A sportközvetítések és a sör lendítheti fel a balatoni turizmust

A Balaton különleges sportrégióvá nőtte ki magát az utóbbi években. A vízi sportok mellett, a futó és  kerékpáros eseményekre is több ezer látogató érkezik minden évben. Turisztikai szempontból fontos, hogy az őket követő szurkolók száma is növekszik az eseményeken.

Mindez több bevételt hoz a helyi  szallashelyeket szolgaltatóknak, vendéglátóknak is - nyilatkozta a VisitBalaton365 ügyvezetője, Princzinger Péter. 

Hasonlóan vélekedik Fekete Tamás, a Balatoni Turizmus Szövetség alelnöke, aki szerint június közepétől egy hónapon át nagy rohamra számítanak a balatoni sörözőkben és éttermekben. Ebben az időszakban nem árt előre asztalt foglalni. A telt ház oka a Németországban zajló 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság, amelynek hatása a Balaton partján is érződik majd. Az elmúlt évtizedek balatoni tapasztalatai azt mutatják, hogy egy-egy világverseny idején, hétköznapokon 20-40 százalékkal, de hétvégéken akár 150 százalékkal is megnőhet a balatoni éttermekben, sörözőkben megforduló vendégek száma.

„Mindenféle kutatás, statisztikai vizsgálat nélkül érzékelik ezt a helyi vállalkozók is. Ez az oka annak, hogy idén komolyabb fejlesztéseket is végrehajtottak a helyi vállalkozók. Ennek köszönhetően több száz helyen élőben nézhetik az Eb közvetítéseket a turisták. Sok sörözőbe  új televíziókat, kivetítőket vásároltak. Több tulajdonos azt is jelezte, hogy az átlagnál nagyobb sörfogyasztásra számít, ezért a forgalmazóktól az átlagos hónapoknál nagyobb kontingenst rendeltek a különböző sörfajtákból”

– mondta Fekete Tamás, a Balatoni Turizmus Szövetség alelnöke. 

Fekete Tamás
Fekete Tamás
Fotó: BTSZ

Kellene egy balatoni sörtérkép

A balatoni turisztikai szervezetek most azt tervezik, hogy összegyűjtik és egy online térképen közre is adják azokat a helyeket, ahol futballszurkolókat televíziókkal és kivetítőkkel várják. Erre majd maguk a helyi vállalkozók tölthetik  fel adataikat. A szurkolói zónákat kialakító balatoni helyeket a sajtóban és a közösségi médiában is népszerűsítik majd.

Az akciótól azt várják a szervezők, hogy a turisták jobban megismerik  azokat a helyeket, amelyek a Eb idején valami különlegességgel várják őket.

Kellene egy balatoni sörtérkép
Kellene egy balatoni sörtérkép
Fotó: BTSZ

A turisztikai szakemberek szerint nem csak az Eb idején  lesz nagy  a balatoni vendéglátóhelyek forgalma,  a szurkolói zónákkal kapcsolatos akciót a 2024-es párizsi olimpia idején, július 26. és augusztus 11. között is megszervezik majd.

Bükfürdő lehet az egyik jó példa

Éskovács Péter, a Balatoni Turizmus Szövetség tanácsadója mindezekhez hozzátette: a magyarok sörfogyasztása évente 6 - 5,4 millió hektoliter között mozog. Ugyanakkor nem véletlen, hogy a sörfogyasztás megugrik sportközvetítések idején. Sok rajongó számára egyszerűen összetartozik: a futball és a sör. A sörreklám pedig mindenütt jelen van a futball körül. Az idei Eb egyik fő szponzora  Bitburger sörmárka. A német gyártó nem véletlen támogatja ezt a sporteseményt, hiszen már a mérkőzéseken is komoly bevételre tehet szert. 

Éskovács Péter
Éskovács Péter
Fotó: BTSZ

 

A  hírek szerint a legutóbbi, 2018-as világbajnokságon, a stadionokban,  545 770 475 korsó sört adtak el.

