Nevet vált a BTH

Budapesti Turisztikai Szolgáltató Központra változtatja nevét a Budapesti Turisztikai Hivatal, jelentette be a Fővárosi Közgyűlés szerdai döntését Molnár József ügyvezető igazgató egy csütörtöki konferencián. Munkatársunktól

A névváltásnak szakmai üzenete is van, hangsúlyozta Molnár József a Budapesti Corvinus Egyetemen tartott tanácskozáson, amely Elnökségre fel! címen a közelgő EU-elnökség kapcsán hazánk turisztikai imázs építésének lehetőségeit járta körül.

Személyi változások is várhatók a BTH élén december második felében, mondta el az ügyvezető igazgató. A marketingkommunikációért január 3-tól Bódis Gábor felel majd, a turisztikai szolgáltatási részleg vezetője Csizmadia Kristóf lesz. A gazdasági és értékesítési feladatokat pedig a korábban a Questornál dolgozó Szávity Krisztina fogja össze a jövőben.

Molnár József helyzetértékelése szerint a fővárosi turizmusból származó bevételek jelenleg alacsonyak, számos lehetőség kihasználatlanul marad, így a régió más fővárosainak versenyelőnye napról napra szembetűnőbb. Szükségesnek nevezte, hogy a városvezetés és a turisztikai szakma mielőbb egységes és vállalható jövőképet alakítson ki.

Májustól budapesti TDM

A soros elnökséggel járó feladatok elvégzése mellett ezért a budapesti TDM létrehozásán is dolgoznak munkatársaival, hogy az pilot programként már jövő májusban indulhasson, mondta el Molnár József. A tervek szerint 2012-től működne élesben a TDM, tette hozzá, amelynek stratégiai tervezése, vagyis a célok kijelölése és az üzleti modell kialakítása már folyamatban van. Segítségével nagyobb összhangban tudnának működni és fejlődni az akár földrajzilag, akár tematikailag egymáshoz közel eső turisztikai szolgáltatások.

A Budapest Kártyát fontos terméknek nevezte a BTH vezetője, ennek fejlesztése a közeljövő kiemelt feladatai közé tartozik. A cél az, hogy egyre több komfortnövelő szolgáltatás váljon elérhetővé a kártya segítségével. Az ügyvezető igazgató cáfolta, hogy a BTH összeolvadna a Magyar Turizmus Zrt-vel. A cél a párhuzamosságok megszűntetése mellett mindössze az, hogy a két cég a jövőben egységes Budapest-képet kommunikáljon. A változásoktól Molnár József a BTH szerepének letisztulását várja.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.