A sportközvetítések és a sör lendítheti fel a balatoni turizmust

A Balaton különleges sportrégióvá nőtte ki magát az utóbbi években. A vízi sportok mellett, a futó és  kerékpáros eseményekre is több ezer látogató érkezik minden évben. Turisztikai szempontból fontos, hogy az őket követő szurkolók száma is növekszik az eseményeken.

Mindez több bevételt hoz a helyi  szallashelyeket szolgaltatóknak, vendéglátóknak is - nyilatkozta a VisitBalaton365 ügyvezetője, Princzinger Péter. 

Hasonlóan vélekedik Fekete Tamás, a Balatoni Turizmus Szövetség alelnöke, aki szerint június közepétől egy hónapon át nagy rohamra számítanak a balatoni sörözőkben és éttermekben. Ebben az időszakban nem árt előre asztalt foglalni. A telt ház oka a Németországban zajló 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság, amelynek hatása a Balaton partján is érződik majd. Az elmúlt évtizedek balatoni tapasztalatai azt mutatják, hogy egy-egy világverseny idején, hétköznapokon 20-40 százalékkal, de hétvégéken akár 150 százalékkal is megnőhet a balatoni éttermekben, sörözőkben megforduló vendégek száma.

„Mindenféle kutatás, statisztikai vizsgálat nélkül érzékelik ezt a helyi vállalkozók is. Ez az oka annak, hogy idén komolyabb fejlesztéseket is végrehajtottak a helyi vállalkozók. Ennek köszönhetően több száz helyen élőben nézhetik az Eb közvetítéseket a turisták. Sok sörözőbe  új televíziókat, kivetítőket vásároltak. Több tulajdonos azt is jelezte, hogy az átlagnál nagyobb sörfogyasztásra számít, ezért a forgalmazóktól az átlagos hónapoknál nagyobb kontingenst rendeltek a különböző sörfajtákból”

– mondta Fekete Tamás, a Balatoni Turizmus Szövetség alelnöke. 

Fekete Tamás
Fekete Tamás
Fotó: BTSZ

Kellene egy balatoni sörtérkép

A balatoni turisztikai szervezetek most azt tervezik, hogy összegyűjtik és egy online térképen közre is adják azokat a helyeket, ahol futballszurkolókat televíziókkal és kivetítőkkel várják. Erre majd maguk a helyi vállalkozók tölthetik  fel adataikat. A szurkolói zónákat kialakító balatoni helyeket a sajtóban és a közösségi médiában is népszerűsítik majd.

Az akciótól azt várják a szervezők, hogy a turisták jobban megismerik  azokat a helyeket, amelyek a Eb idején valami különlegességgel várják őket.

Kellene egy balatoni sörtérkép
Kellene egy balatoni sörtérkép
Fotó: BTSZ

A turisztikai szakemberek szerint nem csak az Eb idején  lesz nagy  a balatoni vendéglátóhelyek forgalma,  a szurkolói zónákkal kapcsolatos akciót a 2024-es párizsi olimpia idején, július 26. és augusztus 11. között is megszervezik majd.

Bükfürdő lehet az egyik jó példa

Éskovács Péter, a Balatoni Turizmus Szövetség tanácsadója mindezekhez hozzátette: a magyarok sörfogyasztása évente 6 - 5,4 millió hektoliter között mozog. Ugyanakkor nem véletlen, hogy a sörfogyasztás megugrik sportközvetítések idején. Sok rajongó számára egyszerűen összetartozik: a futball és a sör. A sörreklám pedig mindenütt jelen van a futball körül. Az idei Eb egyik fő szponzora  Bitburger sörmárka. A német gyártó nem véletlen támogatja ezt a sporteseményt, hiszen már a mérkőzéseken is komoly bevételre tehet szert. 

Éskovács Péter
Éskovács Péter
Fotó: BTSZ

 

A  hírek szerint a legutóbbi, 2018-as világbajnokságon, a stadionokban,  545 770 475 korsó sört adtak el.

Az idei év szponzora is hasonló volumenre számít. Éskovács szerint a hazai turisztikai régiók jobban is kihasználhatnák a sportközvetítésekben rejlő lehetőségeket, ha a helyi szervezetek és a vállalkozók összefognának és közösen kommunikálnák, hogy hol és milyen körülmények között lehet sporteseményeket nézni. Jó példák erre már vannak, néhány éve Bükfürdőn adták ki azt a sörtérképet, amely a helyi kerthelyiségeket mutatta be. A térkép segítségével könnyen be lehetett járni  a helyi sörözőket, amelyek kedvezményeket is adtak a sör árából azoknak, akik a térkép segítségével találtak rájuk.

Csak kulturáltan!

Éskovács szerint ilyen összefogással zajló kommunikációban a kulturált alkoholfogyasztásra is fel lehetne hívni a figyelmet. Ennek köszönhetően minimalizálni lehetne azokat a negatív következményeket, amelyek az alkoholfogyasztással párhuzamosan megjelennek a turizmusban. A turisztikai szakértő szerint: a magyar döntéshozóknak érdemes volna tanulmányozni az ír kocsmakultúrát, amelyet  már régóta reklámoznak nekünk is az ottani turisztikai szakemberek. Ők a pubokat az ír örökségturizmus kontextusába helyezik. Ebben a közösségi élet egyik elemeként tekintenek a kocsmákra. Ezek jellemzőit és értékeit a turisztikai ipar, a látogatói attrakciók szélesebb spektrumán belül pozícionálják. Éskovács szerint Budapesten is a Balatonon is egy ilyen koncepció mentén kellene elindulni ahhoz, hogy a kulturált sörfogyasztás és a turizmus szinkronba kerüljön egymással.


Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás

Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás 

A Zazie Bistro & Bar császármorzsa standdal hangolódik a karácsonyra.
Újdonság: pizza és bor egy palackban

Újdonság: pizza és bor egy palackban 

Az ital az ismert amerikai pizzás gyorsétteremlánc és egy borászat együttműködésében született meg.
Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak

Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak 

Az élelmiszerpazarlás napjaink egyik legnagyobb kihívása, de szerencsére vannak olyan példamutató kezdeményezések, amelyek változást hozhatnak.
Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely

Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely 

A Jazz Kocsma közösségi oldalán jelentette be, hogy három évvel ezelőtti újranyitásukat követően végleg bezárnak.
Már kapható laboratóriumban előállított libamáj

Már kapható laboratóriumban előállított libamáj 

A hízott kacsamáj laboratóriumban termesztett alternatívája ellentmondásos jövőt kínál a termesztett húsipar számára.
Itt az elviteles dobozok legújabb generációja

Itt az elviteles dobozok legújabb generációja 

Több mint 40 ezer alkalommal tették próbára idén a felhasználók a Cup Revolution innovatív, újrafelhasználható dobozrendszerét, amely a Legjobb innováció a körkörös gazdaságért kategóriában érdemelte ki a közelmúltban a CSR Hungary Magyar Üzleti Felelősség Díját.
Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán

Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán 

A drágulás fő mozgatórugói a kakaó, a kávé és a tea árainak emelkedése, valamint a gyümölcsök és zöldségek magasabb importköltségei.
Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között?

Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között? 

A gin szerelmeseinek és a különleges ízek kedvelőinek álmodták meg az ultraprémium gint.
Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz?

Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz? 

Nem, nem süteményt, valami egészen mást. Ráadásul épp száz éve került a doboz mélyére.
Újbor kóstoló Badacsonyban

Újbor kóstoló Badacsonyban 

Összegyűlik a badacsonyi borvidék színe-java a tradicionális Újbor kóstolóra.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.