Van-e értelme az utazási irodáknak katalógust nyomtatnia?

Mivel egyre növekszik az utazásukat interneten foglalók száma, a nyomtatott katalógusok létjogosultsága megkérdőjeleződik - Kreatur szerint.

Ma az érdeklődők egyszerűen csak felmennek a már jól megszokott utazási irodájuk weboldalára, kiválasztják mely utazás érdekli őket és pár perc alatt be is foglalják azt. A weboldalon rengeteg hasznos és érdekes kiegészítő információkat kínálnak az irodák, így az utazás kiválasztását még jobban megkönnyítik. 
Azonban, ha ez tényleg így van, akkor mi értelme a hagyományos, papír alapú katalógusok nyomtatásának? - szegezi olvasójának a kérdést a blogger. 

Az utas szemével nézve úgy fest a dolog, hogy Rórengeteg típusú ember utazik, mindenkinek mások az igényei, mind a szolgáltatások színvonalát, mind pedig a tájékoztatás mélységét illetően. Általában 100%-os elégedettség nincsen, mert mindig van valaki, akinek semmi sem jó. De ettől függetlenül mindig az átlagot kell figyelembe venni. Ez alapján van, aki modern gondolkodású, napi szinten az internet világában él: web áruházakból rendelni, banki tranzakciókat és bankkártyás fizetéseket hajt végre az interneten. Ennek a célcsoportnak az utazás kiválasztásánál is előnyt jelent, ha minden megtalálható a weboldalunkon, mert valószínű, hogy a tájékozódást ott kezdi és nagy eséllyel ott is foglal majd. Illetve vannak azok az emberek, akik többnyire nem idegenkednek az internettől, de még mindig szeretik a hagyományos dolgokat, szeretik megfogni a reggeli újságot, szeretik személyesen körbejárni a terméket, amit meg kívánnak vásárolni, és szeretnek katalógus alapján, személyesen informálódni az utazásukat illetően. Ő az az utastípus, aki miatt igenis kell katalógust nyomtatni.

Ha a közvetítő utazási irodák szemszögéből nézzük a katalóguskérdést, kijelenthető, hogy szükség van katalógusokra. Egyszerűen az értékesítés nem működik másképp. Az utas figyelmét, postai úton vagy személyes érdeklődés során, egy katalógussal sokkal jobban fel tudjuk kelteni, mint egy kinyomtatott papírlap vagy egy weboldal cím átadása során. Nem ritka, hogy együtt lapozgatjuk az utassal az irodában a katalógust, nézegetve a képeket, egymáshoz hasonlítgatjuk az utakat, gyakran előkerülnek hasonló katalógusok és akár 4-5-ből is informálódunk az utazás kiválasztásához. Ezeket a katalógusokat többnyire az utasok haza is viszik magukkal. Az iroda pedig reméli, hogy az utas hamarosan vissza is tér.

Van az a réteg is, mely a fentieket ötvözve tökéletessé fejlesztette a módszerét. Katalógusból vagy internetről tájékozódik, majd bemegy néhány utazási irodába személyesen, ahol mindent újból és újból megkérdez, egyeztetve a korábbi információkkal. Majd a sok hasznos információ birtokában hazamegy és a fotelből, online befoglalja az utazást.

Mostanra már mindenkinek fel kellett ismernie, hogy mely marketing eszköz a leghatékonyabb számára. Legtöbbször 2-3 eszköz együttes alkalmazása a legtökéletesebb. Érdenes elgondolkodni a következő példán:

Óriásplakáton hirdet egy cég. Autózás közben elhajtunk a plakát mellett, egy gyors pillantást vetve rá. Ennyi idő alatt maximum a termék vagy a cég neve, vagy épp a jó szlogen az, ami megragad. Többet nem tudunk meg, azonban igényünk támad a további információra. Mit teszünk? Valószínűleg nem megyünk még néhány kört az autónkkal, hanem miután hazaérünk, rákeresünk az interneten. Mi történhet ekkor? Az interneten nem találjuk a megfelelő információkat, vagy a keresés során a konkurencia termékére bukkanunk, vagy még is megtaláljuk azt a céget, aki a plakáton is hirdetett. Több irányba is el tudunk menni, attól függően, hogy a cég, hogyan alkalmazta a hagyományos és az online marketing eszközöket.

A szerző mindezeket egybevetve azt javasolja hogy az irodák nyomtassanak továbbra is katalógusokat, jutassák el az utasokhoz és a partner utazási irodáiknak, és emellett készítsenek olyan weboldalt és online rendszereket, ahol az utasok, mindenre megtalálhatják az utazásokkal kapcsolatban a választ. Egy dolgot ne felejtsenek el: aki nem nyomtat katalógust, az utasokat fog elveszíteni.

A hagyományos katalógusok viszont sajnos nem igazán környezetbarátok. De azzal, hogy a kiolvasott katalógusokat odaadjuk ismerőseinknek, vagy visszavisszük az utazási irodákba, elősegítjük, hogy minél kevesebbet kelljen nyomtatni, így valahol egy kicsit mi is óvhatjuk a környezetünket. Ezt már néhány hazai és külföldi cég is előszeretettel kommunikálja ügyfelei körében.

Ezt elősegítendő szerepelhetne mostantól minden katalóguson a következő szöveg: 
Ha elolvasta, és már nincsen rá szüksége, adja tovább ismerőseinek, és ezzel Ön is óvja a környezetét!


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.