Az fahéjillatnak furfangos felhasználása

Az üzletek jobbára árengedményekkel és fülbemászó dallamokkal próbálják az utcáról becsalogatni a vevőket, pedig lehet, hogy „az orruknál fogva” könnyebb lenne költekezésre késztetni őket. Jelen írás a Fox News cikke alapján jött létre.

A fahéjhoz hasonló, „melegebb” illatok drágább és fényűzőbb termékek megvásárlására sarkallhatják a vevőket – állapította meg egy, a Stevens Institute of Technology, a City University of New York és a Temple University munkatársaiból álló kutatócsoport.

Tévedés ne essék – nem azért, mert a fahéjtól gazdagabbnak, hanem azért, mert a fahéjtól gyengébbnek érezzük magunkat.

"A fahéjhoz hasonló meleg illatokat érzékelő emberek zsúfoltabbnak találják azt a szobát, amelyben éppen tartózkodnak, és magukat is gyengébbnek érzik" – állítják a tanulmány szerzői. – "Ez ahhoz vezethet, hogy kompenzálásképpen ,tekintélyesebb’ árucikkeket vásárolnak."

A vizsgálatok alatt egyébként több illatot „górcső alá vettek” a kutatók. Felfedezték, hogy a fahéj, mint "meleg" illat egy kissé szomorúvá és tehetetlenné varázsol bennünket, és így egy fajta „kiskereskedelmi terápia” révén próbáljuk némi dopaminfröccsel megajándékozni a szervezetünket. A tanulmány szerint e folyamat alatt agyunkban aktiváljuk az öröm vezetékeit, és így nagyobb összhangba kerülünk önmagunkkal.

Az eredmények komolyan befolyásolhatják azon boltok üzletpolitikáját, amelyek kis ráfordítással szeretnék fellendíteni a bevételeiket. Az Egyesült Királyságban a vevők költéseinek meglódításához már több üzlet kísérletezett bizonyos „pékség- és csokoládéillatok” hadrendbe állításával, de ez a tanulmány segíthet megmagyarázni, hogy konkrétan a drágább termékek és a luxusmárkák megvásárlására mi ösztönzi a fogyasztókat.

„Kimutattuk, hogy a bolti környezet nehezen tetten érhető és viszonylag olcsó illatosításával a kiskereskedők könnyen manipulálni tudják az embereknek a ,tömeg sűrűségéről’ alkotott benyomásait" – összegzik a kísérlet tapasztalatait a kutatók.


Fordítás/szerkesztés: Zamaróczy Ádám


Magyar piacon tűnt fel a 3 Michelin-csillagos spanyol sztárséf

Magyar piacon tűnt fel a 3 Michelin-csillagos spanyol sztárséf 

Vajon mit keresett ott?
Családias hangulatú étteremnyitás a Várnál

Családias hangulatú étteremnyitás a Várnál 

Megnyílt a Varjúvár étterem a Várkert Bazárban.
SVÉT eszem-iszom Szigetmonostoron

SVÉT eszem-iszom Szigetmonostoron 

A Stílusos Vidéki Éttermiség (SVÉT), a nívós vidéki gasztronómiát képviselők szövetsége a Rosinante Fogadóba készül április 5-én.
Közösségi élménytér a Hunyadi téri vásárcsarnokból

Közösségi élménytér a Hunyadi téri vásárcsarnokból 

A vásárcsarnok állapota az elmúlt évtizedek során folyamatosan romlott.
Jó hírek a magyarországi sörfogyasztásról

Jó hírek a magyarországi sörfogyasztásról 

Ezzel a bővülés dinamikája visszatért a 2021-ben és 2022-ben mért 3 százalék körüli mértékhez.
Betiltották a budapesti aluljárókban történő sütögetést

Betiltották a budapesti aluljárókban történő sütögetést 

Vége a helyben sütésnek – a Főpolgármesteri Hivatal döntése szerint.
A Coca-Cola kapcsán Önnek is a tej jut eszébe?

A Coca-Cola kapcsán Önnek is a tej jut eszébe? 

Pedig ideje lenne, mert a tej egy ideje fontos szerepet játszik a kólagyártó cég életében.
Megvédte címét a pálinkaverseny tavalyi győztese

Megvédte címét a pálinkaverseny tavalyi győztese 

Több mint 2400 minta versenyzett a XV. Quintessence pálinka- és párlatversenyen.
Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora – meg is büntették érte

Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora – meg is büntették érte 

Több mint 35 millió forintos bírságot szabtak ki az ételrendelési portál üzemeltetőjére.
A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori

A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori 

Van egy családi alapítású olasz cég, amelyik professzionális, egyedi tervezésű konyhai rendszereket tervez, és le is gyártja saját tervezésű konyháit, konyhaszigeteit.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.