Mal­lor­cai mér­leg

Már­ci­us vé­gén Mal­lor­ca fő­vá­ro­sá­ban, Palmán 29 fo­kot mér­tek. Hús­vét­ra an­nak rend­je és mód­ja sze­rint meg­ér­ke­zett a né­met in­vá­zió húsz­ezer fős elő­őr­se. Az ün­ne­pet kö­ve­tő hét­köz­nap­okon to­vább sű­rű­söd­tek a né­met tu­ris­ta­csa­pa­tok. Ak­ko­ra volt az ér­dek­lő­dés, hogy ál­ta­lá­ban már csak a haj­nal­ban in­du­ló char­ter­já­ra­tok­ra le­he­tett he­lyet kap­ni.

A biz­ta­tó kez­det azon­ban nem té­vesz­ti meg a szak­em­be­re­ket. Ők 10-20 szá­za­lék kö­zöt­ti for­ga­lom­csök­ke­nés­sel szá­mol­nak a ta­va­lyi év­hez ké­pest. So­ka­kat az ETA fe­nye­ge­tő­zé­sei ri­asz­ta­nak el, bár Ing­rid van Bergen, Mal­lor­cán élő né­met szí­nész­nő nem ag­gó­dik: „Ezek az or­gyil­ko­sok fél­nek a szi­ge­tek­től, mi­vel onnan ne­he­zeb­ben tud­nak el­me­ne­kül­ni”. Santa Ponsa egyik szál­lo­dá­já­ban min­den­eset­re már tar­tot­tak bom­ba­ri­a­dót, ami­kor 200 ta­va­szi né­met ven­dé­get za­var­tak ki az ut­cá­ra. A vé­gén ki­de­rült, az egész csak vak­lár­ma volt.

A száj- és kö­röm­fá­jás mi­att meg­szi­go­rí­tott cso­mag­el­len­őr­zés sem tesz jót a ven­dég­for­ga­lom ala­ku­lá­sá­nak.

Ibiza után Mal­lor­cán is egy­re hos­­szabb so­rok ala­kul­nak ki a vám­vizs­gá­ló pul­tok­nál. Dietmar Kastner, a szi­get el­ső szá­mú né­met tu­risz­ti­kai nagy­fő­nö­ke (hoz­zá tar­to­zik egye­bek közt az LTU és a DER is) egy har­ma­dik csök­ke­nő té­nye­zőt lát iga­zán ve­szé­lyes­nek: a he­lyi la­kos­ság fo­ko­zó­dó, el­len­sé­ges ér­zü­le­tét. „So­kan kö­zü­lük egy­ál­ta­lán nem akar­nak tu­ris­tát” – nyi­lat­koz­ta Herr Kastner a Mal­lor­ca Ma­ga­zin­nak. Ő nem tet­te fel az „ak­kor mi­ből él­né­nek?” kér­dést. Mi fel­tes­­szük. So­kan ami­att is ag­gód­nak, hogy a biz­to­sí­tá­si árak 140 szá­za­lé­kos(!) eme­lé­se mi­att 14 ezer au­tót el­ad­tak a köl­csön­zőcé­gek, és ös­­sze­sen 48 ezer da­rab ma­radt ne­kik. Azon a szi­ge­ten, ame­lyen egy át­la­gos au­gusz­tu­si na­pon, csak né­met tu­ris­tá­ból 70 ezer ér­ke­zik.

A szak­em­be­rek el­ké­szí­tet­ték a mal­lor­cai mér­le­get. 2000-ben 3,5 mil­lió né­met tu­ris­ta lá­to­ga­tott ide, és Né­met­hon vet­te a leg­több baleári árut, mint­egy 170 mil­lió már­ka ér­ték­ben. Mind­ez, még a meg­jó­solt mí­nu­szok­kal együtt is, szép nagy­ság­rend. Mal­lor­ca 2001-ben is a né­met és a nem­zet­kö­zi tu­riz­mus egyik anya­ha­jó­ja ma­rad.

Még csak ta­vasz van, de Mal­lor­cán meg­volt az el­ső VIP-bűncselekmény (Claudia Schiffer vil­lá­já­ba pró­bál­tak má­sod­szor is be­tör­ni), és az el­ső ful­la­dá­sos ha­lál. Az ál­do­zat egy 45 éves né­met fér­fi. Kö­ze­leg a fő­ sze­zon. Ezt az is mu­tat­ja, hogy míg áp­ri­lis­ban a Santa Ponsa-i Country Club­ban csak ne­ves öreg­fi­úk te­ni­sze­ztek (Nastase, Noah), mi­re e so­rok meg­je­len­nek, már fo­lyik a Palma bi­ka­vi­a­dor-aré­ná­ban a Mal­lor­ca Open.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.