Megújul Magyarország legátfogóbb gasztro-turisztikai ajánlója

Az utazni vágyó magyarok már folyamatosan foglalják a hazai pihenőhelyek kapacitásait. Ha pedig már belföldön maradnak, az igények is magasabbak. Nem is történhetne jobb időben a 2016 óta működő blog, a Gastro Turismo teljes megújulása - tájékoztatta lapunkat a blog kommunikációjáért felelős ügynökség.

Az eredetileg csak hobbiként indult internetes ajánló mozgatórugója a gasztronómia, az utazás és a felfedezés iránti olthatatlan szomj volt: 2016 óta követhetjük a Gastro Turismo oldalán a magas minőséget, élmény- és értékteremtést szem előtt tartó gyűjtőmunkát, országunk minden szegletének legizgalmasabb kulturális, gasztronómiai és szabadidővel kapcsolatos tippjeit. A kezdeményezés célja a kezdetektől az volt, hogy összekösse a magyar vendéglátás és turizmus szereplőit egymással. Az alapító - Ocsovai László - hisz benne, hogy a magyar gasztronómia páratlan, és képviselői meg kell, hogy találják a kapcsolatot egymással és az érdeklődő közönséggel. Az oldal hitvallása szerint csak a szenvedéllyel és lelkiismeretesen végzett dolgok teremtenek értéket. Legyen szó egy jó ételről, borról, otthonos szállásról vagy egy kiváló termelő által létrehozott termékről, mindig a mögötte lévő ember, a történet, annak bemutatása a cél. De mi az, ami 2021. májusában megváltozik?



Integritás, minőség, elhivatottság

Az oldal túlnőtt a blog adta kereteken és mostantól egy tudatosan és folyamatosan frissülő, újító felület, ahova akár naponta is megéri majd ellátogatni, hiszen a konkrét desztinációk és termelők ismertetése mellett hírek, hosszabb-rövidebb ajánlók, programajánlók is megtalálhatóak lesznek, a bakancslistákról nem is beszélve.

A weboldal egyedisége egyik oldalról a lefedett terület – tehát teljes Magyarország, és a határokon túli területek –, másik oldalról a partnerek kiválasztásában és az integritásban rejlik. Egyik legnagyobb előnye – amely hosszú távú garancia a magas minőségre –, hogy független ajánlóként nem külső nyomás hatására alakul a kínálat és az ajánlott partnerek sora.

“A csapat saját erőből, konkrét és állandó elvek mentén halad 2016 óta. Olyan helyeket és ezáltal embereket mutatunk be az oldalon, akik értéket teremtenek és akik munkáját elhivatottság és kiemelkedő minőség jellemzi. Legyen szó termelőről, vendéglátóról, borászról vagy séfről... A tevékenység bármi lehet, amíg közös az értékrendünk. A projekt semmilyen aspektusban nem tűr kompromisszumokat a minőség tekintetében.” – foglalta össze a kezdeményezés alapelveit Ocsovai.



Nekem a Balaton...

Az utóbbi években a Balaton környékének turisztikai forgalma az egekbe emelkedett: sosem látott népszerűségnek örvend, ám ennek a forgalomnak rengeteg hátulütője is van. Többek között ez is közrejátszott abban, hogy a megszokott tematikus térképektől eltérve egy országos lefedettségű ajánló oldalt hozzanak létre.

Az alapító ezzel kapcsolatban így fogalmazott: “Imádjuk a Balatont, ez nem is kérdés! Mindenkit köt valami a tóhoz: gyerekkori emlékek, családi nyaralások, táborozások. Ráadásul rengeteg Gastro Turismo partner található a régióban és megértjük, hogy a legtöbb ember rajong érte, de érdemes néha egy lépést hátra lépve látni a nagyobb képet. Új utakon elindulni, friss levegőt szívni, eltévedni és rátalálni valami igazán különlegesre. Emellett jó lenne, ha nem csak a Balaton északi partja tudná eltartani a minőségi termelőket, szállásokat, borászatokat és éttermeket. A szezonalitásról nem is beszélve.”



Pakolj be és maradj itthon!

Nem titok, hogy az oldal újragondolásában hatalmas szerepe volt a pandémia miatt megváltozott gasztronómiai és turisztikai szokásoknak is. “A különös helyzet miatt mi is jobban át tudtuk gondolni, hogy mivel segíthetnénk még jobban ennek a szektornak. Hogy hogyan tudnánk szintet lépni, ténylegesen összefogni és valami igazán maradandót alkotni. Akik eddig jó áron fapados járatokkal Európában repkedtek, ők most itthon utaznak, és ez így van jól. Úgy tűnik, hogy hosszú idő után először kezd ismét igazán népszerű lenni a belföldi utazás, aminek mi különösen örülünk! Rengeteg értékkel rendelkezünk, amelyet az embereknek látniuk kell.” – fogalmazott Ocsovai.

