A visszajelzések alapján a programban részt vevő diákok kedvező tapasztalatokat, többletismereteket szereztek a múzeumpedagógiai órákon. Ezek a gyerekek közelebb kerültek, "beszoktak" a múzeumba, megismerhették a közgyűjteményben folyó munkát, és rájöttek arra is, hogy a múzeum ma már nem ugyanaz, ami a társadalom tudatában nagy általánosságban él – mondta Kostyál László megbízott igazgató a keddi záró sajtótájékoztatón.
A Varázslatos ezer év programjaira az óvodai csoportoktól kezdve a középiskolásokig érkeztek gyerek- illetve diákcsoportok Zalaegerszegről és városkörnyékről is. Az egy esztendőn át tartó programsorozat alatt 21 szakkört, 42 témanapot tartottak.
A gyerekek – életkoruk, érdeklődésük szerint - megismerhették a fazekasságot, a középkori életet, Zala megye építészeti és képzőművészeti emlékeit vagy azt is megtudhatták, mi történik a régészeti leletekkel, míg a lelőhelytől a kiállításig eljutnak. Az oktatóórák zöme az erre a célra kialakított múzeumpedagógiai foglalkoztató helyiségben zajlott, de régészeti kirándulások, határjárás keretében felkeresték a megyei régészeti központokat vagy műemlékvédelmi szempontból különlegesnek számító helyeket.
A megbízott igazgató kitért arra, hogy az iskolai és lexikális ismeretek átadásán túl a témanapokon, szakkörökön közelebb tudták hozni a gyerekekhez a különböző történelmi korszakok mindennapjait is, a kézműves jellegű foglalkozások pedig komoly történelmi ismereteket is tartalmaztak. A történelem oktatása elképzelhető más eszközökkel, módszerekkel is, mint ahogy azt az iskolákban megszokták – összegezte Kostyál László.
A nevelési-oktatási intézmények tanórai és tanórán kívüli szabadidős tevékenységét támogató Varázslatos ezer év programsorozat a Társadalmi Operatív Program mintegy 35 millió forintos pályázati támogatásával valósult meg a Göcseji Múzeumban.
Forrás: MTI