A McPlant-et a Beyond Meat, a növényi alapú húsalternatívák gyártójával való együttműködéséből született volna, amely más hétköznapi étteremláncokkal is együttműködik, mint például a TGIFriday's, olvasható a Yahoo!Finance cikkéből. A borsóból, rizsből és burgonyából álló McPlant pogácsa szezámmagos zsemlére került a szokásos burger feltétekkel, mint a paradicsom, saláta, savanyúság, hagyma és sajt, de úgy néz ki egyelőre nem kóstolhatjuk meg.
Mint írják, az eredetileg 2021 novemberében tesztelt McPlant bizonyos amerikai piacokon - Texas, Iowa, Kalifornia és Louisiana államokban - kisebb sikereket aratott: nagyjából 500 hamburgert adtak el hetente.
Peter Saleh elemző szerint a McDonald's 2022 februárjában 600 hamburgerre terjesztette ki a projektet San Francisco-ban és Dallasban, de az eladások végül napi 20 hamburgerre csökkentek (vidéki területeken pedig már három-öt hamburgerre).
A McPlant egyébként virágzott az európai piacokon, olyannyira, hogy a lánc még az Egyesült Királyságban és Írországban is bevezetett egy Double McPlant-et. A növényi alapú burger Hollandiában is annyira népszerű volt, hogy a McDonald's tavaly négy új vegán termékkel bővítette a kínálatát, köztük egy McPlant változattal.
Míg a jelek szerint a McDonald's küszködik a vegetáriánus piaccal, más gyorséttermi láncok, mint a Burger King és a Taco Bell különböző mértékű sikereket értek el saját növényi alapú menüelemeikkel.
A Burger King 2019 augusztusában Amerikában piacra dobta húsmentes Impossible Whopperjét, a Taco Bell pedig 2022 szeptemberében mutatta be a Beyond Carne Asada Steak-et. Mindkét termék jól teljesített az egyesült államokbeli vásárlók körében.
A McDonald's mégis arra törekszik, hogy figyelmét más dolgokra összpontosítsa, és inkább a csirkefogyasztás növekvő trendjét szem előtt tartva folytatja fejlesztéseit. A cég még februárban árulta el, hogy a csirke kategóriája 25 milliárd dolláros éves rendszerszintű árbevételt jelent, ami egyenlő a marhahús üzletág bevételével…