Az elmúlt két évtized legsikeresebb nyári szezonját zárta a belföldi turizmus. A KSH adatai szerint összességében 6,2%-kal emelkedett a belföldi szálláshelyek forgalma. Míg tavaly inkább a külföldi vendégek megnövekedett száma volt számottevő, addig idén honfitársaik jelentették a forgalomnövekedés kulcsát: a külföldi turisták 4,7%-kal, míg a hazai vendégek 7,6%-kal nyaraltak többen idén hazánkban. Mindezzel pedig 12%-kal nőtt szálláshelyek árbevétele.
A kiemelkedően sikeres szezon is bizonyítéka annak, hogy a növekvő vendégforgalom érdekében az elmúlt években a számos aktivitás és akció igyekezett a külföldi és belföldi utazók figyelmét Magyarországra irányítani. A ’90-es évektől napjainkig jó pár változáshoz kellett a hazai turizmussal, vendéglátással foglalkozóknak alkalmazkodnia: a szakszervezeti üdültetés és központi forrásból finanszírozott szolgáltatások megszűnésével, illetve, azáltal, hogy vendégek igényei külföldi nyaralásaik tapasztalatai alapján változtak, a szolgáltatásoknak is alakulniuk kellett, illetve kell folyamatosan – véli Dr. Puczkó László a BKF Turizmus és Vendéglátás Intézetének intézetvezetője.
„Ez egyben azt is jelenti, hogy a fiatal kollégáknak éppen ezért képesnek kell lenniük az ad hoc problémamegoldásra, illetve a gyorsan kell tudniuk alkalmazkodni a változó körülményekhez. A folyamatosan alakuló iparágban legnagyobb szükség olyan munkaerőre van, akik kreatív megoldásokkal tudnak előrukkolni.„– mondja a szakember.
A jövőre nézve alkalmazkodóképességük és kreativitásuk további alkalmazására lesz szükségük a hazai turizmussal foglalkozó szakembereknek. A sikeresen növekvő kereslet az egységes belföldi turisztikai stratégia mielőbbi megalkotását is igényli, következő lépésként pedig a vendégek fogadásának ehhez alkalmazkodó, egységes követelményrendszerének kialakítása a feladat.
„Mindezzel együtt nem véletlenül a legnépszerűbb felsőoktatási szakok egyike a turizmus és vendéglátás. A fiatalok, úgy gondolom, felismerik a hazai utaztatásban rejlő lehetőségeket: az elmúlt egy-másfél évben, a vázolt folyamatoknak is köszönhetően kifejezetten megemelkedett a munkaerőkereslet az idegenforgalom területén, erre a trendre a jelentkezőink is tudatosan reagálnak.” – mondja a főiskola tanára.
Forrás: Turizmus Online