Qatartikus számok

A dinamikusan fejlődő Qatar Airways 2007-ben kilenc új útvonal megnyitásával ünnepelte tizedik születésnapját. A légitársaság a magyar piacról tavaly megháromszorozta utasainak számát, s ha e lendület megmarad, a budapesti járatnyitás sem elképzelhetetlen.

Tavaly az első új célállomás a Dohából heti négy nonstop járattal repült tanzániai Dar es-Salaam volt, majd jött Lagos, Bali, New York, Ho Si Minhváros és az indiai Chennai és Ahmedabad is elérhetővé vált. November 27-én indult a stockholmi járat, s a közeljövőben egy új kelet-európai várost is bekapcsolnak a forgalomba. A légitársaság Dohán keresztül ma már több mint 75 desztinációban üzemeltet menetrend szerinti járatokat. 2008 végére repült útvonalaik száma a tervek szerint meghaladja a 85-öt, s a flottabővítéseknek köszönhetően a hálózatba jövőre – leszállás nélkül repülhető – ausztráliai célpontokat is bekapcsolnak. Míg 2004-ben 37 repülőjük szállította az utasokat, a három év alatti átlagéletkorú gépparkot ma 54 Airbus alkotja. E típusból további húszra van opciójuk, az Airbus 380-asból pedig 2009-ben érkezik két darab. Szeptember közepén vették át tíz legújabb, Airbus 340–600 típusú gépüket, amelyek leszállás nélkül 14 órán keresztül képesek a levegőben maradni, lehetővé téve Dohából a déli kontinens közvetlen elérését. Tízéves távlatban repülőgépeik számának megduplázását tervezik. Szolgáltatásaik magas minőségét több elismeréssel díjazták. Tavaly a SkyTrax független légiauditor a Cathay Pacific és a Singapore Airlines mellett csak a Qatar Airwaysnek adott ötcsillagos minősítést, és a légitársaság lett Közel-Kelet legjobb fedélzeti szolgáltatója is.

A Qatar Airways 2004 novembere óta van jelen Magyarországon, irodája 2005 júniusától működik az Aranykéz utcában. „A hazai értékesítés beindításakor elsőként a szakmával ismertettük meg a légitársaságot és eredményeit, ezt követően nyitottunk a nagyközönség felé” – emlékezik a kezdetekre Papp János értékesítési vezető. Tevékenységük eredményességét bizonyítja, hogy a magyar kirendeltség bevétele eddig minden évben a duplájára növekedett. Míg 2005-ban öt touroperátorral kezdték meg a munkát, ma negyven, rendszeresen értékesítő irodai partnerrel dolgoznak. 2006-hoz képest a magyar utasforgalom tavaly megháromszorozódott. Ha a fejlődés lendülete megmarad, másfél-két éven belül a Budapest– Doha közötti közvetlen járat nyitása sem elképzelhetetlen. A hazai közönség kedveli a katmandui, seychelles-i és maldív-szigeteki járatokat, népszerűek a távol-keleti célállomások is. Az új, hongkongi járat, valamint Ausztrália bekapcsolása is érdeklődésre tarthat számot. A magyar utasok fele Bécsből, másik részük budapesti indulással, nyugat-európai nagyvárosokon keresztül száll fel a Qatar Airways járataira.

Szakmai körökben jó eredménynek tartják, ha direkt járattal nem rendelkező légitársaság az adott ország repülőjegy-eladásainak egy százalékát bonyolítja. „Mi a harmadik évben minden bizonnyal elérjük ezt az eredményt” – mondta a szakember. Hozzátette, hogy a jól működő szakmai kapcsolatok kiépítésére és termékeik megismertetésére nagy hangsúlyt fektetnek, ennek érdekében az elmúlt időszakban számos rendezvényt tartottak. Tanulmányutat indítottak Thaiföldre, 50–100 fős tréningeket és bemutatókat tartottak, bécsi repülőtér- látogatást szerveztek. Legutóbb ausztriai kirándulásra invitálták partnereiket.

Dohai terminálfejlesztés

A dohai repülőtéren 2004-ben új terminál építése kezdődött el, ami több ütemben 2015-re fejeződhet be. Az első etap 2,5 milliárd dolláros beruházással 2008-ban készül el, ezzel a reptér évi 12 millió utas fogadására válik alkalmassá. 2012-re pedig a teljesen elkészült repülőtér évente 40 millió utas fogadására lesz alkalmas.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.