Amikor James Quincey 2017-ben a Coca-Cola vezérigazgatója lett, a vállalat rossz helyzetben volt, mert termékeire ráapadt az „egészségtelen” jelző. A cég új vezetése úgy döntött, hogy visszatér az alapokhoz: a cukros és édesítőszeres szénsavas üdítők mellé bevezeti a tejet a vállalat kínálatába
– írta meg elsőként a CNN.
Fotó: Coca-Cola HBC Magyarország
Valójában már korábban elkezdődtek ezek a kísérletek:
a cég tejjel foglalkozó, Fairlife névre keresztelt vállalkozását 2012-ben alapították közösen a Select Milk Producers tejtermék-nagykereskedő vállalattal.
A cég fura, a minimalista divathoz illeszkedő csomagolásban kínált termékei az elmúlt években jobban teljesítettek az áruházláncokban, mint a nagy tejes szakcégek árucikkei.
A Coca-Cola 2020-ban kivásárolta partnerét a Fairlife-ból egy olyan megállapodás keretében, amelyben a 980 millió dolláros vételár csak az első részlet volt. A többi attól függ, hogy miként teljesít a vállalat. Ez egy ismert módszer olyan portékák megszerzése esetén, amelyeknél bizonytalan, hogy végső soron mire képesek.
Az üzlet ennek alapján ma már a beugrón felül 6,2 milliárd dollárnál tart, ugyanis az amerikaiak az élelmiszerek drágulása ellenére
értékelik a Fairlife laktóz- és cukormentes, fehérjében gazdag termékeit.
Az élen a cég Core Power nevű márkája halad, amelynek a maga kategóriájában kevés közvetlen versenytárssal kell megküzdenie.
A Coca-Cola ezzel együtt óvatosan nyilatkozott legutóbbi pénzügyi jelentésében a Fairlife várható 2025-ös teljesítményéről. Tény az is, hogy a vállalat eladásainak döntő többségét még mindig hagyományos üdítőitalai adják. Ugyanakkor
a tejes vállalkozás sokkal jobban teljesít, mint a Coca-Cola másik nagy szerzeménye, a Costa Coffee, amelyet 2018-ban vásárolt fel.