Megnyitotta kapuit a Hungarian Wine Summit

Csütörtökig várja a látogatókat a Hungarian Wine Summit a Hungexpo területén megrendezett Sirha Budapest A pavilonjában. Az Agrármarketing Centrum (AMC) által szervezett közösségi standon összesen csaknem kilencven borászat mutatkozik be borrégiónként. Az Agrárminisztérium (AM) és a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) szakmai együttműködésével megvalósuló rendezvényt Tokaji bor- és pezsgőbár, valamint mesterkurzus programok színesítik - tájékoztatta lapunkat az AMC.

Kelet-Közép-Európa legnagyobb élelmiszeripari és HoReCa szakkiállításán 2022. március 22-24. között a Hungarian Wine Summit standján a kistermelők és a nagy borászok is bemutatkoznak. A sétálókóstolókon megismerhetik a magyar borok sokszínűségét és üzleti kapcsolatok építésére is lehetőség van. Emellett tokaji bor- és pezsgőbárral, valamint március 23-án hazai és nemzetközi előadók által tartott mesterkurzusokkal várják a szakmai közönséget. A Hungarian Wine Summit tágabb programja egy beutaztatáson alapuló, ötnapos esemény, melynek célja megismertetni a magyar borokat és borvidékeket, a magyar borok sokszínűségét a nemzetközi szakértőkkel, valamint segíteni üzleti kapcsolatépítésüket. Ennek érdekében az AMC csaknem 100 nemzetközi borszakértőt; véleményvezéreket, beszerzőket, Master of Wine-okat, szakújságírókat utaztatott be szerte Európából.



Ondré Péter, az AMC ügyvezetője elmondta, méltán lehetünk büszkék a magyar borágazatra és arra a fejlődésre, amelyen az utóbbi években az keresztül ment. A meghívott szakértőknek 2022. március 20-tól kóstolókon, borvacsorákon, a borrégiókat bemutató kétnapos, vezetett túrákon, gasztronómiai és kulturális élményekkel együtt mutatják be a magyar borok és szőlőfajták sokszínűségét. „Olyan termőterületekkel, tudással és hagyományokkal vagyunk felvértezve, amely sikerre ítéli ezt az ágazatot. Ma már biztonsággal térünk át a minőségi bortermelésre, aminek eredményeképp a magyar bor méltó helyére, a legfelsőbb polcokra kerülhet.” Nem elegendő azonban a tudás és a hazai beruházások, a nemzetközi piacokon is meg kell mutatnunk milyen értékeket és termékeket vagyunk képesek létrehozni. Az ügyvezető hangsúlyozta, azzal, hogy nemzetközi, nagy elismertségnek örvendő szakmai résztvevők meghívásával és érdekes programok szervezésével hívjuk fel a külföldiek figyelmét a magyar borszakmára, hazai pályán tudjuk megnyerni a magyar bor kiváló nemzetközi hírnevéért vívott mérkőzést.

Légli Ottó, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának elnöke, aki a rendezvényen bortermelőként is részt vesz, kiemelte, a Hungarian Wine Summit azért is mérföldkő, hiszen ez az első ilyen típusú rendezvény hazánkban, és reméli, ezzel hagyományt teremtenek. Ugyanakkor visszajelzés, mert a magyar borászok számára is már csak egy minőség van: a nemzetközi minőség, ennek kell megfelelniük, mert hatalmas a nemzetközi verseny. A hazai a világ bortermelésének mindössze egy százalékát adja, az üzleti sikerhez ezért a magas hozzáadott értékű, prémium minőségű borok piacán kellene szerepelnünk. „Az utóbbi évtizedek fejlesztései is ebbe az irányba mutatnak. A sikerhez sok kis lépésre van még szüksége a magyar borászoknak, ez a mostani rendezvény azonban ezen az úton igazán nagy lépésnek számít. A nemzetközi fajtákban az éles versenyben is megállják a helyüket a magyarok, de igazán sikeresek hosszú távon a hagyományos magyar fajtákkal és a termőhelyi sokszínűséggel lehetünk igazán egyediek és remélhetőleg népszerűek a világban.”


Magyar piacon tűnt fel a 3 Michelin-csillagos spanyol sztárséf

Magyar piacon tűnt fel a 3 Michelin-csillagos spanyol sztárséf 

Vajon mit keresett ott?
Családias hangulatú étteremnyitás a Várnál

Családias hangulatú étteremnyitás a Várnál 

Megnyílt a Varjúvár étterem a Várkert Bazárban.
SVÉT eszem-iszom Szigetmonostoron

SVÉT eszem-iszom Szigetmonostoron 

A Stílusos Vidéki Éttermiség (SVÉT), a nívós vidéki gasztronómiát képviselők szövetsége a Rosinante Fogadóba készül április 5-én.
Közösségi élménytér a Hunyadi téri vásárcsarnokból

Közösségi élménytér a Hunyadi téri vásárcsarnokból 

A vásárcsarnok állapota az elmúlt évtizedek során folyamatosan romlott.
Jó hírek a magyarországi sörfogyasztásról

Jó hírek a magyarországi sörfogyasztásról 

Ezzel a bővülés dinamikája visszatért a 2021-ben és 2022-ben mért 3 százalék körüli mértékhez.
Betiltották a budapesti aluljárókban történő sütögetést

Betiltották a budapesti aluljárókban történő sütögetést 

Vége a helyben sütésnek – a Főpolgármesteri Hivatal döntése szerint.
A Coca-Cola kapcsán Önnek is a tej jut eszébe?

A Coca-Cola kapcsán Önnek is a tej jut eszébe? 

Pedig ideje lenne, mert a tej egy ideje fontos szerepet játszik a kólagyártó cég életében.
Megvédte címét a pálinkaverseny tavalyi győztese

Megvédte címét a pálinkaverseny tavalyi győztese 

Több mint 2400 minta versenyzett a XV. Quintessence pálinka- és párlatversenyen.
Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora – meg is büntették érte

Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora – meg is büntették érte 

Több mint 35 millió forintos bírságot szabtak ki az ételrendelési portál üzemeltetőjére.
A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori

A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori 

Van egy családi alapítású olasz cég, amelyik professzionális, egyedi tervezésű konyhai rendszereket tervez, és le is gyártja saját tervezésű konyháit, konyhaszigeteit.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.