A sportközvetítések és a sör lendítheti fel a balatoni turizmust

A Balaton különleges sportrégióvá nőtte ki magát az utóbbi években. A vízi sportok mellett, a futó és  kerékpáros eseményekre is több ezer látogató érkezik minden évben. Turisztikai szempontból fontos, hogy az őket követő szurkolók száma is növekszik az eseményeken.

Mindez több bevételt hoz a helyi  szallashelyeket szolgaltatóknak, vendéglátóknak is - nyilatkozta a VisitBalaton365 ügyvezetője, Princzinger Péter. 

Hasonlóan vélekedik Fekete Tamás, a Balatoni Turizmus Szövetség alelnöke, aki szerint június közepétől egy hónapon át nagy rohamra számítanak a balatoni sörözőkben és éttermekben. Ebben az időszakban nem árt előre asztalt foglalni. A telt ház oka a Németországban zajló 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság, amelynek hatása a Balaton partján is érződik majd. Az elmúlt évtizedek balatoni tapasztalatai azt mutatják, hogy egy-egy világverseny idején, hétköznapokon 20-40 százalékkal, de hétvégéken akár 150 százalékkal is megnőhet a balatoni éttermekben, sörözőkben megforduló vendégek száma.

„Mindenféle kutatás, statisztikai vizsgálat nélkül érzékelik ezt a helyi vállalkozók is. Ez az oka annak, hogy idén komolyabb fejlesztéseket is végrehajtottak a helyi vállalkozók. Ennek köszönhetően több száz helyen élőben nézhetik az Eb közvetítéseket a turisták. Sok sörözőbe  új televíziókat, kivetítőket vásároltak. Több tulajdonos azt is jelezte, hogy az átlagnál nagyobb sörfogyasztásra számít, ezért a forgalmazóktól az átlagos hónapoknál nagyobb kontingenst rendeltek a különböző sörfajtákból”

– mondta Fekete Tamás, a Balatoni Turizmus Szövetség alelnöke. 

Fekete Tamás
Fekete Tamás
Fotó: BTSZ

Kellene egy balatoni sörtérkép

A balatoni turisztikai szervezetek most azt tervezik, hogy összegyűjtik és egy online térképen közre is adják azokat a helyeket, ahol futballszurkolókat televíziókkal és kivetítőkkel várják. Erre majd maguk a helyi vállalkozók tölthetik  fel adataikat. A szurkolói zónákat kialakító balatoni helyeket a sajtóban és a közösségi médiában is népszerűsítik majd.

Az akciótól azt várják a szervezők, hogy a turisták jobban megismerik  azokat a helyeket, amelyek a Eb idején valami különlegességgel várják őket.

Kellene egy balatoni sörtérkép
Kellene egy balatoni sörtérkép
Fotó: BTSZ

A turisztikai szakemberek szerint nem csak az Eb idején  lesz nagy  a balatoni vendéglátóhelyek forgalma,  a szurkolói zónákkal kapcsolatos akciót a 2024-es párizsi olimpia idején, július 26. és augusztus 11. között is megszervezik majd.

Bükfürdő lehet az egyik jó példa

Éskovács Péter, a Balatoni Turizmus Szövetség tanácsadója mindezekhez hozzátette: a magyarok sörfogyasztása évente 6 - 5,4 millió hektoliter között mozog. Ugyanakkor nem véletlen, hogy a sörfogyasztás megugrik sportközvetítések idején. Sok rajongó számára egyszerűen összetartozik: a futball és a sör. A sörreklám pedig mindenütt jelen van a futball körül. Az idei Eb egyik fő szponzora  Bitburger sörmárka. A német gyártó nem véletlen támogatja ezt a sporteseményt, hiszen már a mérkőzéseken is komoly bevételre tehet szert. 

Éskovács Péter
Éskovács Péter
Fotó: BTSZ

 

A  hírek szerint a legutóbbi, 2018-as világbajnokságon, a stadionokban,  545 770 475 korsó sört adtak el.

Az idei év szponzora is hasonló volumenre számít. Éskovács szerint a hazai turisztikai régiók jobban is kihasználhatnák a sportközvetítésekben rejlő lehetőségeket, ha a helyi szervezetek és a vállalkozók összefognának és közösen kommunikálnák, hogy hol és milyen körülmények között lehet sporteseményeket nézni. Jó példák erre már vannak, néhány éve Bükfürdőn adták ki azt a sörtérképet, amely a helyi kerthelyiségeket mutatta be. A térkép segítségével könnyen be lehetett járni  a helyi sörözőket, amelyek kedvezményeket is adtak a sör árából azoknak, akik a térkép segítségével találtak rájuk.

