Ez a McDonald's burger lekerül az étlapról – íme, miért

Az üzletlánc a közelmúltban bejelentette, hogy nem tervezi visszahozni növényi alapú hamburgerét, a McPlant-et. A szerdai WSJ Global Food Forumon a McDonald's egyesült államokbeli elnöke, Joe Berlinger elárulta, hogy a márka leállította a McPlant-et, miután az nagymértékben bukott két amerikai tesztpiacon is.

A McPlant-et a Beyond Meat, a növényi alapú húsalternatívák gyártójával való együttműködéséből született volna, amely más hétköznapi étteremláncokkal is együttműködik, mint például a TGIFriday's, olvasható a Yahoo!Finance cikkéből. A borsóból, rizsből és burgonyából álló McPlant pogácsa szezámmagos zsemlére került a szokásos burger feltétekkel, mint a paradicsom, saláta, savanyúság, hagyma és sajt, de úgy néz ki egyelőre nem kóstolhatjuk meg.

Mint írják, az eredetileg 2021 novemberében tesztelt McPlant bizonyos amerikai piacokon - Texas, Iowa, Kalifornia és Louisiana államokban - kisebb sikereket aratott: nagyjából 500 hamburgert adtak el hetente.

Peter Saleh elemző szerint a McDonald's 2022 februárjában 600 hamburgerre terjesztette ki a projektet San Francisco-ban és Dallasban, de az eladások végül napi 20 hamburgerre csökkentek (vidéki területeken pedig már három-öt hamburgerre).

A McPlant egyébként virágzott az európai piacokon, olyannyira, hogy a lánc még az Egyesült Királyságban és Írországban is bevezetett egy Double McPlant-et. A növényi alapú burger Hollandiában is annyira népszerű volt, hogy a McDonald's tavaly négy új vegán termékkel bővítette a kínálatát, köztük egy McPlant változattal.

Nem lesz több vegetáriánus lehetőség
Nem lesz több vegetáriánus lehetőség
Fotó: depositphotos

Míg a jelek szerint a McDonald's küszködik a vegetáriánus piaccal, más gyorséttermi láncok, mint a Burger King és a Taco Bell különböző mértékű sikereket értek el saját növényi alapú menüelemeikkel.

A Burger King 2019 augusztusában Amerikában piacra dobta húsmentes Impossible Whopperjét, a Taco Bell pedig 2022 szeptemberében mutatta be a Beyond Carne Asada Steak-et. Mindkét termék jól teljesített az egyesült államokbeli vásárlók körében.

A McDonald's mégis arra törekszik, hogy figyelmét más dolgokra összpontosítsa, és inkább a csirkefogyasztás növekvő trendjét szem előtt tartva folytatja fejlesztéseit.  A cég még februárban árulta el, hogy a csirke kategóriája 25 milliárd dolláros éves rendszerszintű árbevételt jelent, ami egyenlő a marhahús üzletág bevételével…


Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány

Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány 

Az idei nyár hivatalos fröccse pedig nem más, mint a Macifröccs.
Helyi termelőkre épít az Auchan – Debrecenből indul az új program

Helyi termelőkre épít az Auchan – Debrecenből indul az új program 

Mert fontosnak tartják, hogy áruházaik térségében lévő termelők, a kis- és középvállalkozások termékei felkerülhessenek az áruházaik polcaira.
A hely, amely nem csupán a finom falatokról és a süteményekről szól

A hely, amely nem csupán a finom falatokról és a süteményekről szól 

Az új helyszín a Gesztenyéskertben, a legendás Nagyvendéglő épületében kapott otthont – új arculattal, friss kínálattal, de a már jól ismert „czinieles” vendégszeretet szellemében.
Négy étterem, ami biztosan ott lesz a Time Out Market Budapest kínálatában

Négy étterem, ami biztosan ott lesz a Time Out Market Budapest kínálatában 

A gasztronómiai és kulturális piac felfedte első négy éttermét.
Pecsét került a palackokra – kihirdették az év legjobb borait

Pecsét került a palackokra – kihirdették az év legjobb borait 

Kihirdették 2025. évi Országos Borverseny győzteseit.
Az élet túl rövid ahhoz, hogy az utazó ne kóstolja Erzsike fahéjas csigáját az M7-es fehérvári lehajtójánál

Az élet túl rövid ahhoz, hogy az utazó ne kóstolja Erzsike fahéjas csigáját az M7-es fehérvári lehajtójánál 

Fél évszázad az autópálya mentén – 50 éves az M7 Bisztró.
Ha kitör a nyár, akkor érkezik a Balaton Gasztrokalauz

Ha kitör a nyár, akkor érkezik a Balaton Gasztrokalauz 

323 balatoni étterem, strandbüfé, termelői piac, kávézó, kultúrbisztró, kézműves hamburgerező és pékség – egyetlen kisméretű kiadványban.
Itt a vége: mostantól nem vásárolhatnak energiaitalt a 18 év alattiak

Itt a vége: mostantól nem vásárolhatnak energiaitalt a 18 év alattiak 

Megjelent a rendelet, és már hatályba is lépett.
Friss felmérés a magyarok italfogyasztásáról

Friss felmérés a magyarok italfogyasztásáról 

A kutatás rámutatott, hogy a rendszeresség hatással van az elfogyasztott adagokra.
Hazai borkalauzt díjaztak a Gourmand International Awardson

Hazai borkalauzt díjaztak a Gourmand International Awardson 

A legjobb európai borturisztikai könyv díját nyerte el a TokajGuide ötödik kiadása a gasztronómiai kiadványok világversenyén, a Gourmand International Awardson.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.