Nincs jele a fellendülésnek a turizmusban az Ecostat szerint

Az Ecostat felmérése szerint a turizmus területén továbbra sem számítanak a vállalkozások jelentős fellendülésre.

Az Ecostat leginkább a mostani forgalom stabilitását prognosztizálja. A gazdaságkutató intézet szerdán közölt, 2010. első félévi Turizmusbarométerének értéke 33,3 százalék, ami 2,2 százalékponttal alacsonyabb az előző hat havinál és 0,4 százalékponttal haladja meg a 2009. I. félévi értéket.

A kutatók értékelése szerint a mutató előző félévhez viszonyított kis mértékű romlásának az lehet a magyarázata, hogy 2010 első félévére sem csökkent a bizonytalanság sem a gazdaságban, sem a turizmuson belül, sem a lakosság körében.

A szállodaipari vállalkozások konjunktúra indexe 2010 első hat hónapjában 37,1 százalék, 2,4 százalékponttal alacsonyabb az előző félévben mért értéknél. A felmérés szerint a szállodaipari vállalkozások arra számítanak, hogy a turisztikai ágazat, illetve saját vállalkozásuk üzleti lehetősége a következő hat hónapban a jelenlegi, nem túl magas szinten fog stabilizálódni. Elsősorban az üzleti utazásokra, kongresszusra, konferenciára érkező vendégek számában várnak csökkenést. A szállodaipari vállalatok beruházási tervei szerények, ugyanakkor 67 százalékuk számít új, erős versenytársak megjelenésére. A vállalatok sem nagyarányú munkaerő-elbocsátást, sem jelentős munkaerő felvételt nem terveznek az év második felében.

A vendéglátóipari vállalkozások konjunktúra indexe 31,1 százalék, ez 1,8 százalékponttal alacsonyabb, mint az elmúlt félévi, s 4,2 százalékponttal marad el az egy évvel ezelőtti értéktől. Beruházási terveik szerények, a cégek mindössze 15,4 százaléka tervez munkaerő-bővítő beruházást EU-s pályázaton elnyert pénzből. Új munkaerő alkalmazását 7,7 százalékuk tervezi, létszám leépítést és munkaerő-kölcsönzést a vállalatok nem jeleznek. A következő fél évben az éttermek, vendéglátóhelyek egyértelműen mind a belföldi, mind a külföldi vendégek csökkenését prognosztizálják.

Az utazásszervező és -közvetítő vállalatok konjunktúra indexe 2010. első félévében 31,7 százalék, ez az elmúlt félévi értéknél 2,3 százalékponttal, az egy évvel korábbinál pedig 4,1 százalékponttal alacsonyabb. Az utazásszervezők - ellentétben a szálloda- és vendéglátóipari egységek vélekedésével - a belföldi és külföldi vendégek számának stagnálását valószínűsítik. A beruházási tervek ezen a területen is szerények.

A felmérés arra is rávilágít, hogy 2010-ben az utazást tervező családok 70-75 százaléka Magyarországon nyaral. A lakosság körében a belföldi utazásokat pozitív irányban befolyásolja az üdülési csekkel való fizetés lehetősége. A felmérés időszakában a cégek 50 százaléka nyújtott segítséget valamilyen formában dolgozóik nyaralásához, üdüléséhez, míg hat hónappal korábban csak 36,6 százalékuk. Az üdülésre szánt támogatások 44 százalékát üdülési csekk formájában tervezik adni a munkáltatók, míg hat hónapja 33 százalékát adták ebben a formában.

A Magyarországra érkező külföldiek körében keresett az ország gyógy-wellness és egészség-turizmusa, és vonzó a kulturális programok kínálatának bővülése is. (MTI)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.