Mint a hírből kiderült, a piacvezető áruházláncnál hivatalosan is elkezdődik az idei dinnyeszezon.
A Lidl Magyarország az elmúlt 6 évben mintegy 14 milliárd forinttal járult hozzá a magyar görögdinnye piaci pozíciójának erősítéshez.
A hazai beszállítók előreláthatólag június 21-én kezdik meg a görögdinnyék szállítását a Lidl Magyarország négy logisztikai központjába, így
július elején az üzletlánc már teljes mértékben le tudja fedni a belföldi igényeket. Ezzel együtt pedig megindul az export is más Lidl-országok felé.
A vásárlói szokások alapján a legnépszerűbb továbbra is a normál magos görögdinnye, de mellette a magnélküli, a mini és a sárgabélű fajták is igen kelendők.
A dinnyeszezon kezdetét a vállalat az Agrárminisztériummal közösen tartott sajtótájékoztatón jelentette be, dr. Nobilis Márton élelmiszeriparért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkár beszélt a magyar dinnye kiemelt szerepéről, a hazai termelők, valamint beszállítók támogatásáról.
Az eseményen elhangozott az is, hogy a magyar görögdinnye iránt élénk exportpiaci igény mutatkozik. Ennek bizonyítéka, hogy
2023-ban az exportált mennyiség a megelőző évhez képest megduplázódott és már Csehországban, Szlovákiában, Lengyelországban, Romániában és Litvániában
is hozzájuthattak a fogyasztók a magyar termesztésű gyümölcsökhöz.