Az fahéjillatnak furfangos felhasználása

Az üzletek jobbára árengedményekkel és fülbemászó dallamokkal próbálják az utcáról becsalogatni a vevőket, pedig lehet, hogy „az orruknál fogva” könnyebb lenne költekezésre késztetni őket. Jelen írás a Fox News cikke alapján jött létre.

A fahéjhoz hasonló, „melegebb” illatok drágább és fényűzőbb termékek megvásárlására sarkallhatják a vevőket – állapította meg egy, a Stevens Institute of Technology, a City University of New York és a Temple University munkatársaiból álló kutatócsoport.

Tévedés ne essék – nem azért, mert a fahéjtól gazdagabbnak, hanem azért, mert a fahéjtól gyengébbnek érezzük magunkat.

"A fahéjhoz hasonló meleg illatokat érzékelő emberek zsúfoltabbnak találják azt a szobát, amelyben éppen tartózkodnak, és magukat is gyengébbnek érzik" – állítják a tanulmány szerzői. – "Ez ahhoz vezethet, hogy kompenzálásképpen ,tekintélyesebb’ árucikkeket vásárolnak."

A vizsgálatok alatt egyébként több illatot „górcső alá vettek” a kutatók. Felfedezték, hogy a fahéj, mint "meleg" illat egy kissé szomorúvá és tehetetlenné varázsol bennünket, és így egy fajta „kiskereskedelmi terápia” révén próbáljuk némi dopaminfröccsel megajándékozni a szervezetünket. A tanulmány szerint e folyamat alatt agyunkban aktiváljuk az öröm vezetékeit, és így nagyobb összhangba kerülünk önmagunkkal.

Az eredmények komolyan befolyásolhatják azon boltok üzletpolitikáját, amelyek kis ráfordítással szeretnék fellendíteni a bevételeiket. Az Egyesült Királyságban a vevők költéseinek meglódításához már több üzlet kísérletezett bizonyos „pékség- és csokoládéillatok” hadrendbe állításával, de ez a tanulmány segíthet megmagyarázni, hogy konkrétan a drágább termékek és a luxusmárkák megvásárlására mi ösztönzi a fogyasztókat.

„Kimutattuk, hogy a bolti környezet nehezen tetten érhető és viszonylag olcsó illatosításával a kiskereskedők könnyen manipulálni tudják az embereknek a ,tömeg sűrűségéről’ alkotott benyomásait" – összegzik a kísérlet tapasztalatait a kutatók.


Fordítás/szerkesztés: Zamaróczy Ádám


Piacformáló tranzakció a hazai gasztronómiában – mostantól a Chef Marketé a Culinaris

Piacformáló tranzakció a hazai gasztronómiában – mostantól a Chef Marketé a Culinaris 

A tranzakció értelmében a Culinaris Wholesale Kft. kereskedelmi tevékenységét teljes egészében a Chef Market Zrt. veszi át.
MVI-közgyűlés: ez évi programterv és elismerések a szakmának

MVI-közgyűlés: ez évi programterv és elismerések a szakmának 

Május 14-én tartották a Magyar Vendéglátók Ipartestületének (MVI) éves Közgyűlését a pesti Vigadó épületében található VígVarjú étteremben.
A Nagyi ízeivel ünnepel a Fakanál étterem

A Nagyi ízeivel ünnepel a Fakanál étterem 

Jelentős mérföldkőhöz érkezett a patinás Fővám téri Nagycsarnokban működő Fakanál étterem, amely a napokban ünnepelte 25 éves születésnapját.
Május végén rendezik az év legnagyobb Kéknyelű kóstolóját

Május végén rendezik az év legnagyobb Kéknyelű kóstolóját  

Ismét virágzik a Kéknyelű Badacsonyban.
Meglepő és tanulságos – kínai borok kóstolója Budapesten

Meglepő és tanulságos – kínai borok kóstolója Budapesten 

Kína borászati nagyhatalmi címre tör – nem véletlenül.
A lengyel sörgyártás új trendjei

A lengyel sörgyártás új trendjei 

A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes sörök előállítása felé tolódik el a csökkenő alkoholfogyasztási tendenciák miatt.
Új Michelin-csillagos menü az égben

Új Michelin-csillagos menü az égben 

Az Emirates Business osztályán utazók 18 új ételt kóstolhatnak, amelyeket a Moët & Chandon válogatott pezsgőivel párosítottak.
Különös nevű győztes az idei Balaton fagyija versenyen

Különös nevű győztes az idei Balaton fagyija versenyen 

Az idei Balaton Fagyija versenyen 31 kreáció közül a veszprémi Füge Fagyizó MEKKóstollak nevű kreációját ítélték a legjobbnak.
Borünnep Szegeden

Borünnep Szegeden 

A bortermelőkhöz több mint húsz vendéglátós csatlakozik, akik sajtokat és egyéb specialitásokat is kínálnak majd a borok és pálinkák mellé.
Baj van egy dubai csokis termékkel – visszahívták a forgalomból

Baj van egy dubai csokis termékkel – visszahívták a forgalomból 

Műanyag fóliadarab lehet benne.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.