A dán Carlsberg sörgyár kedden arra figyelmeztetett, hogy a megemelkedett árak a sörfogyasztás esetleges lassulását okozhatják Európában, amely a sörgyártók profitjára is negatív hatással lehet – írta a Reuters cikke alapján a Tobacco Magazin.
A világ harmadik legnagyobb sörgyára arra számít, hogy az organikus működési profit idén mínusz 5 és plusz 5 százalék közé esik majd, szemben a tavalyi 12 százalékos növekedéssel.
„2023 egy újabb kihívásokkal teli év lesz. Bár a sör történelmileg rugalmas fogyasztói kategória, a magasabb árak az általánosan magas inflációval együtt negatív hatással lehetnek a sörfogyasztásra egyes piacainkon, különösen Európában” – mondta Cees ’t Hart vezérigazgató egy közlemény szerint.
A sörgyártók az emelkedő energia- és nyersanyagköltségekre reagálva emelték a sörárakat. A Carlsberg közölte, hogy az egy liter eladott sörre jutó bevétele tavaly 9 százalékkal nőtt, és hogy az idén „magas egyszámjegyű” százalékkal kell emelnie az árakat, hogy fedezze a növekvő költségeket.
Távoznak Oroszországból, de lehet, hogy nem végleg
A Carlsberg, az Oroszországnak leginkább kitett nyugati sörgyár tavaly közölte, hogy mintegy 9,9 milliárd dán korona (517 milliárd forint) értékcsökkenésre számít, miután bejelentette, hogy Moszkva ukrajnai inváziójának következményeként eladja az országban működő üzletágát. A vállalat arra számít, hogy júniusra talál vevőt és aláírja a megállapodást, bár az üzlet véglegesítése az orosz hatóságoktól függ. A Carlsberg a vevővel opciót keres arra, hogy a jövőben visszavásárolja az orosz üzletágat.
Tobacco Magazin