Új stratégia, új modell
A METRO nemzetközi szinten bővíti és fejleszti a professzionális vevők számára nyújtott szolgáltatásait, növelve a vásárlói élményt és hatékonyságot. A METRO 2021-ben megalapozott új stratégiájának fókuszában már a két legfontosabb vevőcsoport, a vendéglátóipari és a kiskereskedői vásárlók jobb kiszolgálása áll, vállalati oldalról pedig a hatékonyság és a folyamatok egyszerűsítése volt a prioritás. E célból alakítják át az áruházakat, különös tekintettel a vevőtérre, de a stratégiai változások része a kiszállítási üzletág bővítése, az online piactér kiterjesztése, valamint a digitális jelenlét és szolgáltatások körének növelése is.
Nincs megállás
Az áruházak átalakítását több hullámban valósítja meg a METRO – 2022 tavaszán Budakalászon készült el a mintaként szolgáló nagy hatékonyságú raktáráruház, ami laborként szolgált a további átalakításokhoz: ősszel a Fóti úti és szegedi egységekkel bővült az új modell alapján működő áruházak köre. Idén tavasszal pedig egyszerre három megújult METRO-áruházat adtak át a vásárlóknak – Nyíregyházán, Győrött és Szombathelyen
Ahogy anno a pandémia sem hozott a nagykereskedelemben leállást, pusztán a munkafolyamatok újragondolását, úgy az átépítések alatt is folyamatos volt a vásárlók kiszolgálása. Ez különösen figyelemreméltó bravúr annak tükrében, hogy a vevőteret érintő átalakításokat az energiahatékonysági és korszerűsítési beruházásokkal együtt végezték el a lehető legrövidebb idő alatt.
Mi változott?
A fő változás a vásárlói útvonal lerövidülése: szembeötlő a szélesebb közlekedőfolyosók kialakítása, melyek a kényelmes nagybani vásárlást szolgálják. Igazodva a vásárlók által megfogalmazott igényekhez és a vásárlói szokásokhoz megnövelték az élelmiszereket kínáló területet. A termékelhelyezéseket a nagykereskedelmi jelleghez igazították: ez 30-40%-kal több raklapos kihelyezést, a polcok nagyobb kiszerelésű termékekkel, egységcsomagokkal való feltöltését, és új árpolitika érvényesítését is jelentette.
Mélyebb üzleti kommunikációra ad lehetőséget a közös ki- és bejáratnál elhelyezett vevőszolgálat és kassza terület, ahol vevőfogadó munkatársat is alkalmaznak.
Az átalakulás célja
A megújulás egyértelmű üzenet a korábbi kereskedelmi és marketing gyakorlattal való szakításról, s világossá teszi, hogy a METRO nagykereskedelmi csúcsokra tör.
Az átalakításokat a nagyobb hatékonyság elérése motiválta, ami érvényes az áruházakban végzett munkára éppúgy, mint a METRO-ban történő beszerzésekre, vásárlásokra. Ezt a nagyobb hatékonyságot átláthatóbb kínálattal, nagyobb rendelkezésre állással, stabil árukészlettel és racionalizált szortimenttel biztosítja a nagykereskedelem. A többcsatornás nagykereskedelmi modellt kiszállító szolgáltatás, digitális üzletág és online platformok, valamint win-win helyzetet kínáló árpolitika teszi teljessé.