A hazai kisüzemi sör a nagyközönség számára sokáig nehezen volt hozzáférhető, hiszen jellemzően csak internetes rendeléssel vagy egy-egy gasztronómiai fesztiválon juthattak hozzá az egyedi kézműves termékekhez.
A SPAR ezt a hiányt pótolta, amikor néhány évvel ezelőtt felkarolta és azóta is folyamatosan támogatja a magyar kisüzemi sörfőzdéket, és polcai állandó és időszakos kínálatában a mindennapokban is könnyen elérhetővé teszi a hazai kisvállalkozások minőségi söreit.
Sőt, a multi 2022-től a most 6 éves Belvárosi Sörfesztivál főtámogatója lett. A kisüzemi sörfőzdéknek és a nemzetközi trendeknek köszönhetően a termékkörben egyre nagyobb jelentőséggel bírnak a felsőerjesztésű sörök, az illatos IPA-k, az éjfekete stoutok, vagy a főleg búzasörből készült gyümölcsös tételek.
Az izgalmas tételek mellett pódiumbeszélgetésekkel is lesznek, a rendezvényre a sörszakma neves képviselőinek részvételével a fesztiválon, a SPAR Sörház teraszán.
„A legnagyobb magyar sörgyártók eladásaiban a prémium szegmens idén már elérte a teljes forgalom harmadát és a márkás középkategória is szépen teljesített a maga 60%-os részesedésével. Köszönhető ez annak, hogy az elmúlt évek termék- és technológia fejlesztései a nagyüzemi palettán is jelentősen kibővítették a választékot. A hagyományos, több évtizedes vagy akár évszázados tradícióval rendelkező alsó- és felsőerjesztésű sörmárkák mellett megerősödtek a feltörekvő, új sztárok is, az ízesített és ízesítetlen alkoholmentes és alkoholszegény sörök, amelyekből a nyári szezonban már havonta 75 ezer hektoliter, azaz 15 millió doboz fogyott", mondta Dr. Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója.
„Egyesületünk, mint a kisüzemi sörfőzdék érdekképviselete, fő feladatának továbbra is a hazai főzdék piacra jutásának elősegítését tartja. Már egy éve életbe lépett a kereskedelmi törvény módosítása, de nem hozott kielégítő eredményt. Reménykedünk, hogy a törvény szövegének egy újabb módosítását követően ugrásszerűen megnő a jelenlétünk a HORECA szektorban. Kiváló kapcsolatot ápolunk az Agrármarketing Centrummal, akikkel ősztől még szorosabbra fonjuk az együttműködésünket. Többek között Finnországban, Belgiumban és Németországban is bemutathatjuk termékeinket a szakmai közönségnek, B2B találkozókon hozzuk össze a hazai gyártókat a potenciális vásárlókkal", emelte ki Gyenge Zsolt, a Kisüzemi Sörfőzdék Országos Egyesületének elnöke.
Forrás: SPAR