Rapid randi Párizsban

Miért pont egy szokványos workshop terén hazudtolnák meg magukat a franciák? Az idén tízéves „Rendez-vous en France 2015 Szalon és Workshop” elnevezésű szakmai találkozó, a franciák legnagyobb beutaztatóvására most is összetéveszthetetlenül franciásra sikeredett.

APorte de Versaille területén tartott, kétnapos szakmai találkozón sok-sok tavaszi virág – jácint, nárcisz, tulipán –, finom csokoládé és pezsgő és hab­zóbor fogadta a világ különböző pontjairól érkező tour-operátorokat március 31-én és április 1-jén, ugyanakkor izgalmas nagybe­ruházások bejelentésére is sor került.

KIÁLLÍTÁSI TORLÓDÁS ÉS HÚSVÉTI NAGYHÉT

Szembetűnő volt, hogy idén jóval kevesebb külföldi utazási iroda képviseltette magát a „francia randevún”, mint a korábbi évek­ben. Ennek egyik oka, hogy 2015-ben egy héttel későbbre tolták a rendezvény idejét, mint korábban. Így egyrészt belecsúszott egy német szakmai program időpontjába, másrészt a nagyhét idején sokan már inkább az ünnepekre készülődtek.

Azért a házigazdák nem panaszkodhat­tak a résztvevők számára, hiszen a 750 fran­cia utazási kiállítóhoz 920 nemzetközi tour-operátor, vásárló jelentkezett be 67 országból. A szakmai újságírók közül nyolcvanan voltak jelen az eseményen.

FOKOZOTT FRANCIA ÉRDEKLŐDÉS

Christian Mantel, az Atout France ügyveze­tő igazgatója megjegyezte, hogy az északi területekről (Calais, Picardie és Paris Ile-de-France) a kiállítók 24 százaléka érke­zett, keletről (Burgundia, a Champagne és az Alpok területéről) 18 százaléknyian, és ugyanennyien jöttek a nyugati régiókból (Bretagne, Normandia). Visszaesett a déli régiók (Auvergne, Korzika, Cote d’Azur) meg­jelenése, onnan 32 százalékban érkeztek szakemberek, míg tavaly 40 százalékban voltak jelen.

FUTURISZTIKUS BEJELENTÉS A TÍZES SZÁM BŰVÖLETÉBEN

A minden harmadik évben a francia fővá­rosban rendezett beutaztatóvásáron Pablo Nakhlé-Cerutti, a Viparis (Venue in Paris) igazgatója elmondta, most kezdik azt a tíz éven tartó munkafolyamatot, amelynek eredményeként a teljes Parc des Expositions de Porte de Versailles területét, vagyis a pá­rizsi expó teljes területét megújítják. A 3,2 milliárd eurós összegű befektetés eredmé­nyeként futurisztikus kép tárul majd tíz év múlva a kiállításokra látogatók és a részt­vevők elé: tíz új programhelyszínt, valamint egy 440 szobás szállodát alakítanak ki négy nemzetközi hírű, francia sztárépítész álma megvalósításával. De – mivel Fran­ciaországban vagyunk – a gasztronómia területén sem adják alább: Guy Martin Mi­chelin-csillagos sztárszakács vezeti majd a vadonatúj expó konyháját, és a kiállítóterek különböző világot képviselő éttermeinek arculatáért, kulináriájáért is ő felel. A monst­re építkezés három lépcsőben történik: első fázisa 2015–17-ig valósul meg, ekkor a központi sétálóutat alakítják ki, és elkezdik a pavilonok kialakítását, 2018-től 2020-ig a különleges autóparkolót és további kiállí­tási csarnokokat építenek meg. A harmadik, befejező időszak végére – 2021–24-ig – az éttermeket, további pavilonokat, teraszokat, zöld parkokat és teniszpályákat adják át.

ÉPÜLET A JÖVŐBŐL: LEBEGŐ KONCERTTEREM

A rendezvényen azokat az új párizsi fejlesz­téseket is bemutatták a nemzetközi újságíró­csapatnak, amelyekkel már az idei turisztikai főszezon kezdetétől várják a franciák a hoz­zájuk érkezőket.

Hihetetlen dolgot alkottak az új párizsi Filharmónia megépítésével: egy futuriszti­kus formájú, kívül csillogó madárszárnyakat idéző lapokból kialakított épületegyüttest tervezett Jean Nouvel sztárépítész, de a hangversenyterem belsejénél sem adta alább: tulajdonképpen mind az emeleti né­zőtér, mind a háttérben az orgona a föld felett lebeg. A földszinti ülések pedig, akár­csak a zenekari pódium, egy gombnyomás­ra a föld alá süllyeszthetők. A 2400 üléses hangversenyterem a hozzá tartozó épüle­tekkel – ahol a gyakorlótermek, különféle kiállítások kaptak helyet – 380 millió eurós beruházás, amely a kormány (45%), a fővá­ros (45%) és a régió (10%) összefogásából valósulhatott meg.

