A névváltásnak szakmai üzenete is van, hangsúlyozta Molnár József a Budapesti Corvinus Egyetemen tartott tanácskozáson, amely Elnökségre fel! címen a közelgő EU-elnökség kapcsán hazánk turisztikai imázs építésének lehetőségeit járta körül.
Személyi változások is várhatók a BTH élén december második felében, mondta el az ügyvezető igazgató. A marketingkommunikációért január 3-tól Bódis Gábor felel majd, a turisztikai szolgáltatási részleg vezetője Csizmadia Kristóf lesz. A gazdasági és értékesítési feladatokat pedig a korábban a Questornál dolgozó Szávity Krisztina fogja össze a jövőben.
Molnár József helyzetértékelése szerint a fővárosi turizmusból származó bevételek jelenleg alacsonyak, számos lehetőség kihasználatlanul marad, így a régió más fővárosainak versenyelőnye napról napra szembetűnőbb. Szükségesnek nevezte, hogy a városvezetés és a turisztikai szakma mielőbb egységes és vállalható jövőképet alakítson ki.
Májustól budapesti TDM
A soros elnökséggel járó feladatok elvégzése mellett ezért a budapesti TDM létrehozásán is dolgoznak munkatársaival, hogy az pilot programként már jövő májusban indulhasson, mondta el Molnár József. A tervek szerint 2012-től működne élesben a TDM, tette hozzá, amelynek stratégiai tervezése, vagyis a célok kijelölése és az üzleti modell kialakítása már folyamatban van. Segítségével nagyobb összhangban tudnának működni és fejlődni az akár földrajzilag, akár tematikailag egymáshoz közel eső turisztikai szolgáltatások.
A Budapest Kártyát fontos terméknek nevezte a BTH vezetője, ennek fejlesztése a közeljövő kiemelt feladatai közé tartozik. A cél az, hogy egyre több komfortnövelő szolgáltatás váljon elérhetővé a kártya segítségével. Az ügyvezető igazgató cáfolta, hogy a BTH összeolvadna a Magyar Turizmus Zrt-vel. A cél a párhuzamosságok megszűntetése mellett mindössze az, hogy a két cég a jövőben egységes Budapest-képet kommunikáljon. A változásoktól Molnár József a BTH szerepének letisztulását várja.