A BBC által megszólaltatott szakértő szerint azért, hogy a legfőbb termékek, mint a Big Mac ellátása biztosított legyen, a McDonald’s priorizált a menün lévő ételek és italok között. Míg az üdítők sokáig elállnak a központi raktárakban, ezért azok szállítása nem élvez elsőbbséget, kisebb veszteséget jelent a cégnek, ha nem értékesítik folyamatosan.
Azonban a tejes shake utánpótlását már a tejipari szállítási problémák is sújtják, nem csak a belső szállítási nehézségek. Korábban beszámoltunk róla, hogy még az Arla tejipari óriás sem tudja ellátni áruval az üzleteket a sofőrhiány miatt.
A főleg csirkés ételekben utazó Nando étteremlánc 50 egységét volt kénytelen bezárni, mert nem szállítottak csirkét a konyhákra.
A rivális KFC is a raktárkészlet vészes elapadásáról beszél, ami miatt nem minden étel elérhető folyamatosan a menüből.
A brit Közúti Fuvarozási Szövetség (RHA) adatai szerint közel 100 ezer sofőr hiányzik a rendszerből a járvány előtti szinthez képest, amikor 600 ezer sofőr dolgozott az ágazatban. A koronavírus-járvány miatti leállások, az időnkénti karanténkötelezettségek, valamint a Brexit miatt kevesebb vendégmunkás tetézi a bajokat, ráadásul tavaly óta 30 ezer sofőrvizsga maradt el a járványügyi korlátozások miatt.
A Tesco már ezer font belépési bónuszt ad a sofőröknek, csak valaki vállalja el a munkát, más cégek is bónuszokkal próbálnak toborozni.
A BBC szerint vannak, akik már a saját munkavállalóik között próbálnak sofőrt toborozni.
Az iparági szereplők a kormánytól is segítséget várnak, többek között a vezetői vizsgáztatás felgyorsítását.
Forrás: BBC / Forbes.hu