"A legendás magyarországi Costa Coffee kávézó hálózat 10 éve után csak a reptéri Costa Coffee marad meg, az is egy másik cég a Lapker tulajdonlásában és üzemeltetésében. A Costa Coffee magyarországi kávéházi hálózatot életre hívó és üzemeltető L-Coffee kft. csapata ezúton köszöni meg minden kedves vásárlójának a vele töltött időt és elnézést kér ezúton is a bezárással elszenvedett vásárlói kellemetlenségekért. Rendkívül sajnálatos helyzet ez, hogy ezt a döntést kellett meghoznunk: a döntés elkerülhetetlen volt" - áll a közleményben.
A döntést egy kilencoldalas dokumentumban részletezik, és „kegyetlen gazságnak” nevezik a háttértörténetet. Ebben azt írják, a magyar leányvállalatot működtető L-Coffee Kft. saját maga bérelte üzletekben, saját költségen működtette és virágoztatta a magyar üzleteket, derít fényt a bezárás okarira az adott információk alapján a telex.hu portál.
Mi történt tulajdonképpen? És főleg: ki a hibás?
2019-ben a londoni anyavállalatot tulajdonló cég 3,9 milliárd fontért eladta a teljes márkanév és portfólió csomagot a Coca-Colának. 2020-ban a koronavírus miatt a magyarországi leányvállalatnak be kellett zárnia egy üzletét, az ügyintézés alatt ekkor azzal szembesültek, hogy nincs védjegy a Costa Coffee designra, a bútorokra és az arculatra sem, csak a Costa Coffee márka logóra (embléma és szóösszetétel), így „bárki vehet Costa Coffee bútort, festhet arculatot, arculati elemet, ahol csak akar, és kinyithat egy középszerű kávézót, olyan látszattal, mintha Costa Coffee kávézó lenne”.
A Coca-Cola közben úgy döntött, hogy bármilyen üzlet, aki velük szerződésben áll és Costa-kávéból csinál kávét, az logóban kiírhatja, hogy Costa Coffee minőségi kávét árul. A magyar leányvállalat szerint az elégedetlen vásárlók náluk tettek panaszt amiatt, ha nem egy hivatalos Costa Coffee kávézóban vásárolt Costa-kávé nem ízlett nekik.
Emellett több szakmai hiányosságot is felfedeztek a háttérben, amiket bár az anyavállalatnak kellett volna rendeznie, állításuk szerint tőlük semmilyen segítséget, támogatást nem kaptak, hanem saját zsebből kellett azokat orvosolniuk. Így, írják a telex.hu cikkében, a magyar üzleteket mögött álló L-Coffee Kft.-ben megtört a bizalom az anyavállalat felé, „hiszen a csapattal több mint 9 éven át elhitették, hogy többfajta védele is létezik, pedig nem".
A teljes cikk ITT olvasható el.
Forrás: portfolio.hu
Forrás: Telex