Csak kulturáltan!

Éskovács szerint ilyen összefogással zajló kommunikációban a kulturált alkoholfogyasztásra is fel lehetne hívni a figyelmet. Ennek köszönhetően minimalizálni lehetne azokat a negatív következményeket, amelyek az alkoholfogyasztással párhuzamosan megjelennek a turizmusban. A turisztikai szakértő szerint: a magyar döntéshozóknak érdemes volna tanulmányozni az ír kocsmakultúrát, amelyet  már régóta reklámoznak nekünk is az ottani turisztikai szakemberek. Ők a pubokat az ír örökségturizmus kontextusába helyezik. Ebben a közösségi élet egyik elemeként tekintenek a kocsmákra. Ezek jellemzőit és értékeit a turisztikai ipar, a látogatói attrakciók szélesebb spektrumán belül pozícionálják. Éskovács szerint Budapesten is a Balatonon is egy ilyen koncepció mentén kellene elindulni ahhoz, hogy a kulturált sörfogyasztás és a turizmus szinkronba kerüljön egymással.


A pesti Andrássy út egy új izgalmas hellyel gazdagodott

A pesti Andrássy út egy új izgalmas hellyel gazdagodott 

A hely, ahol még az egyszerű zsírosdeszka is igazi gasztro műalkotás.
Elindult a fiatalokat megcélzó nyári boros kampány

Elindult a fiatalokat megcélzó nyári boros kampány 

Június 1-jén a Magyar Bormarketing Ügynökség elindította a fiatalokat célzó országos Buborékok nyara kampányát.
Megkóstoltuk az olaszok kedvenc fagylaltját

Megkóstoltuk az olaszok kedvenc fagylaltját 

Gianni Annoni bemutatta nekünk legújabb fagylaltkínálatát, amelyeket a legjobb alapanyagokból, hagyományos receptek alapján készítenek és a Candy hűtőinek köszönhetően a legtökéletesebb hőfokon kínálnak.
Durrantottak a somlói pezsgőkészítők a világ legrangosabb versenyén

Durrantottak a somlói pezsgőkészítők a világ legrangosabb versenyén 

A Kreinbacher Birtok Brut Classic és Prestige Brut pezsgői aranyérmet vihettek haza a 2024-es Decanter World Wine Awards-ról, Londonból.
Életműdíj a villányi borásznak

Életműdíj a villányi borásznak 

A most díjazott villányi szakembert a 2017-ben alapított Életmű Díj átadásán családtagjai, a Magyar Bor Akadémia tagjai és barátai köszöntötték.
Szalonnás fagylalt és többezer dolláros nuggets: amerikai mekikben tesztelték az AI-t

Szalonnás fagylalt és többezer dolláros nuggets: amerikai mekikben tesztelték az AI-t 

A technológia már a kezdetek kezdetén ellentmondásos volt, bár eleinte csak azért aggódott mindenki, hogy a mesterséges intelligencia elveszi majd az emberek munkáját.
Görögnek már a vevők felé a magyar görög dinnyék

Görögnek már a vevők felé a magyar görög dinnyék 

Jövő hétvégétől érkeznek a Lidl Magyarország raktáraiba a kizárólag magyar termelőktől és beszállítóktól származó görögdinnyék.
Kiderült, ki a legjobb fagylaltkészítő mester

Kiderült, ki a legjobb fagylaltkészítő mester 

Fazekas Ádám kétszázhuszonhét ponttal és három koronával ugrott a nemzetközi dobogó legfelső fokára.
Újabb világsztár reklámoz egy HELL-terméket

Újabb világsztár reklámoz egy HELL-terméket 

Először Bruce Willis, majd az olasz szívtipró, Michele Morrone után újabb világsztárt mondott igent a HELL felkérésére.
Cipőt a cipőboltból, BalatonBort a Balatontól!

Cipőt a cipőboltból, BalatonBort a Balatontól! 

Június 16-án a tihanyi Balaton Pikniken tartotta a Balatoni Kör a BalatonBor, Hegybor premier rendezvényét. Itt megtudhattuk idén melyik tó körüli pincészetek adják majd a legjobb fröccsbort?