Német modell, magyaros fordulattal

Eredetileg uniós támogatással lebonyolított képzési program lezárását tervezték, azonban egy német szakértőnek köszönhetően a hagyományos szakmai képzés átfogó kritikájává alakult át egy, a napokban tartott tihanyi rendezvény.

A Second Chance in Hospitality elnevezésű projekt két évvel ez­előtt indult uniós támogatással a német Hotelfachmann képzés adap­tálására, az OKJ-ban való elismeréshez szükséges anyag kidolgozására, benyúj­tására vállalkoztak.

JOLLY JOKER KÉPZÉS?

Olyan modellt dolgoztak ki hazai viszo­nyokra alkalmazva, amely a jelenlegi helyzethez képest afféle fregoliemberek – hivatalosan „szállodaipari techniku­sok” – képzését tenné lehetővé. Az ilyen szakembereket egyaránt lehetne szállodai ügyintézőként, bartenderként, baristaként, reggeliztetőként, szállodai gondnokként alkalmazni. Ezzel megfelelően ki tudnák használni a munkaidejüket, és csökken­hetnének a szállodai munkaerőgondok. A programot a KOTK Oktatási Központ Kft. a Tempus Közalapítvánnyal kötött támo­gatási szerződés alapján bonyolította le több partner, köztük a Club Tihany.

NÉMETORSZÁGBAN SIKERES, NÁLUNK MOST TESZTELIK

Mint dr. Lakos István, a KOTK Kft. ügy­vezetője és Németh Katalin projektme­nedzser elmondta, a Németországban jól működő duális képzési forma különösen eredményes a munka nélküli fiatalok el­helyezkedési esélyeinek növelésében. Ez egy olyan gyakorlatorientált képzés, amely főleg a szállodaiparban felmerülő valós igényt elégíti ki a több fronton is bevethető szakemberek képzésével.

A tesztképzésen 30-an vettek részt, közülük 23-an kaptak tanúsítványt az elvégzéséről.

A tantervben 280 óra elméleti oktatás szerepelt front office munkáról, bartender, barista, housekeeping és szállodai higi­éniai ismeretekből. A KOTK-nál tartott elméleti oktatás után a Club Tihanyban volt a 640 órás gyakorlat közös, irányított része, majd egyénileg folytatták a munkát a tanulók itthon és más országokban.

JÓ VENDÉG VAN, KÉPZETT MUNKAERŐ JÓVAL KEVESEBB

Károly Tamás, az irányított gyakorlati képzés helyszínéül szolgáló Hotel Club Tihany vezetője elmondta, kicsit félve fogadták a főszezonban érkező tanulókat, de csak kisebb nehézségeket kellett meg­oldani. Így például a férfiak eleinte nagyon ódzkodtak a housekeeping – szobaasszo­nyi – munkától… Összességében azonban pozitívak a tapasztalataik. A résztvevők­nél bejött a változatos munkarend, jól al­kalmazkodtak a főszezoni feladatokhoz. Az ügyvezető szerint a képzés sokoldalú és alkalmazható tudást ad, olyan szakem­bereket lehet ily módon képezni, akiket szükség esetén egy műszakon belül is több helyre át lehet csoportosítani. A szál­lodaiparban, különösen a Balatonnál ége­tő szükség van erre, mert ma már szinte könnyebb vendéget találni, mint megfe­lelő munkaerőt.

MÁS AZ ELKÉPZELÉS, MÁS A VALÓSÁG

Klaus Michel, a Hotelfachmann képzés né­metországi szakértője, az AVESTO képzési szövetség képviselője elmondta, mindkét országban hasonlók a gondok: elavult a ha­gyományos tanagyag, pedig ebből kényte­lenek az oktatók képezni a szakembere­ket. Próbálják rávenni az oktatókat, hogy a gyakorlatban is végezzék azt a munkát, amelyet tanítanak, hiszen akkor értenék meg igazán a feladatukat, de ez ma még korántsem a realitás.

 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.