Ez a McDonald's burger lekerül az étlapról – íme, miért

Az üzletlánc a közelmúltban bejelentette, hogy nem tervezi visszahozni növényi alapú hamburgerét, a McPlant-et. A szerdai WSJ Global Food Forumon a McDonald's egyesült államokbeli elnöke, Joe Berlinger elárulta, hogy a márka leállította a McPlant-et, miután az nagymértékben bukott két amerikai tesztpiacon is.

A McPlant-et a Beyond Meat, a növényi alapú húsalternatívák gyártójával való együttműködéséből született volna, amely más hétköznapi étteremláncokkal is együttműködik, mint például a TGIFriday's, olvasható a Yahoo!Finance cikkéből. A borsóból, rizsből és burgonyából álló McPlant pogácsa szezámmagos zsemlére került a szokásos burger feltétekkel, mint a paradicsom, saláta, savanyúság, hagyma és sajt, de úgy néz ki egyelőre nem kóstolhatjuk meg.

Mint írják, az eredetileg 2021 novemberében tesztelt McPlant bizonyos amerikai piacokon - Texas, Iowa, Kalifornia és Louisiana államokban - kisebb sikereket aratott: nagyjából 500 hamburgert adtak el hetente.

Peter Saleh elemző szerint a McDonald's 2022 februárjában 600 hamburgerre terjesztette ki a projektet San Francisco-ban és Dallasban, de az eladások végül napi 20 hamburgerre csökkentek (vidéki területeken pedig már három-öt hamburgerre).

A McPlant egyébként virágzott az európai piacokon, olyannyira, hogy a lánc még az Egyesült Királyságban és Írországban is bevezetett egy Double McPlant-et. A növényi alapú burger Hollandiában is annyira népszerű volt, hogy a McDonald's tavaly négy új vegán termékkel bővítette a kínálatát, köztük egy McPlant változattal.

Nem lesz több vegetáriánus lehetőség
Nem lesz több vegetáriánus lehetőség
Fotó: depositphotos

Míg a jelek szerint a McDonald's küszködik a vegetáriánus piaccal, más gyorséttermi láncok, mint a Burger King és a Taco Bell különböző mértékű sikereket értek el saját növényi alapú menüelemeikkel.

A Burger King 2019 augusztusában Amerikában piacra dobta húsmentes Impossible Whopperjét, a Taco Bell pedig 2022 szeptemberében mutatta be a Beyond Carne Asada Steak-et. Mindkét termék jól teljesített az egyesült államokbeli vásárlók körében.

A McDonald's mégis arra törekszik, hogy figyelmét más dolgokra összpontosítsa, és inkább a csirkefogyasztás növekvő trendjét szem előtt tartva folytatja fejlesztéseit.  A cég még februárban árulta el, hogy a csirke kategóriája 25 milliárd dolláros éves rendszerszintű árbevételt jelent, ami egyenlő a marhahús üzletág bevételével…


Magyar piacon tűnt fel a 3 Michelin-csillagos spanyol sztárséf

Magyar piacon tűnt fel a 3 Michelin-csillagos spanyol sztárséf 

Vajon mit keresett ott?
Családias hangulatú étteremnyitás a Várnál

Családias hangulatú étteremnyitás a Várnál 

Megnyílt a Varjúvár étterem a Várkert Bazárban.
SVÉT eszem-iszom Szigetmonostoron

SVÉT eszem-iszom Szigetmonostoron 

A Stílusos Vidéki Éttermiség (SVÉT), a nívós vidéki gasztronómiát képviselők szövetsége a Rosinante Fogadóba készül április 5-én.
Közösségi élménytér a Hunyadi téri vásárcsarnokból

Közösségi élménytér a Hunyadi téri vásárcsarnokból 

A vásárcsarnok állapota az elmúlt évtizedek során folyamatosan romlott.
Jó hírek a magyarországi sörfogyasztásról

Jó hírek a magyarországi sörfogyasztásról 

Ezzel a bővülés dinamikája visszatért a 2021-ben és 2022-ben mért 3 százalék körüli mértékhez.
Betiltották a budapesti aluljárókban történő sütögetést

Betiltották a budapesti aluljárókban történő sütögetést 

Vége a helyben sütésnek – a Főpolgármesteri Hivatal döntése szerint.
A Coca-Cola kapcsán Önnek is a tej jut eszébe?

A Coca-Cola kapcsán Önnek is a tej jut eszébe? 

Pedig ideje lenne, mert a tej egy ideje fontos szerepet játszik a kólagyártó cég életében.
Megvédte címét a pálinkaverseny tavalyi győztese

Megvédte címét a pálinkaverseny tavalyi győztese 

Több mint 2400 minta versenyzett a XV. Quintessence pálinka- és párlatversenyen.
Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora – meg is büntették érte

Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora – meg is büntették érte 

Több mint 35 millió forintos bírságot szabtak ki az ételrendelési portál üzemeltetőjére.
A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori

A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori 

Van egy családi alapítású olasz cég, amelyik professzionális, egyedi tervezésű konyhai rendszereket tervez, és le is gyártja saját tervezésű konyháit, konyhaszigeteit.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.