Ma az érdeklődők egyszerűen csak felmennek a már jól megszokott utazási irodájuk weboldalára, kiválasztják mely utazás érdekli őket és pár perc alatt be is foglalják azt. A weboldalon rengeteg hasznos és érdekes kiegészítő információkat kínálnak az irodák, így az utazás kiválasztását még jobban megkönnyítik.
Azonban, ha ez tényleg így van, akkor mi értelme a hagyományos, papír alapú katalógusok nyomtatásának? - szegezi olvasójának a kérdést a blogger.
Az utas szemével nézve úgy fest a dolog, hogy Rórengeteg típusú ember utazik, mindenkinek mások az igényei, mind a szolgáltatások színvonalát, mind pedig a tájékoztatás mélységét illetően. Általában 100%-os elégedettség nincsen, mert mindig van valaki, akinek semmi sem jó. De ettől függetlenül mindig az átlagot kell figyelembe venni. Ez alapján van, aki modern gondolkodású, napi szinten az internet világában él: web áruházakból rendelni, banki tranzakciókat és bankkártyás fizetéseket hajt végre az interneten. Ennek a célcsoportnak az utazás kiválasztásánál is előnyt jelent, ha minden megtalálható a weboldalunkon, mert valószínű, hogy a tájékozódást ott kezdi és nagy eséllyel ott is foglal majd. Illetve vannak azok az emberek, akik többnyire nem idegenkednek az internettől, de még mindig szeretik a hagyományos dolgokat, szeretik megfogni a reggeli újságot, szeretik személyesen körbejárni a terméket, amit meg kívánnak vásárolni, és szeretnek katalógus alapján, személyesen informálódni az utazásukat illetően. Ő az az utastípus, aki miatt igenis kell katalógust nyomtatni.
Ha a közvetítő utazási irodák szemszögéből nézzük a katalóguskérdést, kijelenthető, hogy szükség van katalógusokra. Egyszerűen az értékesítés nem működik másképp. Az utas figyelmét, postai úton vagy személyes érdeklődés során, egy katalógussal sokkal jobban fel tudjuk kelteni, mint egy kinyomtatott papírlap vagy egy weboldal cím átadása során. Nem ritka, hogy együtt lapozgatjuk az utassal az irodában a katalógust, nézegetve a képeket, egymáshoz hasonlítgatjuk az utakat, gyakran előkerülnek hasonló katalógusok és akár 4-5-ből is informálódunk az utazás kiválasztásához. Ezeket a katalógusokat többnyire az utasok haza is viszik magukkal. Az iroda pedig reméli, hogy az utas hamarosan vissza is tér.
Van az a réteg is, mely a fentieket ötvözve tökéletessé fejlesztette a módszerét. Katalógusból vagy internetről tájékozódik, majd bemegy néhány utazási irodába személyesen, ahol mindent újból és újból megkérdez, egyeztetve a korábbi információkkal. Majd a sok hasznos információ birtokában hazamegy és a fotelből, online befoglalja az utazást.
Mostanra már mindenkinek fel kellett ismernie, hogy mely marketing eszköz a leghatékonyabb számára. Legtöbbször 2-3 eszköz együttes alkalmazása a legtökéletesebb. Érdenes elgondolkodni a következő példán:
Óriásplakáton hirdet egy cég. Autózás közben elhajtunk a plakát mellett, egy gyors pillantást vetve rá. Ennyi idő alatt maximum a termék vagy a cég neve, vagy épp a jó szlogen az, ami megragad. Többet nem tudunk meg, azonban igényünk támad a további információra. Mit teszünk? Valószínűleg nem megyünk még néhány kört az autónkkal, hanem miután hazaérünk, rákeresünk az interneten. Mi történhet ekkor? Az interneten nem találjuk a megfelelő információkat, vagy a keresés során a konkurencia termékére bukkanunk, vagy még is megtaláljuk azt a céget, aki a plakáton is hirdetett. Több irányba is el tudunk menni, attól függően, hogy a cég, hogyan alkalmazta a hagyományos és az online marketing eszközöket.
A szerző mindezeket egybevetve azt javasolja hogy az irodák nyomtassanak továbbra is katalógusokat, jutassák el az utasokhoz és a partner utazási irodáiknak, és emellett készítsenek olyan weboldalt és online rendszereket, ahol az utasok, mindenre megtalálhatják az utazásokkal kapcsolatban a választ. Egy dolgot ne felejtsenek el: aki nem nyomtat katalógust, az utasokat fog elveszíteni.
A hagyományos katalógusok viszont sajnos nem igazán környezetbarátok. De azzal, hogy a kiolvasott katalógusokat odaadjuk ismerőseinknek, vagy visszavisszük az utazási irodákba, elősegítjük, hogy minél kevesebbet kelljen nyomtatni, így valahol egy kicsit mi is óvhatjuk a környezetünket. Ezt már néhány hazai és külföldi cég is előszeretettel kommunikálja ügyfelei körében.
Ezt elősegítendő szerepelhetne mostantól minden katalóguson a következő szöveg:
Ha elolvasta, és már nincsen rá szüksége, adja tovább ismerőseinek, és ezzel Ön is óvja a környezetét!