A School of Hospitality Management tanársegédje, Amit Sharma arról számolt be, hogy egy friss tanulmány alapján az étterembe járók főleg akkor részesítik előnyben a helyi alapanyagokból készült ételeket, ha azok valamennyivel drágábbak, mint a máshonnan hozott összetevőkből készültek.
A kísérlet során először ugyanolyan áron kínálták az étlapon a nem helyi és a hazai választékot is, és azt tapasztalták, hogy ebben az esetben a vendégek nem mutattak különösebb preferenciát egyik irányába sem. Azonban amikor a hazai ételt kicsivel drágábban kínálták, a vendégek többsége azt választotta. „Ez jó hír az éttermek számára, – mondja Sharma – mivel azt jelzi, hogy a vendégek hajlandóak kicsivel többet fizetni a hazai ételekért. Ennek oka abban keresendő, hogy legtöbbjük a magasabb árú ételtől jobb minőséget vár.”
Sharma azt is hozzátette, hogy ez a kutatás segíthet az étteremtulajdonosoknak eldönteni, vajon megéri-e hazai ételeket kínálniuk. Ha ezek az ételek bekerülnek egyes éttermek kínálatába, akkor jó stratégia lehet kicsit drágábban kínálni őket, mivel ez a friss, jó minőségű étel képzetét kelti a vendégekben. (Nói Net Café)