Az fahéjillatnak furfangos felhasználása

Az üzletek jobbára árengedményekkel és fülbemászó dallamokkal próbálják az utcáról becsalogatni a vevőket, pedig lehet, hogy „az orruknál fogva” könnyebb lenne költekezésre késztetni őket. Jelen írás a Fox News cikke alapján jött létre.

A fahéjhoz hasonló, „melegebb” illatok drágább és fényűzőbb termékek megvásárlására sarkallhatják a vevőket – állapította meg egy, a Stevens Institute of Technology, a City University of New York és a Temple University munkatársaiból álló kutatócsoport.

Tévedés ne essék – nem azért, mert a fahéjtól gazdagabbnak, hanem azért, mert a fahéjtól gyengébbnek érezzük magunkat.

"A fahéjhoz hasonló meleg illatokat érzékelő emberek zsúfoltabbnak találják azt a szobát, amelyben éppen tartózkodnak, és magukat is gyengébbnek érzik" – állítják a tanulmány szerzői. – "Ez ahhoz vezethet, hogy kompenzálásképpen ,tekintélyesebb’ árucikkeket vásárolnak."

A vizsgálatok alatt egyébként több illatot „górcső alá vettek” a kutatók. Felfedezték, hogy a fahéj, mint "meleg" illat egy kissé szomorúvá és tehetetlenné varázsol bennünket, és így egy fajta „kiskereskedelmi terápia” révén próbáljuk némi dopaminfröccsel megajándékozni a szervezetünket. A tanulmány szerint e folyamat alatt agyunkban aktiváljuk az öröm vezetékeit, és így nagyobb összhangba kerülünk önmagunkkal.

Az eredmények komolyan befolyásolhatják azon boltok üzletpolitikáját, amelyek kis ráfordítással szeretnék fellendíteni a bevételeiket. Az Egyesült Királyságban a vevők költéseinek meglódításához már több üzlet kísérletezett bizonyos „pékség- és csokoládéillatok” hadrendbe állításával, de ez a tanulmány segíthet megmagyarázni, hogy konkrétan a drágább termékek és a luxusmárkák megvásárlására mi ösztönzi a fogyasztókat.

„Kimutattuk, hogy a bolti környezet nehezen tetten érhető és viszonylag olcsó illatosításával a kiskereskedők könnyen manipulálni tudják az embereknek a ,tömeg sűrűségéről’ alkotott benyomásait" – összegzik a kísérlet tapasztalatait a kutatók.


Fordítás/szerkesztés: Zamaróczy Ádám


Bajban a hazai sertéstenyésztő ágazat

Bajban a hazai sertéstenyésztő ágazat 

A gazdák több százezer sertést nem tudnak értékesíteni, miközben a vidéki térségeket csődhullám fenyegeti.
Argentin borok Budapesten

Argentin borok Budapesten  

Idén is bemutatkozott Budapesten a Malbec, e világhírű argentin borfajta, az egyik legnagyobb hazai borkereskedésben.
Innováció: gombabetegségeknek ellenálló szőlőfajták

Innováció: gombabetegségeknek ellenálló szőlőfajták 

A legjellemzőbb gombabetegségekkel szemben ellenálló szőlőfajtákat, valamint magas hozzáadott értékkel rendelkező borászati termékeket fejlesztett ki a Varga Pincészet Kft. és a Pécsi Tudományegyetem (PTE) konzorciuma. 
Friss kutatás: a Z- és Y-generáció tudatos borfogyasztásáról

Friss kutatás: a Z- és Y-generáció tudatos borfogyasztásáról 

A fiatalabb felnőttek számára a borfogyasztás már nem csupán hagyomány vagy gasztronómiai kiegészítő, hanem értékválasztás is.
Új helyszín, bővülő választék – nyit a Gin Market

Új helyszín, bővülő választék – nyit a Gin Market 

A gin nemcsak az egyik legnépszerűbb ital és longdrink alapanyag a fővárosban, hanem az egyik legnagyobb ginfesztivál főszereplője is.
Tej Terméktanács: mindenki egyen több trappista sajtot!

Tej Terméktanács: mindenki egyen több trappista sajtot! 

A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista sajt fogyasztásának ösztönzésére.
Hajnali 1-ig nyitva minden brit pub – győzelmet ünnepelnek

Hajnali 1-ig nyitva minden brit pub – győzelmet ünnepelnek 

Hajnali 1-ig nyitva tarthatnak a pubok a brit győzelem 80. évfordulóján.
Tízéves a budapesti topétterem, legendás túrógombócuk maradt az étlapon

Tízéves a budapesti topétterem, legendás túrógombócuk maradt az étlapon 

Tízéves az egerszalóki St. Andrea Szőlőbirtok értékeit továbbgondoló, 2015-ben az Eiffel Palace épületében megnyitott St. Andrea Restaurant.
A hely, ahol pezseg az élet, jó a hangulat és remek közösség van: Evezős Sörkert

A hely, ahol pezseg az élet, jó a hangulat és remek közösség van: Evezős Sörkert 

A Római-part legendás sörkertje 1983 óta a budapesti nyár kihagyhatatlan része.
Vétett az egyik alkalmazott – lépett Wang Mester

Vétett az egyik alkalmazott – lépett Wang Mester  

A Mozium étterem vezetősége hivatalos közleményben tájékoztatta vendégeit a közelmúltban történt jelentős belső változásokról.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.