Az fahéjillatnak furfangos felhasználása

Az üzletek jobbára árengedményekkel és fülbemászó dallamokkal próbálják az utcáról becsalogatni a vevőket, pedig lehet, hogy „az orruknál fogva” könnyebb lenne költekezésre késztetni őket. Jelen írás a Fox News cikke alapján jött létre.

A fahéjhoz hasonló, „melegebb” illatok drágább és fényűzőbb termékek megvásárlására sarkallhatják a vevőket – állapította meg egy, a Stevens Institute of Technology, a City University of New York és a Temple University munkatársaiból álló kutatócsoport.

Tévedés ne essék – nem azért, mert a fahéjtól gazdagabbnak, hanem azért, mert a fahéjtól gyengébbnek érezzük magunkat.

"A fahéjhoz hasonló meleg illatokat érzékelő emberek zsúfoltabbnak találják azt a szobát, amelyben éppen tartózkodnak, és magukat is gyengébbnek érzik" – állítják a tanulmány szerzői. – "Ez ahhoz vezethet, hogy kompenzálásképpen ,tekintélyesebb’ árucikkeket vásárolnak."

A vizsgálatok alatt egyébként több illatot „górcső alá vettek” a kutatók. Felfedezték, hogy a fahéj, mint "meleg" illat egy kissé szomorúvá és tehetetlenné varázsol bennünket, és így egy fajta „kiskereskedelmi terápia” révén próbáljuk némi dopaminfröccsel megajándékozni a szervezetünket. A tanulmány szerint e folyamat alatt agyunkban aktiváljuk az öröm vezetékeit, és így nagyobb összhangba kerülünk önmagunkkal.

Az eredmények komolyan befolyásolhatják azon boltok üzletpolitikáját, amelyek kis ráfordítással szeretnék fellendíteni a bevételeiket. Az Egyesült Királyságban a vevők költéseinek meglódításához már több üzlet kísérletezett bizonyos „pékség- és csokoládéillatok” hadrendbe állításával, de ez a tanulmány segíthet megmagyarázni, hogy konkrétan a drágább termékek és a luxusmárkák megvásárlására mi ösztönzi a fogyasztókat.

„Kimutattuk, hogy a bolti környezet nehezen tetten érhető és viszonylag olcsó illatosításával a kiskereskedők könnyen manipulálni tudják az embereknek a ,tömeg sűrűségéről’ alkotott benyomásait" – összegzik a kísérlet tapasztalatait a kutatók.


Fordítás/szerkesztés: Zamaróczy Ádám


Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány

Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány 

Az idei nyár hivatalos fröccse pedig nem más, mint a Macifröccs.
Helyi termelőkre épít az Auchan – Debrecenből indul az új program

Helyi termelőkre épít az Auchan – Debrecenből indul az új program 

Mert fontosnak tartják, hogy áruházaik térségében lévő termelők, a kis- és középvállalkozások termékei felkerülhessenek az áruházaik polcaira.
A hely, amely nem csupán a finom falatokról és a süteményekről szól

A hely, amely nem csupán a finom falatokról és a süteményekről szól 

Az új helyszín a Gesztenyéskertben, a legendás Nagyvendéglő épületében kapott otthont – új arculattal, friss kínálattal, de a már jól ismert „czinieles” vendégszeretet szellemében.
Négy étterem, ami biztosan ott lesz a Time Out Market Budapest kínálatában

Négy étterem, ami biztosan ott lesz a Time Out Market Budapest kínálatában 

A gasztronómiai és kulturális piac felfedte első négy éttermét.
Pecsét került a palackokra – kihirdették az év legjobb borait

Pecsét került a palackokra – kihirdették az év legjobb borait 

Kihirdették 2025. évi Országos Borverseny győzteseit.
Az élet túl rövid ahhoz, hogy az utazó ne kóstolja Erzsike fahéjas csigáját az M7-es fehérvári lehajtójánál

Az élet túl rövid ahhoz, hogy az utazó ne kóstolja Erzsike fahéjas csigáját az M7-es fehérvári lehajtójánál 

Fél évszázad az autópálya mentén – 50 éves az M7 Bisztró.
Ha kitör a nyár, akkor érkezik a Balaton Gasztrokalauz

Ha kitör a nyár, akkor érkezik a Balaton Gasztrokalauz 

323 balatoni étterem, strandbüfé, termelői piac, kávézó, kultúrbisztró, kézműves hamburgerező és pékség – egyetlen kisméretű kiadványban.
Itt a vége: mostantól nem vásárolhatnak energiaitalt a 18 év alattiak

Itt a vége: mostantól nem vásárolhatnak energiaitalt a 18 év alattiak 

Megjelent a rendelet, és már hatályba is lépett.
Friss felmérés a magyarok italfogyasztásáról

Friss felmérés a magyarok italfogyasztásáról 

A kutatás rámutatott, hogy a rendszeresség hatással van az elfogyasztott adagokra.
Hazai borkalauzt díjaztak a Gourmand International Awardson

Hazai borkalauzt díjaztak a Gourmand International Awardson 

A legjobb európai borturisztikai könyv díját nyerte el a TokajGuide ötödik kiadása a gasztronómiai kiadványok világversenyén, a Gourmand International Awardson.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.