Még tovább nőhet a Tisza-tó vendégforgalma

A Tisza-tónál 2013-ban az üzleti tervet meghaladó mértékben nőtt a vendégforgalom, és a szakemberek szerint a bővülés az idén is folytatódhat - tájékoztatta a Magyar Turizmus Zrt. Tisza-tavi Regionális Marketing Igazgatóságának vezetője az MTI-t csütörtökön.

Molnár Anita elmondta: a 68 önkormányzatot és 920 szolgáltatót magában foglaló Tisza-tavi térség Magyarország legkisebb, ám egyik legdinamikusabban fejlődő turisztikai célterülete.

Idézte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatait, amely szerint tavaly a Tisza-tó környéki kereskedelmi szálláshelyeken 74.000 belföldi vendég 196.000 éjszakát töltött. A belföldi vendégszám 3,5 százalékkal, míg a vendégéjszakák száma 4,4 százalékkal emelkedett.



Júliusban volt a legdinamikusabb növekedés

Az igazgató elmondta: a nyári hónapokban látványosan megélénkült az érdeklődés a tározó térsége iránt. Júniusban 6 százalékkal, júliusban 14, augusztusban 11 százalékkal bővült a vendégforgalom. A vendégéjszakák száma éves szinten 2,7 százalékkal nőtt, elmaradt az országosan mért 4,6 százalékos bővüléstől. Molnár Anita jelezte: bár a belföldi vendégek tartózkodási ideje 2,8 napra csökkent, valamivel még mindig magasabb, mint a 2,6 napos országos átlag.

A Tisza-tavi régióba látogató külföldiek száma tavaly mintegy 8 százalékkal nőtt, jobbára Németországból, Romániából és Szlovákiából érkeztek. A külföldi vendégek 3,4 napot tartózkodtak a régióban, ez meghaladja a 2,7 napos országos átlagot. Molnár Anita elmondta, hogy a kutatások alapján jelentős tartalékok vannak a Tisza-tó belföldi vendégforgalmának növelésében, a vidék ugyanis még mindig tömegek előtt ismeretlen. A Magyar Turizmus Zrt. regionális marketing igazgatósága ezért 2014-es üzleti céljaként 1,5 százalékos belföldi forgalomnövekedést határozott meg, azaz a tavalyinál mintegy 4000-rel több vendégéjszakára számítanak az idén a tározó térségében.

Forrás: MTI


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.