Az EU 11 célkitűzései közé - bár a magyar tárgyalók szerették volna - önálló témakörként a turizmust a Bizottság nem fogadta be, noha elismerte a turizmus fontosságát a magyar gazdaságban. Ezért a 11 kijelölt célkitűzésbe kellett beágyazni a turizmus fejlesztésére vonatkozó magyar elképzeléseket. Két nagy területen jelentkezik ez, a Partnerségi Megállapodásokhoz sikerült a ROP pályázatokat betervezni.
Az Operatív Programok területén négy prioritásban is szerepelnek turisztikai támogatási források: A gazdaságfejlesztés és KKV szektor körében; a kutatás fejezetben (itt elsősorban gyógyvizeink hatásának tudományos igazolása a cél); az integrált szervezésnél a Balaton régió általános fejlesztése szerepel. Végül a turizmus is támogatható a természeti és kulturális források megőrzése prioritásnál. A Területfejlesztési (TOP) és Vidékfejlesztési pályázatokba is beépítettek kimondottan turisztikai célú támogatásokat. A Közép-magyarországi Régió általános fejlettsége miatt kevesebb támogatásra jogosult. A lehetséges 280 millió euró 47 százalékát ágazati célokra szánják, 53 százalékán Pest megye és Budapest osztozik majd.
Hadházy Sándor kormánypárti képviselő rákérdezett, hogy az idén lejáró Turizmus Stratégia helyett az éppen most társadalmi vitára bocsátott új Turizmus Stratégiát be tudták-e építeni a pályázati támogatások már kialakított rendszerébe. Egyetértett a szakmával abban, hogy nem új szállodákat és gyógyfürdőket kell építeni, hanem a meglévők minőségi fejlesztését, gyógyfürdők esetében pedig specializálódásukat javasolják támogatni. Szálláshelyek építésére csak a kapacitáshiányos területeken lehessen pályázni. Ne különálló projekteket, hanem komplex területi kínálat megteremtését célozzák meg. Hangsúlyozta, hogy Pest megyét nem szabad ismét háttérbe szorítani a főváros javára. A képviselő nem látja a TDM-ek marketing tevékenysége hatékonyságának jelenlegi és jövőbeli biztosítékát. A gyógyvíz kutatások helyett piacképes termékek kialakítását szorgalmazta.
Két MSZP-s képviselő is egyetértett a FIDESZ képviselője észrevételeivel: megerősítették, hogy a térségi egyenlőtlenségek felszámolását tartják fontosnak (Budapest és Balaton mellett), nem tartják elégségesnek a TDM-ek marketing munkáját, viszont többlet forrásokat kérnének a Magyar Turizmus Zrt. számára.
A Jobbik képviselői a Turizmus Törvényt hiányolták, nem tartják elegendőnek az ifjúsági turizmus és a nemzeti turisztikai marketing támogatását, és véleményük szerint az NFÜ felszámolása hiba, mert a tárcaközi egyeztetések nem működnek. A Balaton vízszintjét az ellentétes érdekű lobbik semlegesítésére törvényben szabályoznák.
A napirendi pont előterjesztői válaszukban tisztázták, hogy az NFÜ ügyében nincs véleményezési hatáskörük, arra azonban külön gondot fordít a kormány, hogy a különféle tárcáknál igényelhető pályázatoknál ne lehessen átfedés.
A Partnerségi Megállapodás anyaga már elérhető a Nemzetgazdasági Tervezési Hivatal honlapján. Turizmus Törvény nem hirdethető ki az új Turisztikai Stratégia és koncepció jóváhagyása előtt.
Mind a TDM-ek, mind a Magyar Turizmus Zrt. költségvetése kiegészül majd uniós forrásokkal. A turizmus pénzügyi eszközrendszere is bővülni fog.
Következő napirendi pontként Szita Miklós (producer, SzD Film), és Dr. Czeglédi József (KEP Turizmus Munkacsoport) vezetője részéről tájékoztatás hangzott el a Hello Hungary - Hello Budapest című turisztikai-kulturális televíziós műsorsorozat koncepciójáról. A minta forgatókönyvet már harminc szakmai szervezet támogatja. Angol nyelvű, külföldre szánt 100, egyenként 27 perces TV film készítéséről szól a koncepció. A filmek négy év alatt folyamatosan készülnének el, 460 millió Ft. nettó értékben. Az előterjesztők a bizottság támogatását kérik.