Az idei Szigeten a környezettudatos fesztiválozás és a szemléletformáló kommunikáció lényegesen nagyobb fókuszt kapott. A szervezők azonban nem csak a szigetlátogatókat ösztönözték a tudatosabb magatartásra, de a rendezvény vendéglátói közt is elindítottak egy megmérettetést. A Sziget "zöld revizorai" több szempontból mustrálták a különböző büféket és italos pultokat, egyebek mellett, hogy ki milyen erőfeszítéseket tesz az energiatajarékosság terén, milyen mértékben térnek át a lebomló étkészletek használatára, hogyan oldják meg a szelektív hulladékgyűjtést, és hogyan nyilvánul meg a fenntarthatóság a dekorációban és a kommunikációban.
A szervezők erőfeszítéseinek eredményeképp az ételárusító standok üzemeltetői is egyre nagyobb arányban tértek át a környezetbarát, lebomló tányérok és evőeszközök használatára: ezekből több, mint 120.000 darab fogyott a fesztiválon. Az italos pultoknak pedig fele sikeresen bevezette a teljeskörű szelektív gyűjtést, így a PET és ALU hulladékokon kívül 100 m3 üveget is sikerült megmenteni a hulladéklerakótól.
A versenyben a minap hirdettek eredményt, eszerint a büfék közt az első három helyezett a Zing Burger, a Waffel Land és a Bakker Brunch lett , míg a “kocsmák” közt a Go To Hungary, a Szovjotszkoje Igrisztoje és a Chilloud végzett az első három helyen a környezettudatos versenyben.
Forrás: Turizmus Online