Az idén 45 éves Túró Rudi olyan szülinapi ajándékkal készült, amire minden magyar gyerek és nagy gyerek már régóta kíváncsi. A Pöttyös Túró Rudi gyár megnyitotta kapuit és megmutatta, hogy miben másabb és egyedibb a gyár, mint a többi, miből és hogyan állítják elő a Túró Rudit. Megtudhattuk azt is, hogy miként indult és lett az évek során olyan, amilyennek ma, az ötmilliárdomodik Túró Rudin is túl, ismerjük.
A Pöttyös Túró Rudi igazi magyar különlegesség, mely iránti rajongásunkat hiába próbáljuk körülírni egy külföldinek, egészen biztosan nem fogja megérteni, csak leginkább miután megkóstolta.
A Túró Rudi története közel 45 évre nyúlik vissza, amikor egy magyar tejipari szakemberekből álló csapat meglepő ötlettel áll elő. A társaság 1954-ben egy Moszkvai tanulmányúton szerzett tapasztalatok után közel 12 évvel kifejleszti a Túró Rudi elődjét, melyet először túró mignonnak neveznek el. A bevezető kampány és a termék későbbi neve Klein Sándor, a Budapesti Műszaki Egyetem egyik oktatójának ötlete alapján születik.
A nagyüzemi gyártás 1968-ban indul meg
Erzsébetvárosban, később rövid ideig Nyíregyházán állítják elő. 1970. augusztus 20-tól Mátészalkára települ az üzem. Itt egy régi vasútállomás melletti túróüzembe került a gyártás, mely két helyiségből állt, a túró pedig egy 10 000 literes tartályban készült. A kezdetek-kezdetén 25-30 fő dolgozott egy hatcsöves adagológépen, 3 három műszakban. Az akkori Túró Rudi háromdekás volt és szemmértékre szeletelték.
„Rohamléptekben fejlődött a technológia, ugyanis a ’70-es évek közepén már naponta 36 000 Túró Rudit gyártották. A csomagológépek automatizációjának köszönhetően a ’90-es évek elején naponta 300 000 darab készült. Az ezredforduló óta ugrásszerűen megnövekedett a gyártás” – idézte fel a számokat Nyeste Dániel a Friesland Campina Zrt. marketing igazgatója.
A mátészalkai gyárban, mely összesen 240 embernek ad munkát, nemrégiben gyártották le az ötmilliárdomodik Túró Rudit is. Ez a szám pedig azt jelenti, hogy az eddig készült Túró Rudikkal tizenötszer körbeérhetjük a Földet.
A Pöttyös Túró Rudiról
1954-ben három magyar tejipari szakember a túró mignon ötletével tért haza egy Szovjetunióbeli tanulmányútról. A magyar Túró Rudit a hatvanas évek elején fejlesztette az Erzsébetvárosi Tejüzem művezetője Mandeville Rudolf, de a nevet Klein Sándor, pszichológustól származik, aki csomagolás fejlesztéséért és a bevezető reklámkampányért felelt. A nagyüzemi gyártás az erzsébetvárosi tejüzemben kezdődött 1968-ban, majd költözött Mátészalkára 1970-ben.
Kezdetekkor a csomagolás kézzel készült, később gépesítették. A ’80-as években már fémfóliákat használtak, 2000 után pedig korszerű, fogyasztóbarát nyitócsík került a csomagolásra.
A mátészalkai Pöttyös Túró Rudi Gyárról és az ott folyó munkálatokról készült képek itt találhatók.
Szerdától lehet asztalt foglalni a tavaszi Országos Étterem Hét rendezvényre, amelyen több mint 200 vendéglátóhely, köztük 14, Michelin-ajánlással rendelkező étterem menüiből lehet majd választani.
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).