A MESTER FELTÁMADÁSA: INTERAKTÍV OPERAHÁZ

A franciák egyik ikonikus épülete, a Palais Garnier, a párizsi operaház otthona szintén újdonsággal készül az idei nyári turistasze­zonra. Belépéskor öt nyelv közül választ­va – francia, angol, német, kínai és orosz – interaktív guide készüléket kap a látogató, amely érzékeli, hogy épp merre tart az ille­tő, és nemcsak az épület történetét meséli el, hanem színészek közreműködésével, valamint korabeli képek, filmek vetítésével azt is bemutatja, valójában mikor mi és ho­gyan történt. Például a ma már emblema­tikus alakként ünnepelt Charles Garnier-ről, a ház tervezőjéről, korának sztárépítészéről a korabeli párbeszédek, beszámolók alapján kiderült, hogy az operaház átadásának idején a francia arisztokrácia nagy része csalódott benne. Többek között azért, mert a mester nem használta a gazdagságot hirdető sok-sok fénylő arany színt, helyettük sötétzöld, bordó és fekete márvány dominál, és emiatt számos támadás érte kortársaitól.

ÁTALAKÍTOTT VARIETÉSZÍNHÁZ: LED-FALLAL RENDELKEZŐ LIDO

Négy hónapig tartó felújítás után a párizsi szórakoztatónegyed egy másik emblemati­kus helyét, a Lido varietészínházat is a minap adták át. Vadonatúj programmal debütáltak, amelyet a belga Franco Dragone rendezett, akinek a nevéhez fűződik a világhírű Cirque du Soleil társulat tíz show-jának létrehozása, valamint Céline Dion káprázatos Las Vegas-i koncertjének megalkotása. Az 1132 néző befogadására alkalmas nézőtéren először elegáns és minden szempontból kifogástalan vacsorasort szolgálnak fel, majd kezdetét veszi a show, amelyben a világhírű Adéle-hez hasonló adottságú énekesnő mellett ízlésesen felöltözött/levetkőzött, gyönyörű tagokból álló lány- és fiúkar szerepel, van kardnyelő- és akrobataprodukció, valamint a szinte talpalatnyi jégen profi korcsolyázó pár mutatja be kűrjét, lélegzetelállító tudás­sal. Nemcsak a műsor és a nézőtér újult meg a négy hónapos felújítási munkálatok során, hanem komplett, óriási LED-falat építettek háttérnek, valamint a teljes színpadtechni­kát – beépített medencével és jégpályával – újjávarázsolták.

VÁROSNÉZÉS CSÚCSGASZTRO­NÓMIÁVAL: TOLL A FÜLBE

 

Szintén most indult Párizsban – egyelő­re egyetlen buszjárattal, naponta kétszer: ebéd- és vacsoraidőben – egy olyan új városnéző szolgáltatás, amely egyedi és csúcsszuper. Mégsem a gazdagoknak szól, hiszen szerencsére megfizethető árú. Két és fél órás városnézés a program, miközben topgasztronómiát szolgálnak fel. Az emele­tes busz felső szintjén várják a vendégeket, alul a konyha és nem mellesleg a két sofőr található – akik hófehér glasszékesztyűben váltják egymást a volánnál. Amikor egyi­kük vezet – a másik sasszemmel figyel. Ugyanis a párizsi forgalomban egy hatal­mas busszal húsz kilométeres átlagsebes­séggel cammogni és úton-útfélen, minden egyes látnivalónál hosszan várakozni nem éppen kis kihívás. Közben isteni ételsort szolgálnak fel, a francia kulinária gyöngy­szemeit, van benne homár, kacsacomb, bélszín, libamáj. És persze folyik a pezs­gő meg az adott fogáshoz a sommelier által javasolt borsor. A vendégek terítéke tulajdonképpen az adott látnivaló: ha arra egy kis „ceruza” segítségével ráklikkel­nek, a fülükhöz emelt, tollhoz hasonló kis szerkezet az adott nevezetességről mesél. A Bustronome – merthogy ez a neve az új városnéző buszos szolgáltatásnak – iga­zi élmény. Akit mostanában Párizsba vet a jósors, mindenképp szálljon fel rá, nem bánja meg.

Köszönet a meghívásért az Atout France-nak.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.