Bezárt a Costa Coffee magyarországi hálózata

"A kellemes Costás érzést ma megszakítja a csend: az L-Coffee kft. által üzemeltetett összes Costa Coffee üzlet 2021. július 23-án bezárt" - áll a cég közleményében - írja a portfolio.hu.

"A legendás magyarországi Costa Coffee kávézó hálózat 10 éve után csak a reptéri Costa Coffee marad meg, az is egy másik cég a Lapker tulajdonlásában és üzemeltetésében. A Costa Coffee magyarországi kávéházi hálózatot életre hívó és üzemeltető L-Coffee kft. csapata ezúton köszöni meg minden kedves vásárlójának a vele töltött időt és elnézést kér ezúton is a bezárással elszenvedett vásárlói kellemetlenségekért. Rendkívül sajnálatos helyzet ez, hogy ezt a döntést kellett meghoznunk: a döntés elkerülhetetlen volt" - áll a közleményben.

A döntést egy kilencoldalas dokumentumban részletezik, és „kegyetlen gazságnak” nevezik a háttértörténetet. Ebben azt írják, a magyar leányvállalatot működtető L-Coffee Kft. saját maga bérelte üzletekben, saját költségen működtette és virágoztatta a magyar üzleteket, derít fényt a bezárás okarira az adott információk alapján a telex.hu portál.

Mi történt tulajdonképpen? És főleg: ki a hibás?

2019-ben a londoni anyavállalatot tulajdonló cég 3,9 milliárd fontért eladta a teljes márkanév és portfólió csomagot a Coca-Colának. 2020-ban a koronavírus miatt a magyarországi leányvállalatnak be kellett zárnia egy üzletét, az ügyintézés alatt ekkor azzal szembesültek, hogy nincs védjegy a Costa Coffee designra, a bútorokra és az arculatra sem, csak a Costa Coffee márka logóra (embléma és szóösszetétel), így „bárki vehet Costa Coffee bútort, festhet arculatot, arculati elemet, ahol csak akar, és kinyithat egy középszerű kávézót, olyan látszattal, mintha Costa Coffee kávézó lenne”.

A Coca-Cola közben úgy döntött, hogy bármilyen üzlet, aki velük szerződésben áll és Costa-kávéból csinál kávét, az logóban kiírhatja, hogy Costa Coffee minőségi kávét árul. A magyar leányvállalat szerint az elégedetlen vásárlók náluk tettek panaszt amiatt, ha nem egy hivatalos Costa Coffee kávézóban vásárolt Costa-kávé nem ízlett nekik.

Emellett több szakmai hiányosságot is felfedeztek a háttérben, amiket bár az anyavállalatnak kellett volna rendeznie, állításuk szerint tőlük semmilyen segítséget, támogatást nem kaptak, hanem saját zsebből kellett azokat orvosolniuk. Így, írják a telex.hu cikkében, a magyar üzleteket mögött álló L-Coffee Kft.-ben megtört a bizalom az anyavállalat felé, „hiszen a csapattal több mint 9 éven át elhitették, hogy többfajta védele is létezik, pedig nem".

A teljes cikk ITT olvasható el.

Forrás: portfolio.hu

Forrás: Telex


Jön a Balaton Fagyija közönségkóstolás

Jön a Balaton Fagyija közönségkóstolás  

Május 9-én rendezik meg az idei Balaton Fagyija választást egy kompon, amely a Tihany és Szántód közötti távon közlekedik.
Texasban nyílik a világ első nyomtatott kávézója

Texasban nyílik a világ első nyomtatott kávézója 

Brownsville-ben, Texasban készül megnyitni a világ első 3D nyomtatott kávézóját a Starbucks.
A világ tíz legjobb kávézója

A világ tíz legjobb kávézója 

Egy ausztráliai kávézó került a dobogó tetejére. Az olaszok labdába sem rúgnak.
Bővült a támogatásra pályázható italboltok köre

Bővült a támogatásra pályázható italboltok köre 

Az 1000-2000 fő közötti települések italüzletei is pályázhatnak a 3 milliós támogatásra.
Új gasztroélménytér Miskolc belvárosában

Új gasztroélménytér Miskolc belvárosában 

Fényfestés, zene, borok és gasztroélmények a Miskolci Soho-ban.
Bajban a hazai sertéstenyésztő ágazat

Bajban a hazai sertéstenyésztő ágazat 

A gazdák több százezer sertést nem tudnak értékesíteni, miközben a vidéki térségeket csődhullám fenyegeti.
Argentin borok Budapesten

Argentin borok Budapesten  

Idén is bemutatkozott Budapesten a Malbec, e világhírű argentin borfajta, az egyik legnagyobb hazai borkereskedésben.
Innováció: gombabetegségeknek ellenálló szőlőfajták

Innováció: gombabetegségeknek ellenálló szőlőfajták 

A legjellemzőbb gombabetegségekkel szemben ellenálló szőlőfajtákat, valamint magas hozzáadott értékkel rendelkező borászati termékeket fejlesztett ki a Varga Pincészet Kft. és a Pécsi Tudományegyetem (PTE) konzorciuma. 
Friss kutatás: a Z- és Y-generáció tudatos borfogyasztásáról

Friss kutatás: a Z- és Y-generáció tudatos borfogyasztásáról 

A fiatalabb felnőttek számára a borfogyasztás már nem csupán hagyomány vagy gasztronómiai kiegészítő, hanem értékválasztás is.
Új helyszín, bővülő választék – nyit a Gin Market

Új helyszín, bővülő választék – nyit a Gin Market 

A gin nemcsak az egyik legnépszerűbb ital és longdrink alapanyag a fővárosban, hanem az egyik legnagyobb ginfesztivál főszereplője is.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.