Hazai borfogyasztási trendek

Hogyan befolyásolja az eladásokat a koronavírus járvány, az influencerek vagy a vásárlási szokások változása? Zvara Tímea, a Kifli.hu project managere beszélgetett Frittmann Tamás borásszal.

Milyen trendeket látnak a borfogyasztásban?

Az elmúlt körülbelül nyolc évben a rosék helyét az illatos fehérek vették át és kerültek divatba. Ez sok fiatal számára vonzó, akik akár fröccsként is fogyasztják őket. Az irsai közülük a leginkább kiemelkedő, tapasztalatunk szerint a reduktív technológiával készített borok kedveltek, amelyek könnyen fogyaszthatóak.

Milyen innovatív technológiákkal fejlesztik a termelést?

A borászat egy nem túl gyorsan változó iparág. Bár természetesen mindig vannak korszerűbb gépek, a technológia ugyanaz marad. Az eszközökben mi is igyekszünk tartani a lépést, pályázatok függvényében ruházunk be ilyen jellegű kiadásokra. Az egyik új beszerzésünk egy oldott oxigéncsökkentő gép, amellyel palackozás előtt tudjuk szabályozni az oxigéntartalmat.

Mit tapasztaltak, hogyan alakult át a borvásárlás az elmúlt időszakban, például a koronavírus járvány alatt?

Az első hullámban jelentős, a másodikban csekély visszaesést tapasztaltunk. Az elején hatással volt a fogyasztásra, hogy a helyi értékesítés, például vendéglátóegységekben, borkóstolásokon, szinte teljesen megszűnt, ám ezeknek a szerepét átvették a kis- és nagykereskedelmi hálózatok. A bor bizalmi termék, és a borkóstolási tilalmak miatt voltak visszaesések a helyi értékesítésben. A Frittmannál nagy palackszámmal dolgozunk és forgalom nagy százaléka a helyi értékesítés. A harmadik és negyedik hullámban azonban már nem tapasztaltunk a korábbiakhoz hasonló visszaesést és megnövekedett az internetes értékesítés. A vásárlóink nyugodt szívvel rendelték a termékeinket online is.

A Kifli.hu-n csak online értékesítés folyik. Nálunk a vásárlók 12-13 %-a vásárol bort, közülük is 8% kedveli a magyar termelők borait. Ti mit tapasztaltok, hány százaléka zajlik az értékesítésének online?

Nálunk még így is mindösszesen egy százalék, amely a nagykereskedések tekintetében is elenyésző. Ugyanakkor egyértelműen tapasztalható egyfajta átalakulás és egy pozitív tendencia.

Mekkora növekedést tapasztaltak hosszabb távon?

A tavalyi év kivételével minden évben növekedtünk. Az elmúlt 5-10 esztendőben átlagosan 5%-ot, de volt olyan év, hogy a 10%-ot is elértük.

Hogyan változik a változni a vásárlási kultúra?

Hosszú távú előrevetítéseket nem lehet mondani, egyelőre minden csak találgatás, de az online vásárlás, ahogy jóformán minden iparágban, ránk is nagyobb hatással lesz. A konkrét termékek tekintetében az ízlés az illatos fehérek irányába tolódik, ezért is erősítünk éppen ezen a fronton.

A száraz novembert, azaz az időszakos novemberi alkoholstopot mára egyre többen tartják. Ez befolyásolja az eladásokat?

Egy minimális szinten talán, de ez alig mérhető. Jelentősen nem befolyásolja az eladásainkat.

Mennyire számítanak manapság az influencer vélemények? Az átlagos fogyasztót befolyásolja a döntésben, hogy a kedvence mit fogyaszt borból?

A fiatalabb korosztály, amely kevésbé tájékozott a borfogyasztás tekintetében, elképzelhető, hogy szívesebben vásárol olyan termékeket, amelyeket a kedvenceinél látott. A képzettebb fogyasztók, akik jobban ismerik a borokat, kevésbé befolyásolhatók influencerekkel, nekik a szakmai vélemények mérvadóbbak.

Forrás: Kifli.hu / Store Insider


Jég veled – búcsú az idei cseresznyetermés jórészétől

Jég veled – búcsú az idei cseresznyetermés jórészétől 

Idén luxuscikk lehet a cseresznye és az őszibarack is.
Piacformáló tranzakció a hazai gasztronómiában – mostantól a Chef Marketé a Culinaris

Piacformáló tranzakció a hazai gasztronómiában – mostantól a Chef Marketé a Culinaris 

A tranzakció értelmében a Culinaris Wholesale Kft. kereskedelmi tevékenységét teljes egészében a Chef Market Zrt. veszi át.
MVI-közgyűlés: ez évi programterv és elismerések a szakmának

MVI-közgyűlés: ez évi programterv és elismerések a szakmának 

Május 14-én tartották a Magyar Vendéglátók Ipartestületének (MVI) éves Közgyűlését a pesti Vigadó épületében található VígVarjú étteremben.
A Nagyi ízeivel ünnepel a Fakanál étterem

A Nagyi ízeivel ünnepel a Fakanál étterem 

Jelentős mérföldkőhöz érkezett a patinás Fővám téri Nagycsarnokban működő Fakanál étterem, amely a napokban ünnepelte 25 éves születésnapját.
Május végén rendezik az év legnagyobb Kéknyelű kóstolóját

Május végén rendezik az év legnagyobb Kéknyelű kóstolóját  

Ismét virágzik a Kéknyelű Badacsonyban.
Meglepő és tanulságos – kínai borok kóstolója Budapesten

Meglepő és tanulságos – kínai borok kóstolója Budapesten 

Kína borászati nagyhatalmi címre tör – nem véletlenül.
A lengyel sörgyártás új trendjei

A lengyel sörgyártás új trendjei 

A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes sörök előállítása felé tolódik el a csökkenő alkoholfogyasztási tendenciák miatt.
Új Michelin-csillagos menü az égben

Új Michelin-csillagos menü az égben 

Az Emirates Business osztályán utazók 18 új ételt kóstolhatnak, amelyeket a Moët & Chandon válogatott pezsgőivel párosítottak.
Különös nevű győztes az idei Balaton fagyija versenyen

Különös nevű győztes az idei Balaton fagyija versenyen 

Az idei Balaton Fagyija versenyen 31 kreáció közül a veszprémi Füge Fagyizó MEKKóstollak nevű kreációját ítélték a legjobbnak.
Borünnep Szegeden

Borünnep Szegeden 

A bortermelőkhöz több mint húsz vendéglátós csatlakozik, akik sajtokat és egyéb specialitásokat is kínálnak majd a borok és pálinkák mellé.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.