Az idei év szponzora is hasonló volumenre számít. Éskovács szerint a hazai turisztikai régiók jobban is kihasználhatnák a sportközvetítésekben rejlő lehetőségeket, ha a helyi szervezetek és a vállalkozók összefognának és közösen kommunikálnák, hogy hol és milyen körülmények között lehet sporteseményeket nézni. Jó példák erre már vannak, néhány éve Bükfürdőn adták ki azt a sörtérképet, amely a helyi kerthelyiségeket mutatta be. A térkép segítségével könnyen be lehetett járni  a helyi sörözőket, amelyek kedvezményeket is adtak a sör árából azoknak, akik a térkép segítségével találtak rájuk.

Csak kulturáltan!

Éskovács szerint ilyen összefogással zajló kommunikációban a kulturált alkoholfogyasztásra is fel lehetne hívni a figyelmet. Ennek köszönhetően minimalizálni lehetne azokat a negatív következményeket, amelyek az alkoholfogyasztással párhuzamosan megjelennek a turizmusban. A turisztikai szakértő szerint: a magyar döntéshozóknak érdemes volna tanulmányozni az ír kocsmakultúrát, amelyet  már régóta reklámoznak nekünk is az ottani turisztikai szakemberek. Ők a pubokat az ír örökségturizmus kontextusába helyezik. Ebben a közösségi élet egyik elemeként tekintenek a kocsmákra. Ezek jellemzőit és értékeit a turisztikai ipar, a látogatói attrakciók szélesebb spektrumán belül pozícionálják. Éskovács szerint Budapesten is a Balatonon is egy ilyen koncepció mentén kellene elindulni ahhoz, hogy a kulturált sörfogyasztás és a turizmus szinkronba kerüljön egymással.


Letisztult designnal Burger King-nyitás az Omszki-tónál

Letisztult designnal Burger King-nyitás az Omszki-tónál 

Budakalászon nyitotta meg 59. magyarországi egységét a gyorsétteremlánc.
Zöld lámpa a  szupermarketlánc első bolti kocsmájának

Zöld lámpa a szupermarketlánc első bolti kocsmájának 

A tervek szerint a kocsma a dundonaldi üzletben kap helyet, amely a Lidl reményei szerint új vásárlókat vonz majd az üzletbe.
Michelin-ajánlás Szatmár-Bereg egyik éttermének

Michelin-ajánlás Szatmár-Bereg egyik éttermének 

A két ikonikus piros tábla mellett a harmadik is ott „tündököl” a Stílusos Vidéki Éttermiségivel (SVÉT-tel) együtt.
Megvan, ki kapta 2024-ben az Év Vendéglőse címet

Megvan, ki kapta 2024-ben az Év Vendéglőse címet 

A díjat 2001-ben alapította az MVI, a győztes kiválasztásakor az általa végzett munka minősége, szakmai magatartása és közéleti tevékenysége számít.
Újult elemekkel gazdagítva rendezik idén a derecskei disznótort

Újult elemekkel gazdagítva rendezik idén a derecskei disznótort 

Főleg az „új elemek” hangzik izgalmasnak ebben a hírben.
Beszáll a Coca-Cola a személyzet nélküli boltnyitásos üzletágba

Beszáll a Coca-Cola a személyzet nélküli boltnyitásos üzletágba 

Mintegy 250 millió forintot fordítanak erre Magyarországon. A bolt működésében az MI kiemelt szerephez jut.
Ha február, akkor Kávébár Bazár

Ha február, akkor Kávébár Bazár 

A jubileumi, tizenötödik KávéBár Bazár rendezvénynek a Millenáris B épülete, a nagycsarnok ad otthont.
Üdítőket hív vissza a multicég Európában

Üdítőket hív vissza a multicég Európában 

Európa néhány országában visszahívott bizonyos üdítőitalokat a Coca-Cola, mert „magasabb szintű” klórátot tartalmaznak.
A Lidl csökkenti a tojás árát

A Lidl csökkenti a tojás árát 

A lépés nem meglepő.
Gasztrorendezvény Szlovákiában

Gasztrorendezvény Szlovákiában 

Új ételek, élő főzés és technológiák a HoReCa szegmens számára – ételek és italok széles választéka Szlovákiából és külföldről, technológiák és konyhai berendezések.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.