Elstartolt a REDy 2018-as évjárata

A Villányi borvidék tavaly elindított, fiatalos, könnyed, közösségi bora már az első évjáratával meghódította a fogyasztókat, a legtöbb pincénél hónapokkal ezelőtt elfogytak az első évben kihozott készletek. Nem kell azonban tovább várni a REDykre, hiszen április 4-én a budapesti Doblóban elstartolt a 2018-as évjárat.

A Villányi borvidék már korábban is összefogott, ám míg korábban a prémium szegmensen, a nagyformátumú vörösborokon volt a hangsúly, mint a Villányi Franc esetében, most eljött az ideje, hogy fókuszba kerüljön Villány könnyed oldala is.

A portugieser Villány fő fajtája, a legnagyobb mennyiségben ebből a szőlőből készül itt bor, értelemszerűen portugieser-alapokra épül fel a tavaly elindított REDy. Az új közösségi márkát elsősorban a fiataloknak, az Y-generációnak szántak, de nem csak a nagyon fiatal korosztálynak, hanem mindenkinek, aki szereti a könnyed, gyümölcsös borokat.

Az új, második évjárat, a 2018-as borok április 4-én mutatkoztak be a budapesti Dobló borbárban. A közönségkóstolót egy zárt kereskedői bemutató előzte meg, ahol egy irányított szakmai beszélgetés keretében oszthatták meg tapasztalataikat a termelők és az eseményen résztvevő kereskedők, értékesítési szakértők.

Az estébe nyúló, teltházas nyílt kóstolón, ahol a REDy bemutatkozó kisfilmjének premier-vetítésére is sor került, tizennégy pincészet (Bíbor Birtok, Bock Pincészet, Csányi Pincészet, Fontányi Borászat, Gere Tamás és Zsolt Pincészete, Hárságyi Pincészet, Lelovits Tamás Pincészete, Maczkó Róbert Pincészete, Mokos Pincészet, Polgár Pincészet, Tiffán's Pincészet, Vinatus Pincészet, Vineas Tenkes Pincészet és Vylyan Szőlőbirtok és Pincészet) mutatta be új tételét, de várhatóan mintegy húsz REDy jelenik meg az elkövetkező napokban a piacon.

{youtube|id=3FER3P-yVXo}

"Olyan vörösbort szerettünk volna megalkotni, ami ideális bisztróbor, jól működik az ételek világában, jó ár-érték aránnyal rendelkezik és nem mellesleg jól behűtve akár nyári estékre is kiváló frissítő" – mondta el Kovács Boglárka Dóra, a Villányi borvidék marketing vezetője..

A 2018-as REDy-széria egyik szabad szemmel is könnyen feltűnő újdonsága, hogy most új, piros csavarzárral kerülnek forgalomba a borok, amitől még egységesebb lesz a megjelenésük.

A Villányi REDy elsősorban vinotékákban, borszaküzletekben, vendéglátóhelyeken érhető el, no és persze a pincészeteknél. Tavaly is számos szakmai és közönségrendezvényen találkozhattak vele az érdeklődők, az idei évben pedig egy egész éves road-show keretében az egész országban felbukkan a REDy különböző eseményeken. Érdemes lesz figyelni az Y-jelre a Pécsi Egyetemi Napokon, a Fishing on Orfűn, a HúSVéton, a Portugieser du Monde-on, a Vince Budapest Wine Show-n, a Budapest Borfesztiválon, a Gourmet fesztiválon, a Siklósi Borvár, a Győri Bornapokon, a Szegedi Bortéren, és még számos programon.

A márkát nem csak itthon, de külföldön is népszerűsíti a Villányi borvidék, így kiemelt szerepet kapott a düsseldorfi Proweinon, ahol önálló standdal jelent meg Villány, de heteken belül a horvátországi Zadar Wine Festivalon is megjelenik és nem marad ki a Varsóba szervezett látványos Villány-kóstolóról sem, amely a lengyel piacon kívánja népszerűsíteni a legdélebbi magyar borvidéket. A legtöbb esetben a "Villány két arca” koncepció mentén szerveződik a bemutatkozás, azaz a REDy mellett természetesen a borvidék prémium márkája, a Villányi Franc is megjelenik.

REDy kódex

A REDy egy portugieser-alapú házasítás, amelyben megjelenhetnek egyéb más Villányban honos fajták is. A portugieser aránya 51-66 %, a hazai fajtáké (Blauburger, Kadarka, Kékfrankos és Zweigelt) 20-49%, míg a nemzetközi fajták aránya 0-14% lehet. A cél minden esetben egy illatában piros- és feketebogyós gyümölcsös, enyhe hordóhasználattal megtámogatott, fűszeres, lendületes, fiatalos bor.

A borokat megjelenés előtt egy külön eredetvédelmi bizottság minősíti – akárcsak a cabernet franc-okat. Aki megkapja a minősítést, az használhatja a nevet és az egységes arculatot.


Végéhez közeledik a koreai influenszer budapesti gasztrotúrája

Végéhez közeledik a koreai influenszer budapesti gasztrotúrája 

A fináléban hat darab lángost fogyasztott el a korai mokpang influenszer.
Letisztult designnal Burger King-nyitás az Omszki-tónál

Letisztult designnal Burger King-nyitás az Omszki-tónál 

Budakalászon nyitotta meg 59. magyarországi egységét a gyorsétteremlánc.
Zöld lámpa a  szupermarketlánc első bolti kocsmájának

Zöld lámpa a szupermarketlánc első bolti kocsmájának 

A tervek szerint a kocsma a dundonaldi üzletben kap helyet, amely a Lidl reményei szerint új vásárlókat vonz majd az üzletbe.
Michelin-ajánlás Szatmár-Bereg egyik éttermének

Michelin-ajánlás Szatmár-Bereg egyik éttermének 

A két ikonikus piros tábla mellett a harmadik is ott „tündököl” a Stílusos Vidéki Éttermiségivel (SVÉT-tel) együtt.
Megvan, ki kapta 2024-ben az Év Vendéglőse címet

Megvan, ki kapta 2024-ben az Év Vendéglőse címet 

A díjat 2001-ben alapította az MVI, a győztes kiválasztásakor az általa végzett munka minősége, szakmai magatartása és közéleti tevékenysége számít.
Újult elemekkel gazdagítva rendezik idén a derecskei disznótort

Újult elemekkel gazdagítva rendezik idén a derecskei disznótort 

Főleg az „új elemek” hangzik izgalmasnak ebben a hírben.
Beszáll a Coca-Cola a személyzet nélküli boltnyitásos üzletágba

Beszáll a Coca-Cola a személyzet nélküli boltnyitásos üzletágba 

Mintegy 250 millió forintot fordítanak erre Magyarországon. A bolt működésében az MI kiemelt szerephez jut.
Ha február, akkor Kávébár Bazár

Ha február, akkor Kávébár Bazár 

A jubileumi, tizenötödik KávéBár Bazár rendezvénynek a Millenáris B épülete, a nagycsarnok ad otthont.
Üdítőket hív vissza a multicég Európában

Üdítőket hív vissza a multicég Európában 

Európa néhány országában visszahívott bizonyos üdítőitalokat a Coca-Cola, mert „magasabb szintű” klórátot tartalmaznak.
A Lidl csökkenti a tojás árát

A Lidl csökkenti a tojás árát 

A lépés nem meglepő.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.