Tavaly az első új célállomás a Dohából heti négy nonstop járattal repült tanzániai Dar es-Salaam volt, majd jött Lagos, Bali, New York, Ho Si Minhváros és az indiai Chennai és Ahmedabad is elérhetővé vált. November 27-én indult a stockholmi járat, s a közeljövőben egy új kelet-európai várost is bekapcsolnak a forgalomba. A légitársaság Dohán keresztül ma már több mint 75 desztinációban üzemeltet menetrend szerinti járatokat. 2008 végére repült útvonalaik száma a tervek szerint meghaladja a 85-öt, s a flottabővítéseknek köszönhetően a hálózatba jövőre – leszállás nélkül repülhető – ausztráliai célpontokat is bekapcsolnak. Míg 2004-ben 37 repülőjük szállította az utasokat, a három év alatti átlagéletkorú gépparkot ma 54 Airbus alkotja. E típusból további húszra van opciójuk, az Airbus 380-asból pedig 2009-ben érkezik két darab. Szeptember közepén vették át tíz legújabb, Airbus 340–600 típusú gépüket, amelyek leszállás nélkül 14 órán keresztül képesek a levegőben maradni, lehetővé téve Dohából a déli kontinens közvetlen elérését. Tízéves távlatban repülőgépeik számának megduplázását tervezik. Szolgáltatásaik magas minőségét több elismeréssel díjazták. Tavaly a SkyTrax független légiauditor a Cathay Pacific és a Singapore Airlines mellett csak a Qatar Airwaysnek adott ötcsillagos minősítést, és a légitársaság lett Közel-Kelet legjobb fedélzeti szolgáltatója is.
A Qatar Airways 2004 novembere óta van jelen Magyarországon, irodája 2005 júniusától működik az Aranykéz utcában. „A hazai értékesítés beindításakor elsőként a szakmával ismertettük meg a légitársaságot és eredményeit, ezt követően nyitottunk a nagyközönség felé” – emlékezik a kezdetekre Papp János értékesítési vezető. Tevékenységük eredményességét bizonyítja, hogy a magyar kirendeltség bevétele eddig minden évben a duplájára növekedett. Míg 2005-ban öt touroperátorral kezdték meg a munkát, ma negyven, rendszeresen értékesítő irodai partnerrel dolgoznak. 2006-hoz képest a magyar utasforgalom tavaly megháromszorozódott. Ha a fejlődés lendülete megmarad, másfél-két éven belül a Budapest– Doha közötti közvetlen járat nyitása sem elképzelhetetlen. A hazai közönség kedveli a katmandui, seychelles-i és maldív-szigeteki járatokat, népszerűek a távol-keleti célállomások is. Az új, hongkongi járat, valamint Ausztrália bekapcsolása is érdeklődésre tarthat számot. A magyar utasok fele Bécsből, másik részük budapesti indulással, nyugat-európai nagyvárosokon keresztül száll fel a Qatar Airways járataira.
Szakmai körökben jó eredménynek tartják, ha direkt járattal nem rendelkező légitársaság az adott ország repülőjegy-eladásainak egy százalékát bonyolítja. „Mi a harmadik évben minden bizonnyal elérjük ezt az eredményt” – mondta a szakember. Hozzátette, hogy a jól működő szakmai kapcsolatok kiépítésére és termékeik megismertetésére nagy hangsúlyt fektetnek, ennek érdekében az elmúlt időszakban számos rendezvényt tartottak. Tanulmányutat indítottak Thaiföldre, 50–100 fős tréningeket és bemutatókat tartottak, bécsi repülőtér- látogatást szerveztek. Legutóbb ausztriai kirándulásra invitálták partnereiket.
Dohai terminálfejlesztés
A dohai repülőtéren 2004-ben új terminál építése kezdődött el, ami több ütemben 2015-re fejeződhet be. Az első etap 2,5 milliárd dolláros beruházással 2008-ban készül el, ezzel a reptér évi 12 millió utas fogadására válik alkalmassá. 2012-re pedig a teljesen elkészült repülőtér évente 40 millió utas fogadására lesz alkalmas.