A sportközvetítések és a sör lendítheti fel a balatoni turizmust

A Balaton különleges sportrégióvá nőtte ki magát az utóbbi években. A vízi sportok mellett, a futó és  kerékpáros eseményekre is több ezer látogató érkezik minden évben. Turisztikai szempontból fontos, hogy az őket követő szurkolók száma is növekszik az eseményeken.

Mindez több bevételt hoz a helyi  szallashelyeket szolgaltatóknak, vendéglátóknak is - nyilatkozta a VisitBalaton365 ügyvezetője, Princzinger Péter. 

Hasonlóan vélekedik Fekete Tamás, a Balatoni Turizmus Szövetség alelnöke, aki szerint június közepétől egy hónapon át nagy rohamra számítanak a balatoni sörözőkben és éttermekben. Ebben az időszakban nem árt előre asztalt foglalni. A telt ház oka a Németországban zajló 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság, amelynek hatása a Balaton partján is érződik majd. Az elmúlt évtizedek balatoni tapasztalatai azt mutatják, hogy egy-egy világverseny idején, hétköznapokon 20-40 százalékkal, de hétvégéken akár 150 százalékkal is megnőhet a balatoni éttermekben, sörözőkben megforduló vendégek száma.

„Mindenféle kutatás, statisztikai vizsgálat nélkül érzékelik ezt a helyi vállalkozók is. Ez az oka annak, hogy idén komolyabb fejlesztéseket is végrehajtottak a helyi vállalkozók. Ennek köszönhetően több száz helyen élőben nézhetik az Eb közvetítéseket a turisták. Sok sörözőbe  új televíziókat, kivetítőket vásároltak. Több tulajdonos azt is jelezte, hogy az átlagnál nagyobb sörfogyasztásra számít, ezért a forgalmazóktól az átlagos hónapoknál nagyobb kontingenst rendeltek a különböző sörfajtákból”

– mondta Fekete Tamás, a Balatoni Turizmus Szövetség alelnöke. 

Fekete Tamás
Fekete Tamás
Fotó: BTSZ

Kellene egy balatoni sörtérkép

A balatoni turisztikai szervezetek most azt tervezik, hogy összegyűjtik és egy online térképen közre is adják azokat a helyeket, ahol futballszurkolókat televíziókkal és kivetítőkkel várják. Erre majd maguk a helyi vállalkozók tölthetik  fel adataikat. A szurkolói zónákat kialakító balatoni helyeket a sajtóban és a közösségi médiában is népszerűsítik majd.

Az akciótól azt várják a szervezők, hogy a turisták jobban megismerik  azokat a helyeket, amelyek a Eb idején valami különlegességgel várják őket.

Kellene egy balatoni sörtérkép
Kellene egy balatoni sörtérkép
Fotó: BTSZ

A turisztikai szakemberek szerint nem csak az Eb idején  lesz nagy  a balatoni vendéglátóhelyek forgalma,  a szurkolói zónákkal kapcsolatos akciót a 2024-es párizsi olimpia idején, július 26. és augusztus 11. között is megszervezik majd.

Bükfürdő lehet az egyik jó példa

Éskovács Péter, a Balatoni Turizmus Szövetség tanácsadója mindezekhez hozzátette: a magyarok sörfogyasztása évente 6 - 5,4 millió hektoliter között mozog. Ugyanakkor nem véletlen, hogy a sörfogyasztás megugrik sportközvetítések idején. Sok rajongó számára egyszerűen összetartozik: a futball és a sör. A sörreklám pedig mindenütt jelen van a futball körül. Az idei Eb egyik fő szponzora  Bitburger sörmárka. A német gyártó nem véletlen támogatja ezt a sporteseményt, hiszen már a mérkőzéseken is komoly bevételre tehet szert. 

Éskovács Péter
Éskovács Péter
Fotó: BTSZ

 

A  hírek szerint a legutóbbi, 2018-as világbajnokságon, a stadionokban,  545 770 475 korsó sört adtak el.

