Miért érdekes a társadalomkutatás számára egy olyan banalitás, mint a turizmus? Mi a kritikai turizmuskutatás speciális megközelítése? Miért lehet a turizmust a kultúra laboratóriumának tekinteni? Mi, turisták, miért is vagyunk egyfajta amatőr szemiotikusok? Milyen tekintettel vizsgáljuk a turizmus klasszikus célpontjait, és hogyan tekintünk ezek után másként saját közvetlen környezetünkre? Hogyan segíthet a turisztikai autentikusság megértése az állandó autentikusság-vesztés érzésében élő jelenünk értelmezésében? Miért több a turizmus, mint pusztán gazdasági ágazat vagy térbeli mozgás? Hogyan befolyásolja a kultúra a turista döntéseit és a turizmusipar stratégiáját?
Ilyen kérdésekkel is foglalkozik a kötet, amely a mára jelentős nemzetközi kutatási irányzattá vált kritikai turizmuskutatás meghatározó idegen nyelvű írásaiból közöl válogatást.
A könyv adatai:
Bódi Jenő – Pusztai Bertalan (szerk.):
Túl a turistatekinteten. A turizmus kritikai és kultúratudományi perspektívái
Budapest – Pécs – Szeged, 2012
Gondolat - PTE Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszék - SZTE Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszék
Forrás: Turizmus Online