Beszédében kiemelte a Duna-menti borászatok együttműködésének jelentőségét és ismertette a projekt legfontosabb célkitűzéseit. A határokon átívelő szakmai kapcsolatok erősítése mellett kiemelt fontosságú a 175 borminta vizsgálata, tudományos eredményeinek disszeminálása, amelyhez nagy örömmel adott szakmai támogatást a MATE Szőlészeti és Borászati Intézete. A Dunavin Borünnepen debütáló rövidfilmek segítségével az érdeklődők tájékozódhattak a borászati technológiákról, a bio szőlőtermesztés és borkésztés jelentőségéről, a borok érzékszervi összehasonlításáról a Duna két oldaláról és a piackutatás eredményeiről, valamint a borpiac, a bormarketing és a borturizmus jelentőségéről a Duna mindkét oldalán.
A borverseny keretein belül az érzékszervi bírálatra jelentős számú, összesen 123 minta érkezett öt különböző borvidékről, amelyet a négy szakmai bizottság mellett egy díszvendégekből álló VIP bizottság bírált. A versenyt követő borünnep során az érdeklődő borászatok, a gasztronómia és a turizmus képviselői is megkóstolhatták a régió borait.
Geönczeöl Attila a SZKALA Borászok és Szőlészek Polgári Társulásának elnöke hangsúlyozta, hogy a felvidéki borászatok számára milyen lehetőségek rejlenek a Dunavin Projektben. „A Duna két oldala valaha jóval szorosabb szálakkal kötődött össze, mint manapság, gazdaságilag, kulturálisan, szakmailag egyaránt. Ezek a kapcsolatok a határok légiesebbé válásával természetes módon erősödnek ugyan, de nem elég gyors ütemben. El kell érnünk, hogy a Duna folyó ne szétválassza, hanem összekösse a két régiót. A Dunavin projekt hozadéka számunkra, hogy a folyamat felgyorsul, a dél-szlovákiai borok ismertté válnak a Dunától délre is, erősödik a borturizmus és a szakmai együttműködés. Mindez a felvidéki borászoknak nagyobb ismertséget, piacbővülést jelenthet. A két oldal közösen szerepel a magyar és a szlovák médiában, így érdekesebbé válik a vidék mindkét ország borkedvelői, turistái számára, erősíteni tudjuk egymás hangját. A szakmai együttműködést is fontosnak tartjuk, jobban meg kell ismernünk egymás borait, technológiáját, borkultúráját.”
Bozzai Zsófia összefoglalta a Piackutatás eredményeit „A birtokszerkezet elaprózott mind a Dél-szlovákiai mind a Duna hozzánk közelebbi oldalán is. A kisbirtokok számára a helyben értékesítés a legfontosabb, a borturizmus, a komplex szolgáltatások kialakítása, illetve fejlesztése, a csomagok, a tartózkodási idő meghosszabbítása releváns lehet, fontos a szálláshelyek, és a gasztronómia fejlesztése, a vendéglátásban való értékesítés a helyben értékesítés után a második legfontosabb értékelést kapta. Fontos lenne a vendégfogadás fejlesztése és ezáltal a közvetlen értékesítés további erősítése. A fenti szempontok erős érzékenységet, kitettséget mutatnak a vírushelyzettel összefüggésben, ezért célszerű lenne növelni az online értékesítést, ami jelenleg mellőzött. Térségi összefogással megfontolandó lenne egy régiós webshop fejlesztése, és egy régiós nagykereskedés kialakítása is.”