E fejlesztések révén Százhalombatta várhatóan maga mögött hagyhatja zsákszerű elzártságát, új munkahelyek létesülnének, fellendülnének a vállalkozások, nőne a szolgáltatások köre, illetve a helyi adóbevétel, emelkednének az ingatlanárak - emelte ki Vezér Mihály.
Az úthálózat kiépítésével párhuzamosan tervezik az úgynevezett Téglagyári- völgy turisztikai célú hasznosítását is. Egyes elképzelések szerint egy új kikötőből is megközelíthető kalandparkot alakíthatnának itt ki. A nagyszabású beruházások megkezdése a jövő év közepére- végére várható - mondta Vezér Mihály.
A helyi képviselő-testület nemrégiben megadott „zöld jelzésére” azért is volt szükség, mert a százhalombattai Temperáltvizű Halszaporító és Kereskedelmi Kft. (TEHAG) új tulajdonosi köre olyan nagyszabású logisztikai, kereskedelmi központ kiépítését tervezi, ehhez a városfejlesztési terveknek is igazodniuk kell - tette hozzá. Vezér Mihály elmondta, hogy a TEHAG új tulajdonosai a tervek szerint közvetlen csatlakozást építenek ki a város és a 6-os út között, így a kereskedelmi fejlesztések nyomán megnövekedett forgalmat az új csomópont felé terelik.
A polgármester szerint a megépülő új útvonal segít abban, hogy a hosszútávú európai közlekedésfejlesztési terv részét képező – az Észak- Európát az Adriával összekötő – úgynevezett C4-es korridort is „kihasználva” lendületes fejlődésnek induljon a város. Magyarázatképpen megjegyezte: ha Magyarország csatlakozik a C4-hez - melynek része lesz az M6-osba befutó M11-es autópálya-, 4-5 éven belül megépülhet egy új Duna híd az erőmű és a város között.