Június 10-én, Zamárdiban mutatták be a vendéglátós szakma képviselőinek a helyi, Fenegyerekek Zrt. saját fejlesztésű Vadvíz családját.
Az Egyesült Államokból érkező alkoholos italok legújabb trendje, a hard seltzer - egy áttetsző szénsavas alkoholos ital, jellemzően csipetnyi gyümölcs ízesítéssel, amelynél a kívánt alkohol- és széndioxid szintet fermentációval érik el. Nem sör, noha hasonló, hagyományos eljárással készül.
Miközben a legjelentősebb és legismertebb alkoholos italok több száz, sőt több ezer évvel ezelőtt születtek, a hard seltzernek elég volt pár év, hogy teljesen felforgassa az alkoholos italok piacát a tengerentúlon. Most pedig már ott tartunk, hogy a szakemberek az idén 2,5 milliárd dolláros forgalomra számítanak az USA-ban, közben pedig Kanadában, Ausztráliában és egyes nyugat-európai országokban is egyre nagyobb a rajongók tábora.
Pach Gábor cégvezető elmondta: "Magyarosítottuk ezt a tengerentúli népszerű italt. Kiváló minőségű Fenegyerek pálinkával és saját készítésű szikvízzel dolgozunk, mindkettő Hungarikum. E kettő házasítása egy új előállítási móddal, speciális palackozási technológiával, kicsit más, mint a már magyar piacon található hard seltzerek. Ez indokolta a termék magyar elnevezését is, ami - visszavezetve a pálinka egyik színónimájára és a szikvíz jelenlétére: így lett Vadvíz. Úgy gondoltuk e termékcsaládunk megérdemel egy saját márkanevet ez a: Balatoni Virgonc A virgonc név szintén tudatos választás, hiszen ez is egy Fenegyerek termék, azt is mondhatjuk, itt a kistesó".
Forrás: Turizmus Online