Több mint 9000 szavazat döntött a legjobbakról

A kiadó 1993 óta minden évben megkérdezi olvasóit és üzleti partnereit, illetve a kiadó bizottságának tagjait arról, hogy kit tartanak a hazai vendéglátó, szállodai és más idegenforgalmi szolgáltató szféra legjobbjainak. Az idén beérkezett több mint kilencezer szavazat, valamint a szakmai zsűri szigorú ellenőrzése alapján ítélik oda – idén 59 különböző kategóriában – a legjobbaknak járó elismerést.

A Budapest Week Publishing kiadó tulajdonosa, Freed Péter által több mint két évtizede alapított Best of Budapest & Hungary napjainkra olyan multimédia platformmá vált, amely egyaránt szolgálja és tájékoztatja a magyarországi gasztronómia, vendéglátás és turizmus szereplőit: a szolgáltatókat és a fogyasztókat. A kiadó 1993 óta minden évben megkérdezi olvasóit és üzleti partnereit, illetve a kiadó bizottságának tagjait arról, hogy kit tartanak a hazai vendéglátó, szállodai és más idegenforgalmi szolgáltató szféra legjobbjainak.

Az idén a Budapest Week Publishing tíz kiemelt díjat is átadott, amelyek közül a legrangosabb az ÉLETMŰ DÍJ. Ezt ezúttal a Best of Budapest & Hungary szakmai zsűrije Bock Józsefnek ítélte, aki több évtizede aktív résztvevője és alakítója nemcsak a magyar borkultúrának, de a vendéglátásnak és gasztronómiának is, és oroszlánrészt vállal a villányi régió fellendítésében.

A kiemelt díjak között egy új kategória is helyet kapott: a kiadó első alkalommal jutalmazta az Év Gasztrobloggerét. A blogolás manapság sokaknak olyan, mint a levegővétel, a gasztronómiai témájú blogok, internetes főzőnaplók száma gombamód szaporodik, jelentőségük és népszerűségük egyre nő. Úgy gondoljuk, hogy a gasztrobloggerek munkájukkal sokat tehetnek azért, hogy a fogyasztók és a vendéglátóhelyek közelebb kerüljenek egymáshoz, ezért felelősségük vitathatatlan. A gasztrobloggereknek személyes hitelességükkel és szakmaiságukkal kell kivívniuk olvasóik bizalmát, ezért a Best of Budapest & Hungary szakmai zsűrije e két szempont alapján mérlegelt és választotta Csíki Sándort. A minőségi írásairól, alaposságáról, felkészültségéről és szerteágazó érdeklődéséről ismert gasztroblogger a Food&Wine blogot vezeti.

Az Év Séfje díjra Wolf Andrást találta érdemesnek a kiadó szakmai zsűrije. A fiatalember nem mindennapi feladatot teljesít: egyszerre séfje egy ötcsillagos szállodának, a világ legszebb kávéházának és a belváros egyik legelegánsabb éttermének. A New York Kávéház és a Salon étterem a csúcsgasztronómiát képviselve együtt fáradozik azon, hogy a magyar gasztronómia nemzetközi megítélése minél pozitívabb legyen.

Az Év Cukrásza elismerés idén Raj Ráchel tortadizájnert illeti. A Tortaszalon tulajdonosa az egyik legismertebb tortatervező Magyarországon, aki a süteménykészítést művészeti tevékenységnek tekinti, és marcipánból bármit képes megalkotni. Workshopjain, rádió- és TV-műsorokban kész ezt a tudást tovább is adni – biztosan sok-sok ember életét fogja még megédesíteni.

Az Év Éttermese díjjal Modern kategóriában a zsűri László Árpádot, a Robinson – Timeless kitchen és a BRGR-lánc jövőbelátó tulajdonosát díjazta, többek között azért a tehetségéért, hogy folyamatosan képes megújulni, és nemcsak követi a trendeket, hanem teremti is azokat.

Az Év Éttermese Classic kategóriában Rudits Károly, aki hazánkban a francia gasztronómia nagykövete. Nem kis vállalás, tekintve, hogy a francia gasztronómia 2014-ben felkerült az UNESCO világörökségi listájára.

Az Év Szállodása díjat Thomas M. Fischer, a Corinthia Hotel Budapest igazgatója kapta. Vezetése alatt a szálloda új lendületet kapott: a hotel MICE-piacot célzó szolgáltatásai Budapesten egyedülálló elemekkel gazdagodtak (pl. „Sleep to perform” és „Food for thought”), CSR-tevékenysége erősödött, lakosztályai folyamatosan megújulnak. A szálloda nemrég elindított management trainee programja pedig a jövő szállodai vezetőit neveli.

Negyedik alkalommal díjazta a Best of Budapest & Hungary az éttermek, vendéglátóhelyek szavazatai alapján az Év Gasztro-borászát, aki nemcsak az általa készített nedűvel, de a vendéglátóhelyek szakemberei iránti odafigyelésével, szakmai támogatásával, sommelier-k tréningjével, borvacsorák szervezésével is elnyerte a gasztro szakma szimpátiáját. A 2014-es év gasztro-borásza ifj. Figula Mihály lett, akinek ugyan szíve csücske a Balaton-felvidék és környéke, és a régió népszerűsítésében is szerepet vállal, mégis lelkesen járja az egész országot. „A bor az utolsó romantika” mai rohanó világunkban – vallja szent meggyőződéssel. 2012 óta, amikor a Best of Budapest Best of Budapest & Hungary néven egész Magyarországra kiterjesztette tevékenységét, a vidék vendéglátásának legjobbjai is bekerülnek a díjazottak körébe.

Az Év éttermese – Budapesten kívüli elismerést ezúttal Dudás Szabolcs és Dudás Szilárd vehették át, nemcsak azért, mert sokak szerint még mindig ők sütik a legjobb pizzát az országban, hanem mert példaértékű, ahogyan sikerre vitték éttermüket: az Anyukám Mondta sarok-bárból lett sarok-pizzéria, majd egy olyan bisztró, amely miatt érdemes átutazni akár több megyét is. A fivérek a Stílusos Vidéki Éttermiség (SVÉT) gasztronómiai mozgalomban is nagy szerepet vállalnak.

Az Év szállodása a Budapesten kívüli szállodák vezetői közül ezúttal Katz Péter, a büki és sárvári Danubius Health Spa Resort szállodák igazgatója lett. A kiadó díjazta a már-már merésznek is nevezhető fejlesztéseit (pl. a büki szálloda profilváltása és az all-inclusive szolgáltatások bevezetése), melyekkel képes volt jelentősen növelni szállodái vonzerejét.

Forrás: Vendég & Hotel

Forrás: Budapest Week Publishing


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.