A Starbucks manapság a Twitter egyik legaktívabb használója, az adatlapját több mint 1,2 millióan követik. A kávézólánc követői elsősorban Kaliforniából, New Yorkból, Texasból, Floridából és Washingtonból twittereznek, de London is előkelő helyen áll.
A Twitter felhasználóinak 57 százaléka nő, így nem meglepő módon ez az arány a Starbucks követőire is jellemző, sőt, itt a hölgyek 63:37 százalékban megelőzik a férfiakat.
Az első 50 ezer követő adatlapja nagyon sokat elárul azok valós életéről, személyiségéről, véleményéről és érdeklődési köréről.
A kutatásra alapozva létrehoztak egy felhőt, amely megmutatja, hogy mely szavakat használják legtöbbször bejegyzéseikben a csoport követői. Az érzéseket, hangulatokat kifejező szavak állnak az első helyen: szerelem, élet, barátok, zene, világ – írta a socialtimes.hu.
A Starbucks rajongóinak halmazát még mélyebben vizsgálva a társas kapcsolataikra vonatkozóan kiderült, hogy nagyon családcentrikusak, hiszen ezek a szavak találhatók meg leginkább twitteres bejegyzéseikben: család, emberek, anya, feleség, férj.
A kutatást végző ReSearch.ly szerint a márkához kapcsolódó szavak megmutatják a véleményformálók Starbuckshoz fűződő érzelmi és kapcsolati kötődését, ám meglepő módon a kávé a legkevésbé használt szavak közt szerepel. (forrás: socoaltimes.hu, mmonline.hu)