Az AMC is kampányol a jó minőségű hazai sertéshús mellett

A Hússzövetség hagyományos húsvéti sajtóreggelijén március 13-án Kardeván Endre, a Vidékfejlesztési Minisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért és agrárigazgatásért felelős államtitkára az állami élelmiszerellenőrzésekről, Simon Péter vezérigazgató-helyettes, a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Centrum Vezérigazgatóságának közösségi sertés marketingprogramjairól, Vella Rita a GfK Hungária Piackutató Intézet ügyfélkapcsolati igazgatója a húsfogyasztás jellemzőiről beszélt.

A húsvét a fokozott élelmiszer-biztonsági ellenőrzések ideje, nem lesz ez másként idén sem: a múlt évben a szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzések során mintegy 1,2 milliárd forint bírságot szabtak ki – mondta el Kardeván Endre államtitkár.
Nincs könnyű helyzetben, aki jó minőségű és hazai terméket akar vásárolni. Nehéz eldönteni, hogy amit veszünk, az valóban igazi minőséget képvisel, vagy csak szép a csomagolása. A Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Centrum Vezérigazgatóságának képviseletében dr. Simon Péter elmondta: az AMC 2007 óta folyamatosan szervez vöröshús-kampányokat annak érdekében, hogy felhívják a lakosság figyelmét a hazai hústermékek megbízható minőségére és az egészséges táplálkozásban betöltött fontos szerepére. A sikeres kommunikációt egyértelműen nehezítik az élelmiszerbotrányok, illetve a sertéshússal kapcsolatos negatív attitűdök erősödése. A sajtó átvette a sertéshússal kapcsolatos negatív állításokat, így a kampányok alatt is sok támadás érte korábban az AMC-t – hangsúlyozta dr. Simon Péter. Az üzenetben nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy a vásárlók a hazai, ellenőrzött termékeket válasszák. Az elmúlt öt évben a klasszikus reklámeszközökről áttevődött a hangsúly a PR, az in-store és a közösségi marketing aktivitásokra. Az eszközválasztást persze az is indokolja, hogy az elmúlt években fokozatosan csökkentek a rendelkezésre álló források, 2011-ben például a korábbi keret alig harmada állt rendelkezésre; így a tapasztalatok alapján a hatékonyabb üzeneteket is csak egyre szerényebb eszköztár segítségével tudták eljuttatni a fogyasztókhoz.
A GfK kutatási eredményei nem adnak okot optimizmusra: Nagyjából 10 %-kal drágultak a húsok egy év alatt. A háztartások feldolgozott és friss hús vásárlásai értékben 3%-kal bővültek, mennyiségben viszont közel 6%-kal visszaestek. Szinte minden háztartás vásárol feldolgozott vörös húst, a friss vörös húst vásárló háztartások aránya viszont alacsonyabb (85%). Szívesen fogyasztunk húst ám szinte minden feldolgozott hússzegmensből kevesebbet vásároltak a háztartások 2012-ben. Továbbra is a frissáru vásárlása esetén a legnagyobb az igény a magyar eredetre. A rangsort a friss hús, a tojás, a húskészítmények, a zöldség, a gyümölcs és a tej vezeti.
A Hússzövetség elnöke Éder Tamás arról számolt be előadásában, hogy tavaly a levágott sertések száma nem érte el a négymilliót, ami mintegy tíz százalékos csökkenést jelent. Az élő sertés ára tavaly átlagosan 18 százalékkal volt magasabb, mint 2011-ben. A legfontosabb húsok illetve hústermékek árainak emelkedése mellett az áfa is emelkedett két százalékkal. A „húsfeldolgozás, hús- és baromfihús-készítmény gyártás” mérleg szerinti eredménye 2011-ben 7 milliárd forint körüli veszteség volt, és 2012-ben sem lesz jobb az eredmény. A válság mára az átlagos újságolvasó számára is egyértelmű – vélekedett Éder Tamás, aki szerint átfogó, horizontális és nem egyedi tűzoltó intézkedésekre van szükség. A szürke zónában mozgó vállalkozások versenyelőnyre tesznek szert és tevékenységükkel az egész ágazatról alkotott képet rombolják a fogyasztó szemében. A csalásokban, visszaélésekben érintett ágazati szereplőket meg kell nevezni, velük szemben precedens értékű, szigorú büntetéseket kell alkalmazni. A hús „bizalmi termék”, így a Hússzövetség elnöke azt javasolja a fogyasztóknak, olyan gyártótól, forgalmazótól vegyék meg az ünnepi asztalra valót, amelyben eddig nem csalódtak.


Újdonság: pizza és bor egy palackban

Újdonság: pizza és bor egy palackban 

Az ital az ismert amerikai pizzás gyorsétteremlánc és egy borászat együttműködésében született meg.
Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás

Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás 

A Zazie Bistro & Bar császármorzsa standdal hangolódik a karácsonyra.
Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak

Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak 

Az élelmiszerpazarlás napjaink egyik legnagyobb kihívása, de szerencsére vannak olyan példamutató kezdeményezések, amelyek változást hozhatnak.
Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely

Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely 

A Jazz Kocsma közösségi oldalán jelentette be, hogy három évvel ezelőtti újranyitásukat követően végleg bezárnak.
Már kapható laboratóriumban előállított libamáj

Már kapható laboratóriumban előállított libamáj 

A hízott kacsamáj laboratóriumban termesztett alternatívája ellentmondásos jövőt kínál a termesztett húsipar számára.
Itt az elviteles dobozok legújabb generációja

Itt az elviteles dobozok legújabb generációja 

Több mint 40 ezer alkalommal tették próbára idén a felhasználók a Cup Revolution innovatív, újrafelhasználható dobozrendszerét, amely a Legjobb innováció a körkörös gazdaságért kategóriában érdemelte ki a közelmúltban a CSR Hungary Magyar Üzleti Felelősség Díját.
Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán

Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán 

A drágulás fő mozgatórugói a kakaó, a kávé és a tea árainak emelkedése, valamint a gyümölcsök és zöldségek magasabb importköltségei.
Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között?

Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között? 

A gin szerelmeseinek és a különleges ízek kedvelőinek álmodták meg az ultraprémium gint.
Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz?

Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz? 

Nem, nem süteményt, valami egészen mást. Ráadásul épp száz éve került a doboz mélyére.
Újbor kóstoló Badacsonyban

Újbor kóstoló Badacsonyban 

Összegyűlik a badacsonyi borvidék színe-java a tradicionális Újbor kóstolóra.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.