Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára elmondta, az évi átlagosan 23 ezer hektáron termesztett gyümölcsöt elsősorban a magyar piacon értékesítik. Az Agrárminisztérium kiemelt feladatának tekinti, hogy reagáljon többek között a klímaváltozás okozta nehézségek enyhítésére és különböző támogatásokkal, az almaültetvények korszerűsítésével, hűtőházak építésével segítse a termesztőket, ezzel is garantálva a hazai ellátást.
Dr. Takács Ferenc, a FruitVeB alelnöke kihangsúlyozta, ugyan az idei évben a különböző káros természeti jelenségek, valamint a termesztési terület csökkenése okozta nehézségek miatt az elmúlt 15 év legalacsonyabb termése várható, a magyar étkezési alma termelése 100 százalékban lefedi a fogyasztást.
Ondré Péter, az AMC ügyvezetője kiemelte, a társaság 2016 óta folytat kampányt a hazai gyümölcs- és zöldségfogyasztás népszerűsítése érdekében. A munka megtérülni látszik, a friss gyümölcsök és zöldségek fogyasztása az utóbbi években folyamatosan - 250-300 grammra - nőtt (a WHO ajánlása 300-350 gramm). Az ügyvezető hangsúlyozta, a legfontosabb fogyasztói cselekedet a termesztők felé, hogy keressük, vásároljuk és fogyasszuk a hazai terményeket. A gazdák munkája ugyanis önellátásunk garanciája, amit mi fogyasztók leginkább azzal tudunk meghálálni, ha stabil és kiszámítható piacot jelentünk számukra.
Az eseményen 4 fajta almát (Gála, Evelina, Golden és Jonatán), valamint almából készült finomságokat is kóstolhattak a résztvevők.
Forrás: AMC