Bajban a McDonald's - égető a munkaerőhiány, túl gyors a fluktuáció

A McDonald's, mint sok más étteremlánc, súlyos munkaerőhiánnyal küzd világszerte. Ennek oka összetett, most megpróbáljuk végig venni nehézségeik okait. Egyben azt is megmutatjuk, milyen erőfeszítéseket tesz a multicég annak érdekében, hogy orvosolják a problémát.

Nézzük először az okokat, amelyek kiváltották az egész világon jelen lévő multicég munkaerőgondjait:

A Covid-19 járvány: A járvány jelentősen megzavarta a munkaerőpiacot, sok embert elbocsátott állásából, és megváltoztatta a munkavállalók munkához való hozzáállását. Sokan nem akarnak visszatérni a vendéglátóipari munkaerőpiacra a járvány okozta kockázatok és a kedvezőtlen munkafeltételek miatt.

Verseny a munkavállalókért: A McDonald's versenyez más gyorsétteremláncokkal, kiskereskedelmi üzletekkel és más munkáltatókkal a munkavállalókért. A munkaerőhiány miatt a munkáltatóknak magasabb béreket és jobb juttatásokat kell kínálniuk a tehetséges munkavállalók csábításához és megtartásához.

A munkavállalók elvárásainak változása: A fiatalabb munkavállalók elvárják a rugalmas munkaidőt, a versenyképes béreket és a jó munkahelyi környezetet. A McDonald's-nak alkalmazkodnia kell ezekhez az elvárásokhoz, hogy versenyképes maradjon a munkaerőpiacon.

Forrás: Depositphotos
Forrás: Depositphotos

A McDonald's számos lépést tett a munkaerőhiány kezelése érdekében, ezek a következők:

Béremelések: Ahol módjuk volt rá, ott emelték a béreket, hogy versenyképesebbek legyenek a munkaerőpiacon. Egyes helyeken a cég 15 dolláros órabért kínál a belépő szintű munkavállalóknak.

Juttatások javítása: Javították a juttatásokat is, hogy vonzóbbá tegye a munkavállalók számára a munkát a cégnél. Ez magában foglalja a fizetett szabadságot, a betegbiztosítást és a nyugdíj-előtakarékossági programokat.

Munkafeltételek javítása: Folyamatosan javítják a munkafeltételeket a cégnél. Ez magában foglalja a modernizált éttermeket, a jobb képzést és a vezetői lehetőségeket.

Valamint:

  • Technológia bevezetése az automatizálás és a hatékonyság javítása érdekében
  • Partnerek keresése a toborzás és a képzés területén
  • Részvétel a helyi közösségekben a fiatalok számára vonzóbbá tétel érdekében

Azonban azt is hozzá kell tenni az igazság érdekében, hogy a munkaerőhiányra vonatkozó helyzet országonként és éttermenként változik.

Forrás: Depositphotos
Forrás: Depositphotos

Megjelent olyan hír is a cégről, amely a gyerekmunka súlyos kérdését is felveti, miszerint már 14 éveseket is toboroz a McDonald's Amerikában a munkaerőhiány miatt.

Az az állítás pedig, hogy

a McDonald's-ban az új alkalmazottak átlagosan 11 napig maradnak, gyakran felmerül, de nem feltétlenül pontos. A valós munkaidő nagymértékben változhat a különböző tényezőktől függően.

  • Étterem elhelyezkedése: A forgalmasabb éttermekben, ahol nagyobb a fluktuáció, az átlagos munkaidő rövidebb lehet.
  • Munkapozíció: Bizonyos pozíciók, mint például a vezetői beosztások, hosszabb átlagos munkaidővel járhatnak.
  • Egyéni tényezők: Az egyéni motiváció, a munkaerőpiac lehetőségei és a munkavállaló elégedettsége mind befolyásolhatja, hogy mennyi ideig marad valaki a McDonald's-nál.

Bár nincs pontos adat az átlagos munkaidőről, a kutatások azt sugallják, hogy a gyorséttermi ágazatban a fluktuáció általában magasabb, mint más ágazatokban. Egy 2019-es https://www.pewresearch.org/ tanulmány szerint a gyorséttermi és italüzletben dolgozó munkavállalók 67 százaléka számolt be arról, hogy az elmúlt évben elhagyta a munkahelyét.

Fontos megjegyezni, hogy ezek csak általános tendenciák, és az egyéni tapasztalatok eltérőek lehetnek. Számos McDonald's-alkalmazott talál hosszútávú karriert a cégnél, míg mások rövid távú munkalehetőséget keresnek. Azonban a tény attól még tény marad:

a munkaerőgond, a túl gyors fluktuáció gyakorlatilag minden egyes egységüknél a nehézségek első helyei között szerepel.


Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány

Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány 

Az idei nyár hivatalos fröccse pedig nem más, mint a Macifröccs.
Helyi termelőkre épít az Auchan – Debrecenből indul az új program

Helyi termelőkre épít az Auchan – Debrecenből indul az új program 

Mert fontosnak tartják, hogy áruházaik térségében lévő termelők, a kis- és középvállalkozások termékei felkerülhessenek az áruházaik polcaira.
A hely, amely nem csupán a finom falatokról és süteményekről szól

A hely, amely nem csupán a finom falatokról és süteményekről szól 

Az új helyszín a Gesztenyéskertben, a legendás Nagyvendéglő épületében kapott otthont – új arculattal, friss kínálattal, de a már jól ismert „czinieles” vendégszeretet szellemében.
Négy étterem, ami biztosan ott lesz a Time Out Market Budapest kínálatában

Négy étterem, ami biztosan ott lesz a Time Out Market Budapest kínálatában 

A gasztronómiai és kulturális piac felfedte első négy éttermét.
Pecsét került a palackokra – kihirdették az év legjobb borait

Pecsét került a palackokra – kihirdették az év legjobb borait 

Kihirdették 2025. évi Országos Borverseny győzteseit.
Az élet túl rövid ahhoz, hogy az utazó ne kóstolja Erzsike fahéjas csigáját az M7-es fehérvári lehajtójánál

Az élet túl rövid ahhoz, hogy az utazó ne kóstolja Erzsike fahéjas csigáját az M7-es fehérvári lehajtójánál 

Fél évszázad az autópálya mentén – 50 éves az M7 Bisztró.
Ha kitör a nyár, akkor érkezik a Balaton Gasztrokalauz

Ha kitör a nyár, akkor érkezik a Balaton Gasztrokalauz 

323 balatoni étterem, strandbüfé, termelői piac, kávézó, kultúrbisztró, kézműves hamburgerező és pékség – egyetlen kisméretű kiadványban.
Itt a vége: mostantól nem vásárolhatnak energiaitalt a 18 év alattiak

Itt a vége: mostantól nem vásárolhatnak energiaitalt a 18 év alattiak 

Megjelent a rendelet, és már hatályba is lépett.
Friss felmérés a magyarok italfogyasztásáról

Friss felmérés a magyarok italfogyasztásáról 

A kutatás rámutatott, hogy a rendszeresség hatással van az elfogyasztott adagokra.
Hazai borkalauzt díjaztak a Gourmand International Awardson

Hazai borkalauzt díjaztak a Gourmand International Awardson 

A legjobb európai borturisztikai könyv díját nyerte el a TokajGuide ötödik kiadása a gasztronómiai kiadványok világversenyén, a Gourmand International Awardson.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.