Eltűnnek a műanyagpoharak a Coca-Cola automatáiból

Kivonja a hazai piacról egyszerhasználatos műanyagpoharait a Coca-Cola HBC Magyarország. A jellemzően kávé- és egyéb melegital-automatákban használt poharakat teljes egészében újrahasznosítható papírpohárra cseréli a vállalat országszerte mintegy 1000 melegital automatájában. Az átállás fokozatos lesz, a cél, hogy 2022 első felére lezáruljon. 

A cég fenntarthatósági törekvéseivel összhangban fokozatosan kivezeti a piacról műanyagpoharait, amelyeket jellemzően kávéautomatákban használ a vállalat. A főként munkahelyi környezetben, oktatási intézményekben, nagyáruházak előtereiben, közlekedési csomópontokban és egészségügyi intézményekben jelenlévő automaták a tervek szerint 2022 első félévére kizárólag 100%-ban újrahasznosítható papírból készült pohárban adják majd az italokat a fogyasztóknak. A vállalat ezzel a lépéssel, az éves szinten milliós nagyságrendben felhasznált poharak kiváltásával 25-30 tonnával kevesebb műanyagot használ fel.

„Felelős nagyvállalatként hiszünk abban, hogy minden csomagolásnak van értéke és élete is az elsődleges felhasználást követően. Az elmúlt esztendők innovációs tevékenységének köszönhetően italcsomagolásaink 100 százalékban újrahasznosíthatók. A fenntartható csomagolások minél szélesebb választékában hiszünk: ami közös, hogy minden csomagolásunk, így a melegital automatákban elérhető poharak esetében is fontos a visszagyűjtés és az újrahasznosítás”, mondta Nyilas Orsolya, a Coca-Cola HBC Magyarország külső kommunikációs vezetője, a most induló „Az én kávém, a mi bolygónk” elnevezésű pályázat zsűritagja.

Az új, 100%-ban újrahasznosítható papírból készült poharak bevezetése nemcsak a fizikai környezetünk fenntarthatóságáért tesz, de a vizuális környezetünket is építi, mivel a pohár felülete egyben kommunikációs felület is. Az átállás egy izgalmas, designpályázattal indul. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemet kérték fel együttműködésre a cél megvalósítása érdekében: a MOME hallgatóinak munkái közül kerül majd ki a papírpoharak dizájnja. Szakmai zsűri választja ki a 10 fős shortlistről a fődíjas és további helyezett alkotásokat. A pályázat összdíjazása bruttó 1,6 millió forint, a nyertes pályázó országszerte 1000 automatában láthatja majd viszont a nyertes terv megvalósulását.

 

Forrás: Turizmus Online


Jön a Balaton Fagyija közönségkóstolója

Jön a Balaton Fagyija közönségkóstolója  

Május 9-én rendezik meg az idei Balaton Fagyija választást egy kompon, amely a Tihany és Szántód közötti távon közlekedik.
Texasban nyílik a világ első nyomtatott kávézója

Texasban nyílik a világ első nyomtatott kávézója 

Brownsville-ben, Texasban készül megnyitni a világ első 3D nyomtatott kávézóját a Starbucks.
A világ tíz legjobb kávézója

A világ tíz legjobb kávézója 

Egy ausztráliai kávézó került a dobogó tetejére. Az olaszok labdába sem rúgnak.
Bővült a támogatásra pályázható italboltok köre

Bővült a támogatásra pályázható italboltok köre 

Az 1000-2000 fő közötti települések italüzletei is pályázhatnak a 3 milliós támogatásra.
Új gasztroélménytér Miskolc belvárosában

Új gasztroélménytér Miskolc belvárosában 

Fényfestés, zene, borok és gasztroélmények a Miskolci Soho-ban.
Bajban a hazai sertéstenyésztő ágazat

Bajban a hazai sertéstenyésztő ágazat 

A gazdák több százezer sertést nem tudnak értékesíteni, miközben a vidéki térségeket csődhullám fenyegeti.
Argentin borok Budapesten

Argentin borok Budapesten  

Idén is bemutatkozott Budapesten a Malbec, e világhírű argentin borfajta, az egyik legnagyobb hazai borkereskedésben.
Innováció: gombabetegségeknek ellenálló szőlőfajták

Innováció: gombabetegségeknek ellenálló szőlőfajták 

A legjellemzőbb gombabetegségekkel szemben ellenálló szőlőfajtákat, valamint magas hozzáadott értékkel rendelkező borászati termékeket fejlesztett ki a Varga Pincészet Kft. és a Pécsi Tudományegyetem (PTE) konzorciuma. 
Friss kutatás: a Z- és Y-generáció tudatos borfogyasztásáról

Friss kutatás: a Z- és Y-generáció tudatos borfogyasztásáról 

A fiatalabb felnőttek számára a borfogyasztás már nem csupán hagyomány vagy gasztronómiai kiegészítő, hanem értékválasztás is.
Új helyszín, bővülő választék – nyit a Gin Market

Új helyszín, bővülő választék – nyit a Gin Market 

A gin nemcsak az egyik legnépszerűbb ital és longdrink alapanyag a fővárosban, hanem az egyik legnagyobb ginfesztivál főszereplője is.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.