Csapó László március végétől, mint Head of Sales csatlakozott az Accenthez. A fiatal szakember az értékesítés különböző területein dolgozott a legnagyobb francia szállodalánc budapesti egységeiben, majd értékesítési vezetőként irányította a budaörsi Holiday Inn sales csapatát. A légitársaságok irányába tett rövid kitekintést követően tért most vissza a szállodaiparba a magyar szállodaüzemeltető kötelékein belül - tájékoztatta lapunkat a társaság.
„Az idei évben is élénk keresletet várunk a vidéki szállodáink iránt, amit a beérkező foglalások száma is alátámaszt. Azt látjuk, hogy a biztonságot nyújtó, kiszámítható arculatot és cégpolitikát képviselő szállodák felé fordulhatnak a vendégek, így a nemzetközi márkák és az üzemeltetés minőségét előtérbe helyező lokális üzemelés alatt álló hotelek válhatnak keresettekké. Továbbra is kiemelt figyelmet fektetünk a higiéniai protokollra, mely szavatolja az Accent által üzemeltett szállodákba érkező vendégek biztonságát és gondtalan kikapcsolódását” - vélekedik Csapó László a turizmus és a vendégek választását motiváló tényezők alakulásáról a következő években.
A vállalat fő célkitűzése, hogy a válságot követő piaci változásokhoz a leggyorsabban tudja adaptálni szállodáit és üzemeltetési rendszereit. „Független, lokális szállodaüzemeltetőként egyszerre tervezzük kihasználni a hotelek közötti szinergiák lehetőségeit és azt a rugalmasságot, amit a piac legnagyobb szereplőivel szemben egy kisebb szállodacsoport, mint mi, az előnyére fordíthat” - teszi hozzá Kerek Péter, az Accent Hotels stratégiai igazgatója.
Kerek Péter azt is hozzátette, hogy a tavalyihoz hasonlóan, az egyéni szabadiős szegmens kereslete által vezérelt erős nyarat várnak, de érezhető a cégek türelmetlensége is, hogy újra lehessen személyes találkozókat, rendezvényeket szervezni, mert a humán kapcsolattartás mindenkinek hiányzik. Rizikónak érzi, hogy Európa egyik legjobb átoltottsági aránnyal rendelkező országaként, mekkora erővel fognak a piacunk felé fordulni a tengerparti desztinációk, illetve corporate területen a multik globális és regionális belső szabályozásai mennyire lesznek óvatosak, nehezítve ezzel a lokális céges rendezvények megszervezésének lehetőségét.
A cég szállodáiban a kényszerszünet alatt a kollégák többek között a hotelek csinosításával, nagytakarításával, általános karbantartásával foglalkoznak, illetve a kollégák tréningezése, képzése zajlik. Néhány szállodában arra is kihasználják a nem tervezett bezárást, hogy kisebb-nagyobb fejlesztéseket vigyenek véghez. A sikondai Ambient Hotel & AromaSpa szállodában például egy jelentős konferenciakapacitás-bővítés, valamint a wellness részleg felújítása van folyamatban, továbbá egy luxuslakosztály is kialakításra kerül, hogy idén nyárra az eddig megszokottaknál is magasabb színvonalú szolgáltatásokkal találkozhassanak a vendégek. A szegedi Art Hotelben is zajlanak munkálatok, itt egy executive szint kialakítása a cél, ami az üzleti és egyéni vendégekre egyaránt fókuszáló szálloda kínálatát színesíti tovább. A székesfehérvári Best Western Plus Lakeside Hotel azon szerencsés szállodák körébe tartozik, akik a járványügyi helyzet legsúlyosabb időszakaiban is nyitva tudtak tartani, mert a megszokottnál csekélyebb, de folyamatos kereslet jelentkezett az egyéni, üzleti céllal utazó vendégek részéről. Itt hamarosan étterembővítés indulhat, ami a reményeik szerint hamarosan újra induló rendezvénypiacon bővíti tovább a szálloda lehetőségeit. Mórahalmon, a Colosseum Hotelben sem telt tétlenül az elmúlt időszak, ahol vendégszempontból kevésbé látványos, de annál fontosabb fejlesztés keretében a klimatizálásáért felelős folyadékhűtő cseréje zajlik jelenleg.