Három METRO áruház alakult át a profi vevők érdekében

Sorban alakulnak át a METRO-áruházak Magyarországon a 2022-ben bevezett többcsatornás nagykereskedelmi stratégia jegyében. Szinte napra pontosan az első, budakalászi átalakított áruház átadása után március idusától immár a nyíregyházi, a győri és a szombathelyi METRO is megújulva várja a kényelmes beszerzésre vágyókat.

Új stratégia, új modell

A METRO nemzetközi szinten bővíti és fejleszti a professzionális vevők számára nyújtott szolgáltatásait, növelve a vásárlói élményt és hatékonyságot.  A METRO 2021-ben megalapozott új stratégiájának fókuszában már a két legfontosabb vevőcsoport, a vendéglátóipari és a kiskereskedői vásárlók jobb kiszolgálása áll, vállalati oldalról pedig a hatékonyság és a folyamatok egyszerűsítése volt a prioritás.  E célból alakítják át az áruházakat, különös tekintettel a vevőtérre, de a stratégiai változások része a kiszállítási üzletág bővítése, az online piactér kiterjesztése, valamint a digitális jelenlét és szolgáltatások körének növelése is.

Nincs megállás

Az áruházak átalakítását több hullámban valósítja meg a METRO – 2022 tavaszán Budakalászon készült el a mintaként szolgáló nagy hatékonyságú raktáráruház, ami laborként szolgált a további átalakításokhoz: ősszel a Fóti úti és szegedi egységekkel bővült az új modell alapján működő áruházak köre. Idén tavasszal pedig egyszerre három megújult METRO-áruházat adtak át a vásárlóknak – Nyíregyházán, Győrött és Szombathelyen

Ahogy anno a pandémia sem hozott a nagykereskedelemben leállást, pusztán a munkafolyamatok újragondolását, úgy az átépítések alatt is folyamatos volt a vásárlók kiszolgálása. Ez különösen figyelemreméltó bravúr annak tükrében, hogy a vevőteret érintő átalakításokat az energiahatékonysági és korszerűsítési beruházásokkal együtt végezték el a lehető legrövidebb idő alatt.

Mi változott?

A fő változás a vásárlói útvonal lerövidülése: szembeötlő a szélesebb közlekedőfolyosók kialakítása, melyek a kényelmes nagybani vásárlást szolgálják. Igazodva a vásárlók által megfogalmazott igényekhez és a vásárlói szokásokhoz megnövelték az élelmiszereket kínáló területet. A termékelhelyezéseket a nagykereskedelmi jelleghez igazították: ez 30-40%-kal több raklapos kihelyezést, a polcok nagyobb kiszerelésű termékekkel, egységcsomagokkal való feltöltését, és új árpolitika érvényesítését is jelentette.

Mélyebb üzleti kommunikációra ad lehetőséget a közös ki- és bejáratnál elhelyezett vevőszolgálat és kassza terület, ahol vevőfogadó munkatársat is alkalmaznak.

Az átalakulás célja

A megújulás egyértelmű üzenet a korábbi kereskedelmi és marketing gyakorlattal való szakításról, s világossá teszi, hogy a METRO nagykereskedelmi csúcsokra tör.

Az átalakításokat a nagyobb hatékonyság elérése motiválta, ami érvényes az áruházakban végzett munkára éppúgy, mint a METRO-ban történő beszerzésekre, vásárlásokra. Ezt a nagyobb hatékonyságot átláthatóbb kínálattal, nagyobb rendelkezésre állással, stabil árukészlettel és racionalizált szortimenttel biztosítja a nagykereskedelem.  A többcsatornás nagykereskedelmi modellt kiszállító szolgáltatás, digitális üzletág és online platformok, valamint win-win helyzetet kínáló árpolitika teszi teljessé.


Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás

Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás 

A Zazie Bistro & Bar császármorzsa standdal hangolódik a karácsonyra.
Újdonság: pizza és bor egy palackban

Újdonság: pizza és bor egy palackban 

Az ital az ismert amerikai pizzás gyorsétteremlánc és egy borászat együttműködésében született meg.
Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak

Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak 

Az élelmiszerpazarlás napjaink egyik legnagyobb kihívása, de szerencsére vannak olyan példamutató kezdeményezések, amelyek változást hozhatnak.
Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely

Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely 

A Jazz Kocsma közösségi oldalán jelentette be, hogy három évvel ezelőtti újranyitásukat követően végleg bezárnak.
Már kapható laboratóriumban előállított libamáj

Már kapható laboratóriumban előállított libamáj 

A hízott kacsamáj laboratóriumban termesztett alternatívája ellentmondásos jövőt kínál a termesztett húsipar számára.
Itt az elviteles dobozok legújabb generációja

Itt az elviteles dobozok legújabb generációja 

Több mint 40 ezer alkalommal tették próbára idén a felhasználók a Cup Revolution innovatív, újrafelhasználható dobozrendszerét, amely a Legjobb innováció a körkörös gazdaságért kategóriában érdemelte ki a közelmúltban a CSR Hungary Magyar Üzleti Felelősség Díját.
Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán

Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán 

A drágulás fő mozgatórugói a kakaó, a kávé és a tea árainak emelkedése, valamint a gyümölcsök és zöldségek magasabb importköltségei.
Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között?

Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között? 

A gin szerelmeseinek és a különleges ízek kedvelőinek álmodták meg az ultraprémium gint.
Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz?

Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz? 

Nem, nem süteményt, valami egészen mást. Ráadásul épp száz éve került a doboz mélyére.
Újbor kóstoló Badacsonyban

Újbor kóstoló Badacsonyban 

Összegyűlik a badacsonyi borvidék színe-java a tradicionális Újbor kóstolóra.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.