Fel kell hagyni a tömegtermeléssel - mondja Szepsy

Egyelőre nem megfelelő a tokaji bor márkaképviselete – állítja Szepsy István, világhírű mádi borász. Szerinte összehangolt munkára lenne szükség a tokaji borászatok között, nem pedig arra, hogy mindenki csak egyénileg a saját kis borászatában, dűlőjében gondolkozzon. Amíg ez nem valósul meg, addig a tokaji bor csak lehetőség – jelentette ki.

„Tokaj egyedülálló sok tekintetben. Egyrészt teljesen magyar kultúrájú vidék, soha nem volt római fennhatóság alatt, másrészt pedig a vulkanikus tevékenység következtében olyan minőségű termőréteg jött létre, ami a világon egyedülálló” – állítja Szepsy a borsod online szerint. A Szepsy-család a 16. század végétől termel szőlőt és bort Bodrogkeresztúrban. Manapság már Mádon, Tarcalon és Rátkán is jelen vannak. A mostani birtok alapítója, Szepsy István négy évtizeddel ezelőtt kezdte meg önálló gazdálkodását. Az első palackozott Szepsy-borok 1989-ből származnak, a hazai és nemzetközi piacra pedig hat évvel később léptek ki. Jelenleg a Szepsy-birtok 63 hektár.
„Messze vagyunk a jó terméktől, és még messzebb attól, hogy a márkaképviseletet a világban megfelelően meg tudjuk jeleníteni. Egyféle aszú van, aminek az előállítási módszere ötszáz éve ismert. Ezt a világon egyedül ezen a borvidéken lehet előállítani. Egyedi és a világ más részein, de még Magyarország más területein is megismételhetetlen” – hangsúlyozta.
Az aszú titka az a gomba, ami a szőlőnek a világon mindenhol az ellensége, nekünk viszont a társunk, akivel kooperálunk. Adott tehát egy egyedi termék, amely Magyarország egyik húzóágazata is lehetne, de ahhoz, hogy valóban azzá is váljon, még rengeteget kell tennünk – jelentette ki Szepsy. Szerinte szakítani kell azzal a hagyománnyal, hogy tömegtermelésben gondolkozzunk. Szükség van a széles tömegek által is megfizethető termékekre, de ha mint világmárkában gondolunk a tokajira, akkor más irányban kell tovább lépni. Mégpedig úgy, ha az érdekvédelmet területi alapra helyezzük. Ezért van szükség a termékleírásra, a dűlőleírásra – nyomatékosította.
Kell egy bázis, ami a mi esetünkben egy község, azon belül elkülönítve a dűlők és még azon belül is a parcellák. Ez ideális esetben egy jó kis piramis lehet, amely egymásra épülve feltol egy csúcsterméket, amellyel reprezentatív módon lehet megjelenni a világban. Ez a csúcstermék pedig húzza magával a többit is. Ehhez azonban összehangolt munkára van szükség, nem pedig arra, hogy mindenki csak egyénileg a saját kis borászatában, dűlőjében gondolkozzon. Amíg ez nem valósul meg, addig a tokaji bor Szepsy szerint csak lehetőség. (forrás: Borsod online / Agromonitor)


Magyar piacon tűnt fel a 3 Michelin-csillagos spanyol sztárséf

Magyar piacon tűnt fel a 3 Michelin-csillagos spanyol sztárséf 

Vajon mit keresett ott?
Családias hangulatú étteremnyitás a Várnál

Családias hangulatú étteremnyitás a Várnál 

Megnyílt a Varjúvár étterem a Várkert Bazárban.
SVÉT eszem-iszom Szigetmonostoron

SVÉT eszem-iszom Szigetmonostoron 

A Stílusos Vidéki Éttermiség (SVÉT), a nívós vidéki gasztronómiát képviselők szövetsége a Rosinante Fogadóba készül április 5-én.
Közösségi élménytér a Hunyadi téri vásárcsarnokból

Közösségi élménytér a Hunyadi téri vásárcsarnokból 

A vásárcsarnok állapota az elmúlt évtizedek során folyamatosan romlott.
Jó hírek a magyarországi sörfogyasztásról

Jó hírek a magyarországi sörfogyasztásról 

Ezzel a bővülés dinamikája visszatért a 2021-ben és 2022-ben mért 3 százalék körüli mértékhez.
Betiltották a budapesti aluljárókban történő sütögetést

Betiltották a budapesti aluljárókban történő sütögetést 

Vége a helyben sütésnek – a Főpolgármesteri Hivatal döntése szerint.
A Coca-Cola kapcsán Önnek is a tej jut eszébe?

A Coca-Cola kapcsán Önnek is a tej jut eszébe? 

Pedig ideje lenne, mert a tej egy ideje fontos szerepet játszik a kólagyártó cég életében.
Megvédte címét a pálinkaverseny tavalyi győztese

Megvédte címét a pálinkaverseny tavalyi győztese 

Több mint 2400 minta versenyzett a XV. Quintessence pálinka- és párlatversenyen.
Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora – meg is büntették érte

Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora – meg is büntették érte 

Több mint 35 millió forintos bírságot szabtak ki az ételrendelési portál üzemeltetőjére.
A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori

A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori 

Van egy családi alapítású olasz cég, amelyik professzionális, egyedi tervezésű konyhai rendszereket tervez, és le is gyártja saját tervezésű konyháit, konyhaszigeteit.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.