(Munkatársunktól)
A február 19. és 27. között megrendezésre kerülő párizsi Nemzetközi Mezőgazdasági Kiállítás kapcsán jelentette be a hírt Dr. Malasics András, a CBA általános vezérigazgatója. A tervek szerint az első, magyar termékeket –hungarikumokat – kínáló szaküzlet, és a hozzá kapcsolódó gourmet-bisztro a Magyar Köztársaság berlini Nagykövetségének épületében kap majd helyet. Ehhez az engedélyek beszerzése rövidesen befejeződik, és megkezdődik az épület korábban bemutatóteremként használt földszinti részének leválasztása. A berlini egységet az első lépcsőben, Londonban, Brüsszelben és Párizsban követi majd további bisztrók nyitása – tudtuk meg az általános vezérigazgatótól.
A sajtótájékoztatón Dr. Simon Péter, az az Agrármarketing Centrum (AMC) igazgatója elmondta, hogy a februári párizsi Nemzetközi Mezőgazdasági Kiállításon rendhagyó, és hagyományteremtő lesz a magyar részvétel. Költséghatékonysági célzattal az AMC nem maga szervezi a megjelenést, hanem erre megállapodást kötött a CBA-val. Partnere végzi a szervezői feladatokat, és vállalja a költségek egy részét is. Az Agrármarketing Centrum egyelőre próbaként értékeli azt a konstrukciót, de ha sikeres lesz a teszt, a későbbiek során hasonló rendszerben jelenik majd meg a magyar mezőgazdasági termelők képviselete a nemzetközi bemutatókon.
Dr. Malasics András hozzátette, hogy alapvető célkitűzésük, hogy olyan képet mutassanak a hazai termékekről, amely kedvező benyomást tesz majd a látogatókra, érdeklődőkre. Piacképes termékekkel jelennek majd meg, olyanokkal, amit nyugodt szívvel kóstoltathatnak majd meg a magyar stand részeként felépítendő gasztro-bisztróban a kíváncsiskodók. A termékek mellett lehetőséget adnak az előállító tájegységek bemutatkozására is, de prezentációt tarthatnak majd a turisztikai térségek, hotelek is.
Az AMC 47 termelő 327 termékét mutatja be a kiállításon, ezeket négy kamion szállítja majd Párizsba. A magyar standon 12 borászat képviseli majd a magyar bortermelőket.
Kérdésre az AMC igazgatója elmondta, hogy bár a pontos számokat üzleti titokként kezelik, a költségek nagyjából felét viseli a CBA, míg az Agrármarketing Centrum nettó 40 millió forinttal járul hozzá a kiállításon történő részvételhez.