Az idei év szponzora is hasonló volumenre számít. Éskovács szerint a hazai turisztikai régiók jobban is kihasználhatnák a sportközvetítésekben rejlő lehetőségeket, ha a helyi szervezetek és a vállalkozók összefognának és közösen kommunikálnák, hogy hol és milyen körülmények között lehet sporteseményeket nézni. Jó példák erre már vannak, néhány éve Bükfürdőn adták ki azt a sörtérképet, amely a helyi kerthelyiségeket mutatta be. A térkép segítségével könnyen be lehetett járni  a helyi sörözőket, amelyek kedvezményeket is adtak a sör árából azoknak, akik a térkép segítségével találtak rájuk.

Csak kulturáltan!

Éskovács szerint ilyen összefogással zajló kommunikációban a kulturált alkoholfogyasztásra is fel lehetne hívni a figyelmet. Ennek köszönhetően minimalizálni lehetne azokat a negatív következményeket, amelyek az alkoholfogyasztással párhuzamosan megjelennek a turizmusban. A turisztikai szakértő szerint: a magyar döntéshozóknak érdemes volna tanulmányozni az ír kocsmakultúrát, amelyet  már régóta reklámoznak nekünk is az ottani turisztikai szakemberek. Ők a pubokat az ír örökségturizmus kontextusába helyezik. Ebben a közösségi élet egyik elemeként tekintenek a kocsmákra. Ezek jellemzőit és értékeit a turisztikai ipar, a látogatói attrakciók szélesebb spektrumán belül pozícionálják. Éskovács szerint Budapesten is a Balatonon is egy ilyen koncepció mentén kellene elindulni ahhoz, hogy a kulturált sörfogyasztás és a turizmus szinkronba kerüljön egymással.


Kik kapják idén a Gundel Károly-díjat?

Kik kapják idén a Gundel Károly-díjat? 

A Magyar Vendéglátók Ipartestülete (MVI) már várja a jelöléseket.
A hely, ahol a „slow food” kifejezést komolyan veszik

A hely, ahol a „slow food” kifejezést komolyan veszik 

2024-ben a Dining Guide Év Fenntartható Étterme a Natura Hill Zebegény.
Íme, Európa legszebb szőlőbirtoka

Íme, Európa legszebb szőlőbirtoka 

Egy tanulmány több mint húszezer Google véleményt vizsgált meg, hogy felmérje, mely borászatok találhatók a legfestőibb helyeken.
MVI-jelentés 2023-ról: csökkent a vendéglátóhelyek száma

MVI-jelentés 2023-ról: csökkent a vendéglátóhelyek száma 

A Magyar Vendéglátók Ipartestülete (MVI) minden évben közzéteszi statisztikai helyzetjelentését a vendéglátásról, így tettek 2023-mal kapcsolatban is.
A Top 10  legmenőbb koktélbár

A Top 10 legmenőbb koktélbár 

Mutatjuk az ország legmenőbb koktélbárjait!
Itt a brutális meleg, igazi logisztikai bravúr a gyorséttermekbe eljuttatni az alapanyagot

Itt a brutális meleg, igazi logisztikai bravúr a gyorséttermekbe eljuttatni az alapanyagot 

Extra hűtési megoldásokra van szükség, hogy az élelmiszerek a megfelelő hőmérsékleten érkezzenek meg a kiszolgáló egységekbe.
A foci EB-döntőjére készül Zamárdi söre

A foci EB-döntőjére készül Zamárdi söre 

Készül az első, balatoni településről elnevezett sör, amely Zamárdiban, a Balaton Beer Weekenden debütál.
Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Új korszakba lép a Csányi Pincészet

Új korszakba lép a Csányi Pincészet 

A pincészetnél most megtörtént átalakulás nem csupán az üzleti stratégia modernizálását foglalja magában, hanem egy új, naprakész márka kialakítását is.
Jelentős szintet lépett a METRO a szakmai gyakorlatok területén

Jelentős szintet lépett a METRO a szakmai gyakorlatok területén 

Az áruházlánc csatlakozott a duális képzőhelyekhez.

Interjú

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.