Három METRO áruház alakult át a profi vevők érdekében

Sorban alakulnak át a METRO-áruházak Magyarországon a 2022-ben bevezett többcsatornás nagykereskedelmi stratégia jegyében. Szinte napra pontosan az első, budakalászi átalakított áruház átadása után március idusától immár a nyíregyházi, a győri és a szombathelyi METRO is megújulva várja a kényelmes beszerzésre vágyókat.

Új stratégia, új modell

A METRO nemzetközi szinten bővíti és fejleszti a professzionális vevők számára nyújtott szolgáltatásait, növelve a vásárlói élményt és hatékonyságot.  A METRO 2021-ben megalapozott új stratégiájának fókuszában már a két legfontosabb vevőcsoport, a vendéglátóipari és a kiskereskedői vásárlók jobb kiszolgálása áll, vállalati oldalról pedig a hatékonyság és a folyamatok egyszerűsítése volt a prioritás.  E célból alakítják át az áruházakat, különös tekintettel a vevőtérre, de a stratégiai változások része a kiszállítási üzletág bővítése, az online piactér kiterjesztése, valamint a digitális jelenlét és szolgáltatások körének növelése is.

Nincs megállás

Az áruházak átalakítását több hullámban valósítja meg a METRO – 2022 tavaszán Budakalászon készült el a mintaként szolgáló nagy hatékonyságú raktáráruház, ami laborként szolgált a további átalakításokhoz: ősszel a Fóti úti és szegedi egységekkel bővült az új modell alapján működő áruházak köre. Idén tavasszal pedig egyszerre három megújult METRO-áruházat adtak át a vásárlóknak – Nyíregyházán, Győrött és Szombathelyen

Ahogy anno a pandémia sem hozott a nagykereskedelemben leállást, pusztán a munkafolyamatok újragondolását, úgy az átépítések alatt is folyamatos volt a vásárlók kiszolgálása. Ez különösen figyelemreméltó bravúr annak tükrében, hogy a vevőteret érintő átalakításokat az energiahatékonysági és korszerűsítési beruházásokkal együtt végezték el a lehető legrövidebb idő alatt.

Mi változott?

A fő változás a vásárlói útvonal lerövidülése: szembeötlő a szélesebb közlekedőfolyosók kialakítása, melyek a kényelmes nagybani vásárlást szolgálják. Igazodva a vásárlók által megfogalmazott igényekhez és a vásárlói szokásokhoz megnövelték az élelmiszereket kínáló területet. A termékelhelyezéseket a nagykereskedelmi jelleghez igazították: ez 30-40%-kal több raklapos kihelyezést, a polcok nagyobb kiszerelésű termékekkel, egységcsomagokkal való feltöltését, és új árpolitika érvényesítését is jelentette.

Mélyebb üzleti kommunikációra ad lehetőséget a közös ki- és bejáratnál elhelyezett vevőszolgálat és kassza terület, ahol vevőfogadó munkatársat is alkalmaznak.

Az átalakulás célja

A megújulás egyértelmű üzenet a korábbi kereskedelmi és marketing gyakorlattal való szakításról, s világossá teszi, hogy a METRO nagykereskedelmi csúcsokra tör.

Az átalakításokat a nagyobb hatékonyság elérése motiválta, ami érvényes az áruházakban végzett munkára éppúgy, mint a METRO-ban történő beszerzésekre, vásárlásokra. Ezt a nagyobb hatékonyságot átláthatóbb kínálattal, nagyobb rendelkezésre állással, stabil árukészlettel és racionalizált szortimenttel biztosítja a nagykereskedelem.  A többcsatornás nagykereskedelmi modellt kiszállító szolgáltatás, digitális üzletág és online platformok, valamint win-win helyzetet kínáló árpolitika teszi teljessé.


Kihirdették a 2024-es San Pellegrino Young Chef Award for South Europe győztesét

Kihirdették a 2024-es San Pellegrino Young Chef Award for South Europe győztesét  

Haiku ihletésű őzhús fogással nyert a fiatal séf.
Növekszik a halfogyasztás Magyarországon

Növekszik a halfogyasztás Magyarországon  

A METRO Gasztroakadémián rendezett eseményen hangsúlyozták a magyar halak kiváló minőségét, egészségügyi előnyeit és környezetbarát jellegét, valamint a hazai halászok fontos és áldozatos munkáját.
A csokoládé, amely pillanatok alatt meghódította a világot

A csokoládé, amely pillanatok alatt meghódította a világot 

Mi az a dubai csokoládé, és mi az oka annak, hogy mindenki megőrül érte?
Három Michelin-elismerés a MOL Campus éttermeinek

Három Michelin-elismerés a MOL Campus éttermeinek 

Dupla Michelin-ajánlás a MOL torony éttermeiben és Lendvai Levente az Év Fiatal Séfje.
Liptai Zsolt lett az év bortermelője

Liptai Zsolt lett az év bortermelője 

A magyar borászok által elnyerhető legrangosabb hazai kitüntetés nyertesét kedden hirdették ki.
Michelin Guide díjkiosztó: íme, az idei hazai díjazottak teljes listája

Michelin Guide díjkiosztó: íme, az idei hazai díjazottak teljes listája 

A világ vezető étteremkalauza, a Michelin Guide 2024. december 10-i magyarországi díjátadóján kiderült, hogy országos szinten 78 étterem került be a francia kalauz magyarországi ajánlójába.
Január elsején életbe lép a szervízdíj változásáról szóló rendelet

Január elsején életbe lép a szervízdíj változásáról szóló rendelet 

Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter aláírta azt a rendeletet, amely szabályozza a szervizdíjakat.
Mész vagy maradsz, Osama?

Mész vagy maradsz, Osama? 

Osama Kutaini , szír származású séf neve mára megkerülhetetlenné vált a hazai gasztro területén. Tehetségét sosem kispályán mutatta meg: mindig is a fine dining csúcskategóriás világában, ötcsillagos éttermek konyháján alkotott.
High-end japán életérzés – kerek évfordulóval

High-end japán életérzés – kerek évfordulóval 

Idén 30 éves az a márka, amely világszerte lenyűgözi rajongóit.
Jövőre  megújul a ProWein

Jövőre megújul a ProWein  

„Fedezd fel a holnap ízeit” mottóval, friss és modern megjelenéssel, illetve új csarnokelrendezéssel mutatkozik be a ProWein 2025.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.