénba, Barcelonába és Lisszabonba is járatunk. A németországi járatainkat és a törökországit viszont jövőre leállítjuk. Közel 600 irodával vagyunk jelen országunkban, 60 országba utaztatunk, 5000 alkalmazottunk van, 3 milliós utasforgalmunk volt tavaly, idén ez a szám ennél is magasabb lesz.