A budapesti fejlesztések új célokat adnak a turizmusnak

A közelmúltban megvalósult és a tervezett budapesti fejlesztések új célközönséget szólítanak meg, mindez új célokat adhat a főváros és Magyarország turizmusának is a következő időszakban - mondta el Szatmáry Kristóf, a Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságszabályozásért felelős államtitkára sajtótájékoztatón szerdán Budapesten.

Úgy vélte, ha a mostani fejlesztések is beérnek, akkor akár azt a célt is ki lehet tűzni, hogy Budapest a világ 20 leglátogatottabb városa közé tartozzon, vagy olyan térségbeli versenytársakat érjen utol, mint például Prága.

Az államtitkár közölte azt is, hogy az idén januárban több mint 12 százalékkal nőtt a Budapesten eltöltött vendégéjszakák száma a tavalyi, éves szintű 6 százalékos növekedés után.

A minőségi szolgáltatásokon a hangsúly

Horváth Gergely, a Magyar Turizmus (MT) Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese szerint az eredmények elsősorban a minőségi szolgáltatásoknak köszönhetőek, amelyek iránt egyre nagyobb a kereslet, így a fejlesztések is ezeket célozzák meg. Kiemelte a kultúra területén megvalósult fejlesztéseket, amelyek húzóerőnek számítanak a fő küldő piacokon. Ide sorolta például a megújult Zeneakadémiát és Vigadót, valamint a csütörtökön átadandó Várkert Bazárt.



A külföldiek körében is egyre népszerűbb Budapest

Szatmáry Kristóf hangsúlyozta, hogy nemcsak a hazai statisztikákban javul Budapest megítélése, hanem ez megnyilvánul különböző nemzetközi turisztikai elismerésekben, rangsorokban és ajánlásokban is. Példaként elmondta, hogy Budapest jelenleg a világ 30 leglátogatottabb városa közé tartozik, Európán belül pedig az első tíz között van. Továbbá a magyar fővárosnak tavaly először sikerült megelőznie Bécset a beutazó turisták száma alapján. Megemlítette, hogy egy amerikai olvasói szavazás szerint Budapest a világ második legjobb városa, a legjobb európai desztinációk között pedig az első ötben szerepel. Egy internetes portál híradása szerint pedig angol szaklapok Budapestet a húsz legélhetőbb városok egyikévé választották.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.