Azoknak pedig, akik indulásra készen állnak és nem szeretnek órákat tölteni keresgéléssel, inkább a rövidebb, könnyebben fogyasztható, napi aktuális tartalmakat részesítik előnyben, szintén jó hír, hogy a csapat mini videósorozatokkal, Instagram guide-okkal, és bakancslistákkal is készül, amiket a social média felületeken egyszerűen elmenthetnek maguknak későbbre az érdeklődők. “Csak pakolj be, indítsd a motort, érd el a vonatot, tekerd azt a biciklit, utazz – a tervezést pedig bízd ránk!”

 

Szenvedély, érték, minőség

A Gastro Turismo útja persze itt még nem ér véget. A szerkesztői csapat tele van ötletekkel, minél előbb szeretne több nyelven megjelenni ezáltal utat mutatva a külföldi érdeklődők számára is, hisz magas minőségre és jó ízlésre mindenhol van igény, és arra is, hogy megmutassuk és értékeljük amink van. Az oldal is ezzel az elgondolással született: “Éveket töltöttem külföldön, mire végre rájöttem, hogy itthon vagyok otthon. Kicsit el kellett veszítenem azt, ami karnyújtásnyira volt, ahhoz hogy értékelni tudjam.” Ezzel pedig sokan vagyunk így a pandémia bezártsága után.

Az ajtó mindenki számára nyitva áll, aki a maga területén kiemelkedő minőséget képvisel. A Gastro Turismo azokért van, akik szeretnének aktívan részt venni ebben az értékteremtő és közösségépítő kezdeményezésben. „Szerintem, csak a szenvedéllyel és lelkiismeretesen végzett dolgok teremtenek értéket és szerencsésnek tartom magam amiért olyan embereket ismerhettem meg az elmúlt években akik számára ez a mindennapokat jelenti és hozzám hasonló értékrendet képviselnek. Ez nem csak az oldalon bemutatott emberekre, hanem a csapatom tagjaira is igaz.” – fogalmaz az alapító.


Új imázsfilm a magyar borról – Videó a cikkben

Új imázsfilm a magyar borról – Videó a cikkben 

Új nemzetközi imázsfilmmel pozicionálja újra Magyarországot a borvilág térképén a Magyar Bormarketing Ügynökség.
Hazai borászoknak üzent Nagy Márton: jön a kormányzati segítség

Hazai borászoknak üzent Nagy Márton: jön a kormányzati segítség 

Növelni kell a palackos borok exportját, amihez a magyar kormány minden segítséget megad, mondta a miniszter egy csütörtöki balatoni nyitóeseményen.
Bartenderek új generációja – 22 milliós segítség a Coca-Cola HBC-től

Bartenderek új generációja – 22 milliós segítség a Coca-Cola HBC-től 

A Bar Me Tender ingyenes bartenderképzés immár negyedik éve segíti a vendéglátós szakma új generációját.
Hamis élelmiszerek, többmilliárdos károk

Hamis élelmiszerek, többmilliárdos károk 

Többmilliárdos kárt okoznak évente Magyarországon a hamisított élelmiszerek és italok.
Piacbővítésre készül a multi üzletlánc hazai tagja

Piacbővítésre készül a multi üzletlánc hazai tagja 

Az Auchan Magyarország stratégiai partnerségre lép a Winelovers Wine Awards borversennyel.
Legjobbak közt a magyar speciality kávé

Legjobbak közt a magyar speciality kávé  

A döntőbe a világ több százezer kávéja közül, kategóriánkként a legjobb tízet választják ki.
Miskolc innovatív gasztronómiai kínálata Katowice-ben

Miskolc innovatív gasztronómiai kínálata Katowice-ben  

A Zadole parkban zajló kétnapos rendezvényen a látogatók Katowice testvérvárosainak kulináris és kulturális kínálatával ismerkedhettek meg.
Fagylaltozók, strandbüfék a nyári ellenőrzések célkeresztjében

Fagylaltozók, strandbüfék a nyári ellenőrzések célkeresztjében 

Országos ellenőrzés lesz a főszezonban bizonyos vendéglátóhelyeken.
Átadták a Gyulai Pálinkafesztivál versenydíjait

Átadták a Gyulai Pálinkafesztivál versenydíjait 

Az idei pálinkafesztiválon az év gyümölcse a cseresznye, így külön kategóriaként bírálta a szakmai zsűri a cseresznyepálinkával töltött 27 bonbont.
Nyári ízek újrahangolva  – a Kozmo Hotel új szezonális étlapján

Nyári ízek újrahangolva – a Kozmo Hotel új szezonális étlapján 

Feith Attila executive séf vezetésével a szálloda nyári étlapja idén is ízutazásra hívja a vendégeket.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.