Rossz fényt vet ránk a túlárazott fagylalt

A nemzetközi internetes utazási oldalakon több panaszt is olvashatunk arról, hogy sokszor találkoznak extrém árakkal a hazánkba érkező turisták. Sok esetben a fagylalt árával is elégedetlenkednek.

Magyarországon 200 forint körül mozog az átlagára a fagylaltnak, ugyanakkor a Balaton partján találkozhatunk 300 Ft-os hideg nyalánksággal, a Budai Vár környékén pedig 500 Ft-ot is elkérnek egy gombócért. Mindez nem csak a magyarok pénztárcájához mérve drága, de a külföldi turisták többsége is sokallja ezeket az extrém árakat – derül ki az Első Jótékonysági Fagylaltgyár jótékonysági akció megfigyeléseiből. 

Magyarország nyolc turisztikailag meghatározó településén kérdezték a külföldi és magyar turistákat arról, hogy milyen árakkal találkoztak a hazai vendéglátóegységekben. A legextrémebb fagylaltárakat az orosz turisták jelezték, akik a Budai Vár környékén 500 Ft fizettek egy gombóc fagylaltért. Az úgynevezett „csavart” fagylaltért pedig 650 Ft-ot is elkértek Siófokon. A Budapesten, Balatonlellén, Balatonfüreden, Bükfürdőn, Keszthelyen, Siófokon, Tihanyban és az Eger közeli Bükkszékfürdőn megkérdezett turisták elmondása szerint Magyarországon 180-200 forint körül mozog az átlagára a fagylaltnak. Ez az összeg a többség számára egyben olyan lélektani határt is jelent, amelyet már nem szívesen lépnek át, ha gombócos fagylalt vásárlásáról van szó. Az 500-600 Ft-os ártáblák pedig kimondottan felháborodást váltanak ki a külföldi és a magyar turistákból. 

Nemzetközi fagyibotrány

A magyar árak azonban eltörpülnek például az olasz árak mellett, néhány hete a nemzetközi sajtó arról írt, hogy van olyan vendéglátóegység, ahol 25 eurót kérnek egy adag fagylaltért, egy adag tejszínhabért pedig plusz 3,50 eurót (összesen mintegy 8500 forintot) kellett fizetniük a vendégeknek. Az olasz magas árak miatt, már több turista a római polgármesteri hivatalhoz fordult panaszával. A római polgármesteri hivatal turisztikai tisztségviselője, Antonio Gazzellone szerint "a turistákat védeni kell, nem kirabolni" - idézte a legutóbbi nemzetközi botrányt Éskovács Péter, a jótékonysági fagylaltgyár szervezője.

A jótékonysági akció szervezői szerint a fenti godolatot a hazai vendéglátósokban is tudatosítani kell, ezért olyan oktatási centrum létrehozását tervezik Balatonfüreden és Sárváron, ahol marketing és vendéglátásban jártas szakemberektől sajátíthatják el a kisvállalkozók azt, hogy milyen árképzéssel, kommunikációs stratégiákkal lehet a profitot maximalizálni úgy, hogy a magas árak még ne riasszák el a turistákat.

Így nyalunk mi 

A cukrászdákban, helyben főzött fagylaltok eladási statisztikáiról keveset tudnak a piackutatók. De a nagytételben gyártott jégkrémekkel kapcsolatos fogyasztási szokások sok mindent elárulnak arról, mely országokban szeretik legjobban a hideg édességeket. A csokoládé és a vanília népszerűsége a jégkrémek közt évtizedek óta töretlen, ezekből fogy a legtöbb. Magyarországon jégkrémből 3-4 litert eszünk meg fejenként évente, a fagylaltfogyasztás becslések szerint ennél kevesebb.

Sokak számára meglepetés lehet, hogy a finnek eszik a legtöbb jégkrémet, ott évi 12 liter a fejadag, Németországban, Franciaországban és Olaszországban is mindössze 6 liter körül vásárolnak a jeges édességből. Az Egyesült Államok 26 literes egy főre eső éves fogyasztási adataihoz képest ezek az európai adatok szerénynek mondhatók, a gasztroenterológiai szakemberek szerint azonban nem feltétlenül javasolt az USA eredményeinek felülmúlása.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.