Szeptember végéig lehet pályázni a Hagyományok Ízek Régiók védjegyre

Szeptember 30-ig újra lehet pályázni a Hagyományok-Ízek-Régiók (HÍR) védjegy használatára – hívja fel a figyelmet a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM). Az idén első alkalommal összesen 47 termék kapott HÍR-jogosultságot, a díjakat augusztus 28-án adták át a Vajdahunyadvárban megrendezett HÍRes Íznapokon.

A Vidékfejlesztési Minisztérium 1998-ban indította el a Hagyományok–Ízek–Régiók programot azzal a célkitűzéssel, hogy létrehozza Magyarország hagyományos és tájjellegű mezőgazdasági termékeinek gyűjteményét és elősegítse gazdasági hasznosításukat – szögezi le a VM közleménye. A program eredményeként létrejött, 300 hagyományos és tájjellegű mezőgazdasági termék leírását tartalmazó gyűjtemény jó alapokat teremtett és továbbra is forrásul szolgál a mezőgazdasági termékek és élelmiszerek uniós elismertetéséhez. E gyűjtemény írta le először azt az öt pálinkát, amelyek már csatlakozásunk óta közösségi oltalmat élveznek az Európai Unió valamennyi tagállamában. A gyűjteményben szerepelnek azok a termékek is, amelyek uniós oltalmának elismerése az Európai Bizottság előtt folyamatban van.

Tavaly megkezdődött a HÍR gyűjtemény aktualizálását és bővítését célzó hasznosítási program, illetve kiírták a HÍR védjegy használati jogának elnyerésére szóló pályázati felhívást. A pályázat célja, hogy a HÍR védjegy használati jogának elnyerésével növelje a hagyományos és tájjellegű mezőgazdasági termékek és élelmiszerek ismertségét, bővítse az ilyen termékeket gyártók piaci esélyeit, illetve megteremtse a Hagyományok-Ízek-Régiók gyűjtemény bővítési lehetőségeit.

A pályázat beadására olyan egyéni termelők, vagy csoportosulások (közösségek, civil szervezetek, szakmai érdekképviseletek) jogosultak, amelyek a HÍR gyűjteményben szereplő vagy a követelményrendszernek megfelelő hagyományos és tájjellegű mezőgazdasági termékeket vagy élelmiszereket állítanak elő. Az elvárások között a dokumentált történelmi múlt, a legalább kétgenerációs (50 éves) ismertség, a hagyományos előállítási mód, az adott tájegységhez (településhez, régióhoz) kötődés, az előállítás helyi speciális jellege, az ismertség és a forgalmazás szerepel.

A pályázatokat szakmai bizottság vizsgálja meg és bírálja el, összevetve azokat a HÍR gyűjteményben szereplő termékleírásokkal és követelmény-rendszerrel. Egyes termékekből a testület előzetesen mintát kérhet be. Az eredményes pályázó jogosulttá válik a HÍR védjegy feltüntetésére és bemutathatja (árusíthatja) termékeit az Agrármarketing Centrum közösségi marketing programjában szerveződő HÍR kiállításokon, rendezvényeken és értékesítés akciókon.

Az idén első alkalommal összesen 47 termék kapott jogosultságot a HÍR védjegy használatára. A díjakat a vajdahunyadvári HÍRes Íznapokon adták át augusztus 28-án. A VM tájékoztatása szerint ugyanakkor a nagy érdeklődés miatt újra lehet pályázni a HÍR-védjegy használatára: a benyújtási határidő szeptember 30-án jár le. (A pályázatok benyújtási helye: Agrármarketing Centrum, 1325 Budapest, Pf. 340.).


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.