A Skyscanner által szervezett kóstoláson a 10 fős szakértői zsűri (olyan szaktekintélyekkel, mint Juel Mahonney, a “Wine Women & Song”-tól és Peter Adshead az Edinburgh-i ötcsillagos Rocco Forte Balmoral Hotel borszakértője) 12 fajta vörös- és 12 fehérbort kóstolt végig, melyeket a legnagyobb légitársaságok járatain kínálnak az utasoknak.
Az easyJet járatain felszolgált Louis Mondeville Côtes de Gasgogne nevű francia bor nyerte az első helyet a fehérbor kategóriában. Az easyJet olyan konkurenseket előzött meg ebben a kategóriában, mint az AirFrance, a British Airways, az Emirates vagy éppen a Virgin Atlantic.
„A kóstoló előtt magas elvárásaim voltak olyan légitársaságokkal szemben, mint például az Emirates, akik nagy összeget költenek a fedélzeti ételek és italok minőségére. Kellemesen csalódtam a diszkont légitársaságoknál tapasztalt minőségben” – állapította meg James Cave, a Skyscanner borszakértője, aki egyben a regularwino.com borblog szerkesztője. – „Jó tudni, hogy 9000 méteren a feltételek jelentősen eltérnek. Az ízérzékelés például tompul, a bor esetleg nem szobahőmérsékletű, ráadásul az alacsonyabb oxigéntartalom miatt a bor nem úgy szellőzik, mint a földön. A légitársaságoknak ezeket mind figyelembe kell venniük, amikor a bort választanak.”