Sikerágazat a belföldi turizmus

Különösen eredményes évet zár az idei belföldi turisztikai szezon: 6,2%-kal nőtt a szálláshelyek forgalma a nyár végi adatok szerint. Az iparág népszerűsége felfutóban van: a felsőoktatási szakok között a 3. legnépszerűbb a turizmus-vendéglátás volt. A siker kulcsa egy folyamat eredménye, amelyben a turisztikai szakemberek gyors alkalmazkodóképessége nagy szerepet játszik – véli Dr. Puczkó László, a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola Turizmus és Vendéglátás Intézetének vezetője. 

Az elmúlt két évtized legsikeresebb nyári szezonját zárta a belföldi turizmus. A KSH adatai szerint összességében 6,2%-kal emelkedett a belföldi szálláshelyek forgalma. Míg tavaly inkább a külföldi vendégek megnövekedett száma volt számottevő, addig idén honfitársaik jelentették a forgalomnövekedés kulcsát: a külföldi turisták 4,7%-kal, míg a hazai vendégek 7,6%-kal nyaraltak többen idén hazánkban. Mindezzel pedig 12%-kal nőtt szálláshelyek árbevétele.

A kiemelkedően sikeres szezon is bizonyítéka annak, hogy a növekvő vendégforgalom érdekében az elmúlt években a számos aktivitás és akció igyekezett a külföldi és belföldi utazók figyelmét Magyarországra irányítani. A ’90-es évektől napjainkig jó pár változáshoz kellett a hazai turizmussal, vendéglátással foglalkozóknak alkalmazkodnia: a szakszervezeti üdültetés és központi forrásból finanszírozott szolgáltatások megszűnésével, illetve, azáltal, hogy vendégek igényei külföldi nyaralásaik tapasztalatai alapján változtak, a szolgáltatásoknak is alakulniuk kellett, illetve kell folyamatosan – véli Dr. Puczkó László a BKF Turizmus és Vendéglátás Intézetének intézetvezetője.

„Ez egyben azt is jelenti, hogy a fiatal kollégáknak éppen ezért képesnek kell lenniük az ad hoc problémamegoldásra, illetve a gyorsan kell tudniuk alkalmazkodni a változó körülményekhez. A folyamatosan alakuló iparágban legnagyobb szükség olyan munkaerőre van, akik kreatív megoldásokkal tudnak előrukkolni.„– mondja a szakember.

A jövőre nézve alkalmazkodóképességük és kreativitásuk további alkalmazására lesz szükségük a hazai turizmussal foglalkozó szakembereknek. A sikeresen növekvő kereslet az egységes belföldi turisztikai stratégia mielőbbi megalkotását is igényli, következő lépésként pedig a vendégek fogadásának ehhez alkalmazkodó, egységes követelményrendszerének kialakítása a feladat.

„Mindezzel együtt nem véletlenül a legnépszerűbb felsőoktatási szakok egyike a turizmus és vendéglátás. A fiatalok, úgy gondolom, felismerik a hazai utaztatásban rejlő lehetőségeket: az elmúlt egy-másfél évben, a vázolt folyamatoknak is köszönhetően kifejezetten megemelkedett a munkaerőkereslet az idegenforgalom területén, erre a trendre a jelentkezőink is tudatosan reagálnak.” – mondja a főiskola tanára.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.