Természetes mesterséges édesítőt bocsát egyelőre csak a B2B piacra (értsd: élelmiszergyártók számára) egy Fooditive nevű holland startup.
A terméket almákból és körtékből extrahált fruktózból állítják elő. A gyümölcsökből egy különleges erjesztési eljárás során vonják ki az alapanyagot. A felhasznált terményeket holland gazdák szállítják be a készítmény előállításához. Az így beszerzett gyümölcsök általában „testi hibásak”, vagyis egyébként is a termelők nyakán maradnának.
A startupot egy Moayad Abushokhedim nevű élelmiszertudós alapította. A társaság gyártmányai között szerepel még például egy hulladék sárgarépa alapú tartósítószer is, amely főleg levesek, szószok és pékáruk szavatosságának meghosszabbítására alkalmazható. A cég kínálatából bizonyos, banánhéjból készült sűrítőanyagok és krumplikivonatból előállított emulgeálószerek sem hiányoznak.
Ami azt illeti, nem biztos, hogy a termékek mostmár örökre kizárólag vállalatok számára lesznek elérhetőek. A Fooditive honlapja szerint például hamarosan online is meg lehet rendelni a készítményeket, ami bizakodással töltheti el a lakossági fogyasztókat.
Forrás: Store insider