A csokoládé, amely pillanatok alatt meghódította a világot

A dubaji csoki hamar népszerűvé vált a helyiek és a turisták körében is, köszönhetően a magas minőségű alapanyagoknak, az egyedi designnak, és persze annak is, hogy egy kis darab csokiban Dub megtestesül minden, ami luxus és minden, ami a gazdagságról szól. Nem csoda, hogy Sarah Hamouda csokoládéi pillanatok alatt meghódították a világot és mára a legnagyobb élelmiszer láncok is beálltak a sorba és árusítani kezdték.

A „dubaji csoki” ötlete az egyiptomi származású, Dubajban élő cukrász, Sarah Hamouda nevéhez fűződik, akinek egy olyan csokoládét szeretett volna megalkotni, amely nemcsak finom, hanem különleges, arab kulturális elemeket is hordoz. Az inspirációját a helyi ízek és a régióra oly jellemző luxuséletmód adta...

Hamouda a Fix Dessert Chocolatier márka alapítója először 2021-ben lépett a csokoládépiacra Dubajban. Egy vele készült interjúban úgy fogalmazott, hogy izemélyes élményekből és a Közel-Kelet gazdag ízvilágából merített inspirációt az alkotáshoz, és különleges csokoládéi olyan keleti ízekből állnak össze mint a például datolya,  a sáfrány és kardamom. A cukrász kezei közül a modern elkészítési technikák és szemet gyönyörködtető alkotások ötvözete született meg.


Fotó: Fix Dessert Chocolatier

A siker kulcsa: a TikTok...és a minőség 

A valódi áttörést persze egy vírusszerűen terjedő TikTok-videó hozta, amelyben egy influencer bemutatta a terméket. Az azóta világszerte ismertté vált márka napi pár rendelésről pillanatok alatt napi több százra ugrott, a kereslet pedig máig olyan magas, hogy az online rendelési időablakok másodpercek alatt betelnek.

Ez a szokatlan limitált elérhetőség csak tovább növelte a termék iránti vágyat, így a Fix-et gyakran az édességek „Hermès-ének” nevezik.

A csokoládé különlegessége állítólag nem csak az ízében rejlik, hanem abban is, hogy minden darab kézzel készül - kizárólag prémium minőségű alapanyagok felhasználásával. Hamouda célja ugyanis nem más volt, mint hogy a Dubaji csokoládé a Közel-Kelet gasztronómiai nagykövete legyen, és Dubajt a világ csokoládéiparának egyik központjává emelje.

Hamouda eleinte otthon készítette a csokoládékat meglévő munkája mellett, mára pedig már egy 20 fős csapattal dolgozik azon, hogy képesek legyenek megfelelni a világszintű keresletnek. A minőség megőrzése érdekében továbbra is limitált mennyiségben gyártják terméküket.

Már Magyarországon is

Hazánkban két diszkontlánc mellett az Auchan is csatlakozik a legújabb édességtrendhez, és csütörtöktől mindössze 2499 forintos akciós áron kínálja a 100 grammos minőségi Dubai csokoládét. Egy vásárlás alkalmával összesen három darabot lehet venni belőle az áruházakban és online is.    

Az Auchanban is csütörtöktől mindössze 2499 forintért kapható a 100 grammos Dubai csokoládé, ami a Közel-Kelet luxusát hozza el a lágy tahiniból, a ropogós pisztáciából és a kadayif tésztából készült rétegezett csokoládékockákban.

Aki pedig saját maga szeretné elkészíteni az ikonikus édességet, az Auchanban és az online áruházban minden hozzávalót megtalál egy helyen, sőt a recept is elérhető. Az Auchan széles választékának köszönhetően nagy a kínálat a különböző pisztáciás termékekből, amelyek más ünnepi édességhez is kiváló alapanyagként szolgálhatnak. Például a Scyavuru 45 %-os pisztáciakrém egészen december 24-ig 2499 forintos áron kapható.

 

 


Családias hangulatú étteremnyitás a Várnál

Családias hangulatú étteremnyitás a Várnál 

Megnyílt a Varjúvár étterem a Várkert Bazárban.
SVÉT eszem-iszom Szigetmonostoron

SVÉT eszem-iszom Szigetmonostoron 

A Stílusos Vidéki Éttermiség (SVÉT), a nívós vidéki gasztronómiát képviselők szövetsége a Rosinante Fogadóba készül április 5-én.
Közösségi élménytér a Hunyadi téri vásárcsarnokból

Közösségi élménytér a Hunyadi téri vásárcsarnokból 

A vásárcsarnok állapota az elmúlt évtizedek során folyamatosan romlott.
Jó hírek a magyarországi sörfogyasztásról

Jó hírek a magyarországi sörfogyasztásról 

Ezzel a bővülés dinamikája visszatért a 2021-ben és 2022-ben mért 3 százalék körüli mértékhez.
Betiltották a budapesti aluljárókban történő sütögetést

Betiltották a budapesti aluljárókban történő sütögetést 

Vége a helyben sütésnek – a Főpolgármesteri Hivatal döntése szerint.
A Coca-Cola kapcsán Önnek is a tej jut eszébe?

A Coca-Cola kapcsán Önnek is a tej jut eszébe? 

Pedig ideje lenne, mert a tej egy ideje fontos szerepet játszik a kólagyártó cég életében.
Megvédte címét a pálinkaverseny tavalyi győztese

Megvédte címét a pálinkaverseny tavalyi győztese 

Több mint 2400 minta versenyzett a XV. Quintessence pálinka- és párlatversenyen.
Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora – meg is büntették érte

Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora – meg is büntették érte 

Több mint 35 millió forintos bírságot szabtak ki az ételrendelési portál üzemeltetőjére.
A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori

A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori 

Van egy családi alapítású olasz cég, amelyik professzionális, egyedi tervezésű konyhai rendszereket tervez, és le is gyártja saját tervezésű konyháit, konyhaszigeteit.
Tojásválság az USA-ban

Tojásválság az USA-ban 

Az Egyesült Államok Mezőgazdasági Minisztériumának adatai alapján a tojás ára soha nem látott magasságokba emelkedett az elmúlt hónapokban.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.